کمبود مواد مغذی از رژیم غذایی ما و نحوه دریافت آنها – تغذیه اوسینگا


بر اساس نظرسنجی سلامت جامعه کانادایی Health Canada، رژیم غذایی بسیاری از بزرگسالان فاقد برخی مواد مغذی است. 25 تا 40 درصد از بزرگسالان کانادایی ممکن است کمبود مواد مغذی داشته باشند. به خواندن ادامه دهید تا یکی از آنها نباشید!

شیوع دریافت ناکافی برای ویتامین A، ویتامین D، منیزیم و کلسیم بالاترین میزان بود.

نتایج از نظرسنجی بهداشت کانادا

  • بیش از 35 درصد از بزرگسالان کانادایی ویتامین A را در مقادیر کمتر از میانگین نیاز تخمینی (EAR) مصرف می‌کردند، با شیوع مصرف ناکافی به بیش از 40 درصد.
  • به طور مشابه، بیش از 34٪ از بزرگسالان کانادایی منیزیم را در مقادیر کمتر از EAR مصرف کردند، با شیوع مصرف ناکافی به بیش از 40٪ افزایش یافت.
  • در مورد کلسیم، هم مردان و هم زنان بالغ به ترتیب از 26.5٪ تا 80.1٪ و 47.5٪ تا 86.9٪ شیوع دریافت ناکافی داشتند. روند در هر دو جنس افزایش شیوع نارسایی کلسیم را با افزایش سن نشان داد.
  • از بین تمام مواد مغذی دارای EAR، ویتامین D بیشترین میزان مصرف ناکافی را داشت.
  • این نگرانی وجود دارد که بزرگسالان کانادایی ممکن است نیازهای خود را به پتاسیم و فیبر برآورده نکنند
  • 6 تا 19 درصد از زنان 19 تا 50 ساله آهن مصرف می کردند که کمتر از حد کافی بود.
  • 10 تا 35 درصد کانادایی ها از اکثر گروه های سنی و جنسی فولات را به مقدار ناکافی مصرف می کردند.

بیایید در مورد عواقب مقادیر ناکافی این مواد مغذی در درازمدت بحث کنیم و اینکه چگونه می توانید به اندازه کافی از این مواد مغذی در رژیم غذایی خود دریافت کنید. اما ابتدا، می‌خواهم توجه شما را به یک راه‌حل «یک مرحله‌ای» برای تقویت آن مواد مغذی که اغلب در رژیم غذایی شما از دست می‌دهند جلب کنم: آبمیوه 100٪. من با انجمن نوشیدنی های کانادا همکاری کرده ام تا این اطلاعات را به شما ارائه دهم.

آب 100٪ به عنوان راه حلی برای مواد مغذی از دست رفته

آیا می دانستید که 100٪ آب میوه فقط همین است، 100٪ آبمیوه؟ به نظر می رسد سردرگمی زیادی در مورد آنچه در آب میوه 100٪ وجود دارد وجود دارد، برای کانادایی ها مهم است که بدانند چه چیزی مصرف می کنند و چگونه به رژیم غذایی آنها کمک می کند.

• آب 100% منبعی از مواد مغذی ضروری و فیتونوترینت ها است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که 100 درصد آبمیوه می نوشند نسبت به افرادی که آبمیوه نمی نوشند رژیم های غذایی با کیفیت تری دارند. افرادی که آبمیوه می نوشند ویتامین های A، C، فولات و منیزیم بیشتری دریافت می کنند. 1

• 100% مصرف کنندگان آب میوه نسبت به افرادی که آبمیوه نمی نوشند، بیشتر میوه کامل می خورند، که نشان می دهد 100% آب میوه مکمل مصرف کامل میوه و سبزیجات است. 2 این مهم است زیرا اکثر کانادایی ها تعداد توصیه شده میوه و سبزیجات روزانه را نمی خورند.

• آب پرتقال 100% فقط حاوی قند طبیعی پرتقال است. میزان شکر موجود در یک لیوان 250 میلی لیتری آب پرتقال 100% تقریباً به اندازه دو پرتقال متوسط ​​است. مصرف مقدار معینی از قند طبیعی در یک نوشیدنی مغذی مفید مانند آبمیوه 100 درصد می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

بیایید نگاهی به حقایق تغذیه ای برای یک فنجان (8 اونس) آب پرتقال بیندازیم:

آب 100% یک راه عالی برای وارد کردن فولات، ویتامین C، ویتامین B و پتاسیم بیشتر در رژیم غذایی شما است. آبمیوه همچنین می تواند با کلسیم و ویتامین D غنی شود، و راه حل دیگری برای کسانی که فاقد مواد مغذی در رژیم غذایی ما هستند، فراهم می کند!

آب میوه را به اسموتی‌هایتان، به عنوان کنار وعده‌های غذایی یا به یک دسر سرگرم‌کننده مانند بستنی بستنی به رژیم غذایی خود اضافه کنید!

اکنون بیایید بررسی کنیم که چگونه می‌توانید مواد مغذی مختلفی را که کانادایی‌ها اغلب فاقد آن هستند، دریافت کنید و چگونه می‌توانید نشانه‌های کمبود را تشخیص دهید!

چگونه مواد مغذی کافی دریافت کنیم و علائم کمبود را بشناسیمy

پتاسیم

علائم کمبود: ضعف عضلانی، یبوست، ریتم نامنظم قلب و موارد دیگر.
با موز، کدو بلوط، حبوبات، گوجه فرنگی و آب 100 درصد، پتاسیم را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

کلسیم

علائم کمبود: ضعف عضلانی، یبوست، ریتم نامنظم قلب و موارد دیگر
شما احتمالاً از حداقل سه وعده شیر یا شیر گیاهی غنی شده به اندازه کافی دریافت خواهید کرد. همچنین در آب پرتقال غنی شده با کلسیم، دانه های چیا، بادام، پرتقال و سبزی های دارای برگ تیره مانند کلم پیچ و کلم بروکلی یافت می شود.

ویتامین دی

علائم کمبود: ممکن است خستگی، درد استخوان، تغییرات خلقی و درد یا ضعف عضلانی ایجاد شود

بهترین گزینه برای دریافت ویتامین D کافی از طریق مکمل ها است – بسیاری از غذاها غنی از ویتامین D نیستند. آب میوه 100٪ غنی شده با ویتامین D نیز می تواند یک گزینه باشد.

ویتامین سی

علائم کمبود: ضعف، بیماری لثه و سیستم ایمنی ضعیف

این ماده مغذی مهم در بسیاری از غذاها به وفور یافت می شود، از جمله آبمیوه 100 درصد، فلفل قرمز و سبز، پرتقال، توت فرنگی، کلم بروکلی، کیوی، لیمو و گریپ فروت.

فولات

علائم کمبود:خستگی، اسهال، زبان صاف و حساس

برای دریافت فولات از غذا، به سراغ غلات غنی شده، آب میوه 100 درصد، لوبیا، بادام زمینی، تخمه آفتابگردان، غلات کامل و سبزیجات با برگ های تیره بروید.

منیزیم

علائم کمبود: از دست دادن اشتها، خستگی، حالت تهوع، یبوست و موارد دیگر
منیزیم بیشتری را از طریق این غذاهای غنی از منیزیم به رژیم غذایی خود اضافه کنید: بادام، بادام هندی، بادام زمینی، اسفناج، لوبیا سیاه و ادامام، همراه با آب 100 درصد،

اهن

علائم کمبود: تنگی نفس، خستگی، سردی دست ها و پاها، شکننده شدن ناخن ها
شما می توانید آهن بیشتری را از طریق غلات غنی شده با آهن، لوبیاها (به خصوص لیما، لوبیا چشم بلبلی و لوبیا چشم بلبلی)، عدس و اسفناج دریافت کنید.

1 O’Neil CE، و همکاران. “کیفیت رژیم غذایی به طور مثبت با مصرف 100٪ آب میوه در کودکان و بزرگسالان در ایالات متحده مرتبط است: NHANES 2003-2006”. Nutr J. 2011؛ ​​10:17

2 آمار کانادا، مصرف میوه و سبزیجات، 2013 http://www.statcan.gc.ca/pub/82-625-x/2014001/article/14018- eng.htm