بزرگترین نقشه در رژیم کتوژنیک در شیردهی

از آنجا که پایبندی به آن در دراز مدت مشکل است و از سوئی تحقیقات کاملی درخصوص اثرات بلندمدت (بالای 2 سال) آن انجام نشده توصیه میشود این رژیم بهصورت اصولی و تخصصی و تحت نظر برای مدتی تا رسیدن به وزن مناسب اجرا شود و سپس رژیم تثبیت گرفته و در نهایت سبک زندگی فرد جهت ماندگاری کاهش وزن اصلاح گردد. سرانجام، نقشی را که یودکین در این تاریخ طولانی ایفا کرده بود، تشخیص داد و از این رو الهامبخش اصلی برای انتشار مجدد Pure, بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک White and Deadly در سال ۲۰۱۲ بود که لوستیگ مقدمهای برای آن نوشت. همچنین مهم است که میزان مصرف پروتئین را تعدیل دکتر کتوژنیک کنید.

همچنین ورزش یک روش موثر برای از بین بردن استرس و اضطراب و تنظیم خواب است. ما در این بخش از مقاله “نمونه برنامه رژیم کتوژنیک”، به بررسی یک برنامه غذایی 7 روزه طبق اصول کتو پرداختهایم. روی رژیم کتوژنیک استاندارد بیش از انواع دیگر تحقیق و بررسی انجام شده و این نوع بیشتر توصیه میشود. حداقل در ابتدا، مهم است که تا زمانی که سیر شوید غذا بخورید و از محدود کردن بیش از حد کالری خودداری نمایید. این امر به دلیل تغییر به سمت غذاهای پرکالری و چرب، غذا خوردن در بیرون از خانه و افزایش اندازه وعدههای غذایی همراه با مصرف کمتر میوه، سبزیجات و غذاهای پرفیبر بوده است.

این رژیم با توصیههای عمومی غذایی که مصرف چربی و کربوهیدرات را زیان بار میداند در تضاد است، با این وجود حدود یک قرن است که مورد استفاده قرار میگیرد و بسیاری به اثرگذاری آن ایمان دارند. شام: گوشت با پنیر پارمزان، بروکلی و سالاد. صبحانه: املت ژامبون و پنیر با سبزیجات.

یک مشت آجیل یا نان تست با کره آجیل بدون نمک و شیرین نشده میان وعده هایی سریع و پرانرژی محسوب می شوند. این بدان معناست که بدون میوه، سبزیجات نشاسته ای، بدون لبنیات، بدون غلات و البته هیچ چیز تصفیه شده. کتو نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است که باعث کاهش قند خون و انسولین و تغییر سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی و کتونها میشود. پروتئین زیادی دریافت کنید: پروتئین کلیدی است و میتوانید آن را به روشهای مختلفی از جمله تخم مرغ، استیک، مرغ با پوست، گوشت و بیکن دریافت کنید.

این یک رژیم گیاهخواری لاکتو-اوو است، یعنی پیروان را از خوردن گوشت، ماهی یا مرغ منع میکند، اما محصولات لبنی و تخم مرغ قابل استفاده هستند. مقدار متعادلی از مواد خوراکی با پروتئین بالا مانند گوشت حیوانات تغذیه شده با علوفه طبیعی، مرغ محلی، تخم مرغ محلی، عصاره قلم، گوشت ارگانها، ماهی وحشی و محصولات لبنی پرچرب مثالهایی از مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک هستند. این مواد به مقدار کم خورده شده اما ممنوع نمیشه.

در چرخه کربوهیدراتی شما مقدار کربوهیدرات خود را برای ۱ تا ۲ روز در هفته و به اندازه مشخصی افزایش میدهید. هنگام مواجه با چنین حالتهایی، مصرف کربوهیدراتها را کاهش دهید و مشاهده کنید آیا حالتهای بالا در بدنتان همچنان برقرار است یا خیر. این برنامه همانند سایر برنامههای رژیم غذایی آنلاین دارای قابلیتهای متعددی است که میتوان به مواردی همانند کالری شمار، هدفگذاری، آنالیز بشقاب غذا، آنالیز تناسب اندام، تمرینات ورزشی و سایر موارد اشاره کرد. نکته ی مهمی که باید به اون دقت بشه اینه که خیلی از افراد برای محاسبه میزان کربوهیدرات اشتباه عمل میکنن.

با این حال خیلی ها این سریع احساس سیری بهشون دست میده و نمیتونن تمام این غذا رو میل کنن. رژیم غذایی جنرال موتورز برای لاغری که به نام رژیم غذایی جیام (GM) نیز شناخته میشود، شامل یک برنامه غذایی فشرده 7 روزه است که در هر روز بر روی یک غذا یا گروه غذایی خاص تمرکز دارد. به همین دلیل اضافه کردن کمی نمک به غذا یا مصرف مکملهای مواد معدنی ممکن است به بدن شما کمک کند.

با این حال، مکملها میتوانند مواد مغذی بیشتری را در زمانی که رژیم غذاییتان کم است یا برخی از بیماریها (مانند سرطان، دیابت یا اسهال مزمن) باعث کمبود آنها شده، به شما ارائه کنند. مرحله پنجم: این حالت از سطح کتون بالا باعث کاهش وزن سریع و پایدار میشود تا زمانی که شما به وزن سالم و پایدار بدن برسید.

نکته: رژیم کتوژنیک می تواند حساسیت انسولین را بهبود بخشد و باعث کاهش چربی ها شود. به علت محدودیت دریافتی در میوه ها سبزی ها ممکن است فردی که تحت درمان با رژیم کتو است دچار کمبود ویتامین ها و مینزال ها شود و نیاز است تا از مولتی ویتامین و مینرال ها استفاده کند. بسیاری از مراکز بهطور سنتی میزان مصرف آب بیماران را به ۸۰٪ نیاز روزانه کاهش میدهند و این موضوع خود مزید بر علت است و امروزه دیگر توصیه نمیشود.

البته در زمینه تاثیر رژیم کتوژنیک بر پیشگیری و درمان انواعی از سرطانها هنوز به مطالعات بیشتری احتیاج است و هنوز نمیتوان به صورت قطعی گفت که این رژیم باعث درمان سرطان خواهد شد. می توانید کدو سبز را رنده کنید تا جایگزین برنج درست کنید یا آن را به غذاهای پخته شده اضافه کنید بدون اینکه طعم آن را تحت تاثیر قرار دهد. سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از رایج ترین اختلالات غدد درون ریز بوده که قدرت باروری خانم ها را تحت تاثیر قرار میدهد.

از فایده های دیگر کم کردن کربوهیدرات مصرفی، کاهش سطح انسولین خون است و باعث میشود سدیم و آب اضافی از کلیه ها خارج شود. همانطور که میدانید، رژیمهای غذایی انواع مختلفی دارند و معمولا بهتر است در کنارشان حتما فعالیت بدنی و ورزش داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید. همان طور که در ابتدای این مطب گفتیم که بسیاری از افراد از سر دلسوزی حرف هایی را به مادران باردار و شیرده می زنند که نتیجه عملی کردن آنها می شود چاقی و اضافه وزن در دوران بارداری و شیردهی! نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که پیروی از رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی ریسک ابتلا به نوعی بیماری جدید به نام کتواسیدوز را افزایش می دهد؛ بنابراین قبل از شروع هر گونه رژیم شیردهی با یک پزشک متخصص یا مشاور تغذیه مشورت کنید و به هیچ عنوان سمت این گونه رژیم ها در دوران شیردهی نروید.

تا به امروز مطالعات و تحقیقات زیادی درباره عوارض رژیم کتوژنیک در شیردهی انجام نشده است. رژیم غذایی تنبلی تخمدان در هر فرد با فرد دیگری متفاوت است و به شرایط جسمی و پیشرفت بیماری در بدن بستگی دارد. در این رژیم با مصرف چربیهای سالم و کاهش مصرف قند، التهاب و استرس، اکسیداتیو کاهش مییابد و ظاهر پوست را هم بهبود میبخشد.

این رژیم شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و مصرف چربی به جای آن است. کاملا واضح است که دریافت کالری بیشتر، میتواند منجر به افزایش وزن و تراکم حجم عضلهها گردد. اما پیروی از این رژیم برای طولانی مدت منجر به بروز عوارض جانبی مختلف می شود. مقادیری هم در این رژیم ها آورده می شود به عنوان توصیه های عمومی است و برای اشخاص مختلف با توجه به شاخص های بدنی می تواند متفاوت باشد بنابراین برای دریافت رژیم کتو متناسب با شخص شما باید به پزشک مراجعه کنید. بنابراین بدون توجه به این حرف های بی ریشه و اساس طبق برنامه غذایی ارائه شده توسط پزشک متخصص عمل کنید و نگران هیچ چیز نباشید.

بنابراین قبل از شروع این رژیم غذایی لاغری حتما با یک پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید. این آخرین رتبهبندی است که توسط کارشناسان برجسته سلامت، از جمله متخصصان تغذیه و پزشکان متخصص دیابت، قلب و کاهش وزن گزارش شده است. کم بودن فیبر در رژیم غذایی، یکی از عوامل اصلی ابتلا به یبوست است.

در حالی که این درمان اغلب در کودکان استفاده می شود، برخی از بزرگسالان مبتلا به اختلالات تشنج نیز ممکن است با رژیم کتوژنیک کمک کنند. همچنین ممکن است باسبک زندگی برخی افراد سازگار دکتر رژیم کتوژنیک نباشد. البته اگر شما به دنبال اطلاعات کاملی از رژیم کتو میگردید پس توصیه میکنیم که مطلب راهنمای کامل رژیم کتوژنیک را مطالعه کرده تا بتوانید به اصولیترین شکل ممکن این رژیم را انجام دهید. همان طور که می دانید دوران بارداری یکی از حساس ترین دوره های زندگی هر بانویی است؛ بنابراین داشتن یک رژیم بارداری اصولی در این دوران به شدت توصیه می شود.

در این روش همان کارهایی که برای زوجهای نابارور انجام داده میشود برای خانمهایی که ناباروری ندارند نیز انجام میشود. یک فنجان برنج حدود 200 کالری دارد و همچنین یک منبع خوب از کربو هیدرات ها میباشد که به افزایش وزن کمک میکند.بسیاری از مردم پروتئین و سبزیجات را در کنار برنج به وعده های غذایی خود اضافه میکنند. میتوانید با خواندن لیست بهترین چربی ها برای رژیم کتوژنیک به افزایش چربی سوزی کمک کنید. در ادامه با مجله اپلیکیشن لاغری سیرا همراه باشید تا یک بار برای همیشه شما را با عوارض رژیم کتوژنیک آشنا کنیم.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با بهترین دکتر برای کتوژنیک وب سایت خود باشید.