ادوبی هوش مصنوعی VideoGigaGAN را برای افزایش کیفیت ویدیوها معرفی کرد


ادوبی از هوش مصنوعی جدیدی به نام VideoGigaGAN رونمایی کرده است که می تواند وضوح ویدیوهای تار و بی کیفیت را تا ۸ برابر افزایش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هوش مصنوعی جدید ادوبی به نام VideoGigaGAN قادر است به طرزی شگفت انگیز باعث افزایش کیفیت ویدیوها شود. به گفته این شرکت هوش مصنوعی مورد نظر بهتر از روش های قبلی کار افزایش وضوح را انجام می دهد. زیرا جزییات اضافه شده به ویدیو با کمک این هوش مصنوعی دقیق تر و به واقعیت نزدیک تر است.

در حالت کلی فناوری هوش مصنوعی قادر است تاثیر مثبت بسیاری روی تصاویر و افزایش وضوح آنان داشته باشد. اما این موضوع برای ویدیوها با چالش های بسیاری همراه خواهد بود. البته پیش از این روش های مختلفی برای حل محدودیت های موجود پیشنهاد شده بود. اما هیچ کدام نتوانستند نتایجی با وضوح بالا ارائه کنند. اما هوش مصنوعی ادوبی به نام VideoGigaGAN قادر است در بهترین حالت ممکن باعث افزایش وضوح تصاویر شده و خروجی مناسبی را ارائه کند.

ادوبی نمونه هایی از کارکرد این هوش مصنوعی را ارایه کرده که در آن افزایش وضوح تصاویر با استفاده از این فناوری قابل مشاهده است. اگر چه بعضی از ویدیوهای مربوط به این هوش مصنوعی چندان طبیعی به نظر نمی‌رسند اما نمی‌توان تشخیص داد که این ویدیوها توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند. به گفته شرکت سازنده این هوش مصنوعی اکنون در مرحله پیش نمایش تحقیقاتی قرار داشته و هنوز مشخص نیست آیا این مدل هوش مصنوعی قرار است در نرم‌افزارهای شرکت ادوبی از قبیل پریمیر پرو در دسترس کاربران قرار گیرد یا خیر.

این شرکت پیش از این پروژه دیگری را مویوم به Project res up در سال گذشته معرفی کرده بود که می تواند به طور مشابه باعث افزایش وضوح و افزایش کیفیت تصاویر گیف و ویدیوها شود.