اپل از قلم Pencil Pro به عنوان اکسسوری حرفه‌ای برای آیپد رونمایی کرد


اپل در رویداد اخیر خود از یک اکسسوری تازه و حرفه‌ای برای آیپدها معرفی کرده است ین اکسسوری پنسل پرو با ویژگی‌های جذاب و قیمت منحصر به فرد ۱۲۹ دلار است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پنسل پرو اپل ویژگی‌های جذابی را به همراه دارد و می‌تواند برای کاربران حرفه‌ای آیپد محصول مناسبی محسوب شود. قلم استایلس حرفه‌ای اپل به نام پنسل پرو طیف وسیعی از ویژگی‌ها را به همراه دارد. از جمله قابلیت‌ها می‌توان به اضافه شدن ژست‌های حرکتی جدید پشتیبانی از حالت Find My بازخورد لمسی و طراحی امکانات ویژه اشاره کرد. این ویژگی‌ها باعث شده است تا قلم اپل پنسل قیمت بالایی داشته باشد.

اپل در رویداد Let Loose خود از قلم استایلوس جدید این شرکت رونمایی کرد. این قلم به صورت قابل توجه نسبت به نسخه استاندارد ارتقا یافته در آن از ژست‌های حرکتی مبتنی بر فشار دادن قلم روی نمایشگر و دریافت بازخوردهای لمسی استفاده شده است. بدین ترتیب کاربران با فشردن این قلم روی صفحه نمایش باعث ایجاد یک ویبره مخصوص در بدنه این قلم خواهند شد. از طرفی ابزارهای مجازی در این قلم امکان تغییر سریع تنظیمات را نیز برای کاربران فراهم خواهند کرد. به گفته اپل توسعه دهندگان می‌توانند با توسعه ابهای شخص ثالث و با هدف استفاده حرفه‌ای از این قلم قابلیت‌های نرم‌افزاری جدیدی را به آن اضافه کنند. قیمت اپل پنسل پرو مشابه نسل دوم اپل پنسل و با هزینه ۱۲۹ دلار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

ویژگی منحصر به فرد دیگر در این قلم قابلیت Find My است. اگر کاربر قلم خود را گم کند می‌تواند با استفاده از این ویژگی آن را روی نقشه ردیابی کرده و سپس آن را پیدا کند. بدین ترتیب هیچگونه نگرانی برای گم کردن این قلم وجود ندارد. کاربران برخی از ژست‌های لمسی این قلم مانند Double Tap را می‌توانند به صورت شخصی سازی شده درآورند. اپل با بهبود عملکرد قلم پنسل پرو توانسته تاخیر آن را به حداقل برساند. به این ترتیب کاربران در هنگام استفاده از این قلم در زمان نوشتن و طراحی حس بهتری خواهند داشت.