اپل نمایشگر میکرو ال ای دی را به آیفون، آیپد و مک اضافه می کند


فناوری اختصاصی اپل در ساخت نمایشگر میکرو ال ای دی باعث می‌شود تا نمایشگرها روشنایی و زاویه دید بهتری داشته باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل قصد دارد از نمایشگر میکرو ال ای دی پس از اپل واچ اولترا در محصولات دیگری مانند آیفون، آیپد و مک نیز استفاده کند. مارک گورمن از بلومبرگ در این باره می‌گوید: اپل احتمالا در آینده ای نزدیک از نمایشگر های سفارشی میکرو ال ای دی در محصولات خود استفاده خواهد کرد که نخستین آن اپل واچ اولترا است و در اواخر سال آینده عرضه می‌شود. این شرکت حدود ۶ سال روی فناوری مربوط به این نمایشگر کار کرده است و قصد دارد نمایشگر اختصاصی خود را عرضه کند.

این شرکت پس از ساخت تراشه های اختصاصی و مهاجرت به آنها توانست محصولات هیجان انگیزی را در دنیای لپ تاپ عرضه کند و اکنون قصد دارد با ساخت نمایشگر اختصاصی قطعات اختصاصی خود را افزایش دهد. شایعاتی اخیراً منتشر شده است که میگوید ساخت نمایشگر توسط اپل طی پروژه‌ای با نام T159 از سال ۲۰۱۷ آغاز شده بود. فناوری به کار رفته در این نمایشگر باعث می‌شود تا روشنایی، بازتولید رنگ ها و زاویه دید بهبود یافته داشته باشد. مارک گورمن می گوید نمایشگر های میکرو ال ای دی به گونه ای است که کاربر احساس می کند در حال تماشای نقاشی روی شیشه است. در حال حاضر اپل از نمایشگر های ساخت سامسونگ و یا شرکت های دیگر مانند ال جی استفاده می کند.

گورمن می گوید اپل طی یک برنامه بلند مدت قصد دارد این نمایشگرها را جایگزین نمایشگر های کنونی کند. محصول اولیه نیز اپل واچ اولترا خواهد بود. سپس شاهد معرفی آیفون مجهز به این نمایشگر خواهیم بود. پس از آن نیز آیپد و مک با نمایشگر های میکرو ال ای دی از راه میرسند.