به زودی قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای گوگل و نحوه فعال کردن آن تغییر می‌یابد


گوگل قصد دارد نحوه فعال کردن قابلیت احراز هویت دو مرحله خود را تغییر داده و بدین ترتیب کاربران دیگر نیازی به وارد کردن شماره تماس خود برای فعال کردن آن نخواهند داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاربران از این پس دیگر نیازی به وارد کردن شماره تماس خود برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله گوگل ندارند. طبق اعلام گوگل از این پس فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای ساده‌تر شده و علاوه بر افزایش امنیت این قابلیت کاربران اکنون راحت‌تر می‌توانند با حساب‌های خود کار کنند.

در حال حاضر گوگل فرایند فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای را ساده سازی کرده است. بدین ترتیب که اکنون کاربران باید از یک کلید امنیتی سخت‌افزاری یا یک برنامه احراز هویت به عنوان راهکار جدید و به جای استفاده از شماره تماس خود استفاده کرده و یا آن را به حساب خود اضافه کنند.

گوگل فرایند جدید در فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای را در وب سایت خود به خوبی توضیح داده است. با استفاده از فرایند جدید قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای از امنیت بیشتری برخوردار خواهد بود. همچنین کاربران اکنون می‌توانند بدون نیاز به تایید صحت پیامکی با امنیت پایین از روش‌های ایمن تر دیگر استفاده کنند. اعلام گوگل اکنون با استفاده از برنامه‌هایی نظیر گوگل آتیکیتر ی‌توان رمز عبور یکبار مصرف دریافت کرده و آن را وارد کرد و یا از یک کلید امنیتی سخت افزاری برای این کار بهره برد.

گوگل تغییرات انجام گرفته را برای کلیه کاربران اعم از کاربران سازمانی و کاربران دارای حساب شخصی گوگل اعمال خواهد کرد. سال گذشته گوگل اجازه ساخت رمز عبور را به کاربران داده بود و از آن زمان تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون حساب کاربری ساخته شده است. بلند این رویکرد با توجه به ساده کردن فرایندها در آینده با استقبال کاربران مواجه خواهد شد.