مایکروسافت نسبت به استفاده از هوش مصنوعی توسط چین و اخلال در انتخابات آمریکا هشدار داد


مایکروسافت اعلام کرد احتمالاً چین با استفاده از هوش مصنوعی قصد دارد در انتخابات کشورهای آمریکا کره جنوبی و هند اختلال ایجاد کند. این کشور پیش از این با انتشار محتواهای ساخته شده با هوش مصنوعی باعث اختلال در انتخابات ریاست جمهوری تایوان شده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مایکروسافت هشدار داد احتمالاً چین با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تلاش می‌کند تا اختلالاتی در انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده کره جنوبی و هند ایجاد کند. این کشور با ایجاد اختلال در انتخابات ریاست جمهوری در تایوان در حال تمرین این کار بودند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، مایکروسافت طی یک گزارش تحقیقاتی اعلام کرد برخی گروه‌های سایبری تحت حمایت دولت چین قصد دارند انتخابات در سال ۲۰۲۴ را مورد هدف قرار داده و ممکن است کره شمالی نیز در این اقدامات دخالت داشته باشد.

در گزارش مایکروسافت آمده است جمعیت هند، کره جنوبی و ایالات متحده به پای صندوق‌های رای برای رای گیری خواهند رفت. از طرفی برخی عوامل سایبری و تاثیرگذار تحت حمایت دولت چین و همچنین برخی از عوامل کره شمالی قصد دارند با هدف قرار دادن این انتخابات باعث اخلال در آن شوند.

به گفته مایکروسافت ساخت و انتشار محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی و انتشار آن از طریق شبکه‌های اجتماعی احتمالا به نفع شرکت تولید شده خواهد بود. مایکروسافت گفته است اگرچه تاثیر این محتواها ممکن است ناچیز باشد اما می تواند در آینده این روند دچار تغییراتی شود.

مایکروسافت در گزارش منتشر شده گفته پیش از این چین تلاش کرده تا با استفاده از چنین محتواهایی انتخابات ریاست جمهوری تایوان را نیز دچار اختلال کند. این کشور با ایجاد یک کمپین اطلاعات نادرست که توسط هوش مصنوعی تولید شده بود چنین اختلالاتی را ایجاد کرد. ظبق گفته مایکروسافت این اولین بار است که محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی با هدف تاثیرگذاری روی انتخابات کشورهای خارجی توسط یک نهاد دولتی حمایت می‌شود.