اولین کارت حافظه SD با ظرفیت ۴ ترابایت توسط سن دیسک رونمایی شد


کارت حافظه جدید سن دیسک دارای ظرفیت 4 ترابایت از نوع SD با رابط فوق العاده سریع از نوع UHS-I است که می‌تواند با سرعت ۱۰۴ مگابایت بر ثانیه داده‌ها را انتقال دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق بیانیه مطبوعاتی وسترن دیجیتال اولین کارت حافظه اس دی در جهان با فضای ذخیره سازی چهار ترابایت رونمایی شد که قرار است با نام تجاری سن دیسک به بازار عرضه شود. وسترن دیجیتال در این بیانیه اعلام کرد استاندارد SDUC در این کارت حافظه جدید وجود دارد. طبق این استاندارد کارت‌های حافظه می‌توانند تا ظرفیت ۱۲۸ ترابایت تولید شوند.

طبق اعلامیه رسمی این شرکت حافظه سن دیسک اکستریم پرو از رابط فوق العاده سریع UHS-I بهره برده و به همین دلیل به راحتی می‌تواند داده‌ها را با سرعتی بالغ بر ۱۰۴ مگابایت بر ثانیه منتقل کند. همچنین سرعت نوشتن این کارت حافظه در کمترین حالت ۳۰ مگابایت بر ثانیه است که می‌تواند برای ضبط ویدیوهای 8K مناسب باشد.

طبق اعلام وسترن دیجیتال عرضه این کارت حافظه در سال ۲۰۲۵ خواهد بود و هنوز قیمت آن به طور رسمی مشخص نشده است. اما با توجه به قیمت ۱۴۰ دلاری نسخه‌های یک ترابایتی احتمالاً این کارت حافظه با قیمتی حدود ۶۰۰ دلار عرضه خواهد شد. این محصول جدید سن دیسک می‌تواند برای کاربران دوربین‌های دیجیتال بسیار جذاب باشد. همچنین ضبط ویدیوهای حجیم را برای این کاربران امکان‌پذیر می‌کند. کاربران لپ‌تاپ‌های مجهز به درگاه اس دی نیز می‌توانند از این کارت حافظه برای ذخیره اطلاعات بیشتر استفاده کنند.

وسترن دیجیتال قصد دارد حافظه ۲ ترابایتی از مدل‌های اکستریم پرو SDXC با پشتیبانی از UHS-I و microSDXC را عرضه کند. تابستان امسال زمان ورود این دو محصول به بازار خواهد بود. همچنین مجموعه جدید کارت‌های حافظه سن دیسک اکسپرس از نوع اس دی و میکرو اس دی تولید شده‌اند که می‌توانند سرعتی تا ۴.۴ برابر بیشتر از کارت‌های فعلی سن دیسک ارائه کنند.