مدیرعامل اپل هوش مصنوعی را یک فناوری مهم در مبارزه با تغییرات اقلیمی می‌داند


تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل در مراسمی در چین استفاده از هوش مصنوعی را برای مبارزه با تغییرات اقلیمی مهم و برجسته دانسته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیم کوک مدیرعامل اپل در رویدادی در چین حضور یافته و در این مراسم اعلام کرد هوش مصنوعی یک ابزار ضروری برای کسب و کارها محسوب شده که با استفاده از آن می‌توان به کاهش کربن و مقابله با تغییرات اقلیمی پرداخت. مدیرعامل اپل در انجمن توسعه چین طی صحبت‌هایی پیرامون تغییرات اقلیمی استفاده از این فناوری را برای مقابله با تغییرات آب و هوای ضروری دانسته است.

طبق گزارشی که بلومبرگ در این باره منتشر کرده است تیم کوک در ادامه سفر به چین در یک رویداد سالانه اقدامات لازم برای مقابله با تغییرات اقلیمی را مورد توجه قرار داد. وی در این مورد گفته است در حال دستیابی به پیشرفت‌های بزرگ هنوز نیاز به تلاش بیشتر برای رسیدن به هدف وجود دارد. زیرا در این مسیر به نوآوری‌های بیشتری نیاز خواهد بود.

شرکت اپل تاکنون در زمینه اقدامات محیط زیستی سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده و منابع زیادی را برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی در نظر گرفته است. به گفته مدیرعامل این شرکت چنین فناوری‌هایی می‌توانند برای شرکت‌ها با هدف رسیدن به سطح کربن خنثی کاهش آلودگی‌ها بسیار مناسب و مورد توجه باشند.

هوش مصنوعی می‌تواند در مواردی مانند محاسبه میزان کربن تولید شده توسط هر شخص، تشخیص مواد موجود برای بازیافت آنها و یا ابداع استراتژی‌های مناسب برای بازیافت به شرکت‌های تولیدی کمک کند. مدیرعامل اپل در این سفر ضمن دیدار با وزیر بازرگانی چین در این مورد گفت این شرکت قصد دارد در زمینه زنجیره تامین فروشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی خود سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را در چین انجام دهد.

تیم کوک در جمع خبرنگاران چینی سفرهای چندین باره خود را به چین در طول سال گذشته در نظر گرفت و اعلام کرد با توجه به سرزندگی و پویایی در این کشور حضور در چنین مکانی می‌تواند برای وی لذت بخش باشد. یکی از دلایل پرداختن تیم کوک به مباحث محیط زیستی به عنوان درون مایه سفر عدم پرداختن به دیگر موضوعات حساس سیاسی و ژئوپلیتیکی بوده است.