ایلان ماسک هوش مصنوعی را در سال ۲۰۲۵ باهوش‌تر از انسان می‌داند


ایلان ماسک معتقد است تا سال ۲۰۲۹ هوش مصنوعی میتواند در مجموع نسبت به همه انسان‌ها باهوش‌تر باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با توجه به پیشرفت روز به روز و هوش مصنوعی نگرانی‌هایی در مورد این فناوری ایجاد شده است. یکی از این نگرانی‌ها پیشرفت هوش مصنوعی و رقابت با انسان در آینده است. اگرچه هنوز زمان انتشار مدل‌های هوش مصنوعی با قابلیت فکر کردن همانند انسان مشخص نیست اما طبق ادعای ایلان ماسک ممکن است تا سال آینده میلادی چنین فناوری ای تولید شود.

ایلان ماسک در پست جدید خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد هوش مصنوعی احتمالاً تا سال آینده باهوش‌تر از انسان خواهد بود و تا سال ۲۰۲۹ نیز در مجموع از همه انسان‌ها باهوش‌تر خواهد شد. این اظهارات با واکنش‌هایی از سوی کاربران ایکس مواجه شده است. به عنوان مثال لوکس فریدمن محقق هوش مصنوعی نسبت به ادعاهای ایلان ماسک واکنش نشان داده است. دیفلی سرمایه‌گذار تسلا نیز در مورد نگرانی خود نسبت به این موضوع عبارت خیلی آماده نیستیم را به کار برده است.

در حالی ایلان ماسک نظرات نگران کننده‌ای را نسبت به هوش مصنوعی بیان کرده که اخیراً گزارش‌های متعددی را در این زمینه شاهد هستیم. به عنوان مثال اخیراً گزارشی در مورد ساخت یک کرم کامپیوتری هوش مصنوعی توسط محققان منتشر شده است که نشان می‌دهد از طریق هوش مصنوعی می‌توان با نصب بدافزار روی سیستم داده‌ها را به سرقت برد.

همزمان با انتشار خبرهای مختلف در مورد پیشرفت‌های هوش مصنوعی نگرانی در مورد این فناوری نیز بیش از گذشته افزایش پیدا کرده است. هنوز این فناوری نمی‌تواند به طور کامل با انسان رقابت کند اما ممکن است در آینده با توجه به پیشرفت‌های اخیر شاهد تولد این مدل از هوش مصنوعی باشیم. هنوز زمان عرضه هوش مصنوعی همتراز با انشان مشخص نشده و احتمالا تا آن زمان فرصت زیادی برای ایجاد تغییرات وجود خواهد داشت.