ایلان ماسک برای توسعه رقیب ChatGPT با تیمی ویژه کار می کند


طبق خبرهای منتشر شده توسط منابع آگاه، ایلان ماسک نیز قصد دارد با استخدام متخصصان هوش مصنوعی در این حوزه وارد شده و رقیب ChatGPT را توسعه دهد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از اینفورمیشن، منابع آگاه می گویند ایلان ماسک اخیرا با گروهی از متخصصان هوش مصنوعی دیدن کرده است. بنظر می رسد این فرد قصد دارد یک آزمایشگاه تحقیقاتی با هدف توسعه چت بات ChatGPT بسازد. چت بات ChatGPT متعلق به شرکت OpenAI است و قادر است کارهایی مانند پاسخ به سوالات و کدنویسی را انجام دهد.

ماسک در حال حاضر مدیریت شبکه اجتماعی توییتر بر عهده دارد. همچنین مدیریت تسلا و آپیس ایکس نیز بر عهده دارد. ماسک برای توسعه هوشمثن ای خود به سراغ ایگور بابوشکین رفته است تا وی را استخدام کند.

این در حالی است که چت بات ChatGPT با استقبال زیادی مواجه شده است. با گسترش محبوبیت این هوش مصنوعی بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری در حال توسعه نسخه ای از آن هستند. ایلان ماسک در سال ۲۰۱۵ همراه سم آلتمن شرکت OpenAI را بنیانگذاری کرد. البته در سال ۲۰۱۸ از هیئت مدیره این استارتاپ کنار رفت. ایلان ماسک پس از خبرساز شدن هوش مصنوعی ChatGPT علاوه بر انتقاد از سیاست های OpenAI این هوش مصنوعی را ترسناک خواند.

این منابع آگاه می‌گویند ایلان ماسک به همراه ایگور بابوشکین مذاکراتی را درباره تشکیل یک تیم متخصص انجام داده اند تا بتوانند تحقیقات هوش مصنوعی را به پیش ببرند. هنوز در مورد توسعه محصولی به توافق نرسیده اند.