اولین باتری سیلیکون کربن ویژه موبایل توسط آنر معرفی شد


آخر نخستین باتری سیلیکون کربن طراحی شده برای صنعت موبایل را معرفی کرد. این باتری نسبت به باتری های لیتیومی دارای ۱۲.۸ درصد چگالی انرژی بیشتر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در چند سال اخیر شاهد پیشرفت های بیشماری در بخش های صفحه نمایش، دوربین و پردازنده گوشی های موبایل بودیم. اما تاکنون تغییر چندانی در ساخت باتری ها مشاهده نشد. آنر به عنوان زیرمجموعه هواوی روش جدیدی را برای بهبود کیفیت باتری ها در نظر گرفته است. این شرکت نخستین باتری سیلیکون کربن جهان را ساخته است.

این باتری دارای ۱۲.۸ درصد چگالی انرژی بیشتر است. گوشی پرچم دار اخیر آنر که به تازگی معرفی شد مجیک ۵ پرو نام دارد. این گوشی مجهز به یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی است. در صورتی که آنر از باتری جدید سیلیکون کربن در این گوشی استفاده کند ظرفیت باتری به ۵۴۵۰ میلی آمپر ساعت می‌رسد. جورج ژائو مدیر عامل آنر، زمان کوتاهی را در رویداد شب گذشته این شرکت سپری کرد. وی در این مراسم با اشاره به نمودارهای آماری مربوط به مزایای باتری های سیلیکون کربن، باتری جدید را معرفی کرد.

طبق توضیحات ژائو، باتری های کنونی در زمان رسیدن به ولتاژ ۳.۵ ولت امکان نگهداری انرژی را ندارند. در حالیکه در باتری های سیلیکون کربن شاهد ۲۴۰ درصد ظرفیت اضافه خواهیم بود.

طبق گزارشات جی اس ام آرنا، آنر مجیک ۵ در چین به باتری ۵۴۵۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است. بنظر می رسد آنر باتری جدید خود را درون محصول واقعی مورد آزمایش قرار داده است.