فناوری جدید دوربین آیفون ۱۶ پرو به ثبت عکس‌های بهتر در مقابل نور شدید کمک می‌کند


دوربین‌های آیفون ۱۶ پرو به فناوری جدیدی مجهز خواهند بود که در آن با کاهش شعله‌های عدسی Lens Flare و افزایش کیفیت عکس‌ها به عملکرد بهتر دوربین در مقابل نور شدید کمک می‌کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل برای دوربین‌های آیفون ۱۶ پرو فناوری جدیدی توسعه خواهد داد. این فناوری شامل یک پوشش اپتیکال ضد انعکاس جدید برای دوربین‌ها خواهد بود. با استفاده از آن کیفیت عکس‌ها در اثر کاهش Lens Flare یا شعله‌های عدسی افزایش می‌یابد.

طبق گزارشی که از طریق یک منبع آگاه در زنجیره تامین اپل منتشر شده است این شرکت قصد دارد از تجهیزات جدیدی به عنوان قراردهی لایه اتمی در تولید لنز دوربین‌های آیفون استفاده کند. این تجهیزات امکان کنترل دقیق روی ضخامت و ترکیب مواد در یک بستر را فراهم خواهد کرد. همچنین این مواد به تولید کنندگان اجازه می‌دهد تا آنها بتوانند از یک لایه بسیار نازک روی دستگاه‌های نیمه رسانا مانند دوربین استفاده کنند. استفاده از این مواد در لنزهای دوربین به عنوان پوشش‌های ضد انعکاس خواهد بود. این پوشش‌ها وظیفه کاهش رگه‌ها و هاله‌های نور ثبت شده در تصاویر در زمان تابیدن یک منبع نور روشن مانند خورشید را بر عهده دارند.

این پوشش قادر است سایه‌های دور سوژه‌ها را نیز کاهش داده در نتیجه باعث بهبود کیفیت عکس‌ها شود. در برخی موارد قرارگیری در مقابل یک منبع نور روشن می‌تواند باعث انحراف و ایجاد تصویر ثانویه در عکس شود. این اتفاق در زمان بازتاب نور بین سطوح عناصر لنز و سنسور دوربین ایجاد می‌شود. احتمالا  اپل در مدل‌های پرو آیفون ۱۶ از این فناوری استفاده کند. همچنین ممکن است در سری پرو آیفون ۱۷ نیز برای نخستین بار از این فناوری استفاده شود. ممکن است مدل های پرو آیفون 16 به لنز تتراپریسم با زوم اپتیکال 5 برابری مجهز شوند. در حال حاضر این ویژگی تنها در آیفون 15 پرومکس در دسترس کاربران قرار دارد.