استفاده از لنز با اهداف اصلاح عیوب انکساری چشم


هم چنین با هدف زیبایی به صورت بسیار وسیع و گسترده به وسیله بسیاری از مردم به ویژه جوان ها انجام می شود و هر روز بر تعداد افرادی که از لنز به جای عینک استفاده می کنند و یا برای تغییر رنگ چشم خود از لنزهایی رنگی استفاده می کنند، افزوده می شود، و بسیاری از افراد اقدام به خرید و استفاده از لنز می کنند. در زیر در مورد خصوصیات و ویژگی های لنز طبی دائمی رنگی می خوانیم

.

ولی برای افرادی که دچار عیوب انکساری چشم هستند، استفاده از لنزهای رنگی شاید مناسب نباشد.

از این رو، این گونه افراد به استفاده از لنز طبی رنگی که هم عیوب انکساری چشم را بر طرف می کند و همچنین افراد با استفاده از آن به رنگ دلخواه خود می رسند، گزینه مناسبی برای افرادی است که می خواهند همزمان هم عیوب انکساری چشم مانند دور بینی و یا نزدیک بینی را اصلاح کنند و هم به تغییر رنگ چشم خود بپردازند. با توجه به اهمیت استفاده از لنز طبی دائمی رنگی در ادامه به بررسی ویژگی ها، خصوصیات و شرایط استفاده از لنز طبی دائمی رنگی می پردازیم.

همان طور که می دانید، لنزها به طور کلی به دو دسته رنگی و طبی تقسیم می شوند، که لنزهای طبی با هدف اصلاح عیوب انکساری و لنزهای رنگی برای تغییر رنگ چشم و با هدف زیبایی انجام می شود.

ولی با این حال، برای افرادی که دچار عیوب انکساری چشم مانند آستیگمات، دوربینی و یا نزدیک بینی هستند، نیز لنزهایی وجود دارد، که ترکیب دو نوع لنز اصلی یعنی لنزهای رنگی و طبی است که از آن ها به عنوان لنزهای طبی رنگی یاد می شود و بر اساس دوره استفاده به صورت یکبار مصرف، فصلی و یا سالانه تقسیم می شود که به طور کلی یکی از انواع لنزهای طبی دائمی رنگی می باشند، که بسیاری از افراد به دنبال استفاده از این گونه لنزها می باشند.

لنزهای طبی دائمی رنگی علاوه بر این که امکان اصلاح عیوب انکساری چشم را برای افراد به وجود می آورند، این امکان را نیز فراهم می کنند، که افراد بتوانند به رنگ دلخواه چشم خود برسند و به تغییر رنگ چشم خود اقدام نمایند. لذا با استفاده از لنز طبی دائمی رنگی می توان با یک تیر دو نشان زد و به زیبایی و جذابیت خود با رنگ مورد علاقه چشم رسید و از دوبینی، نزدیک بینی و یا آستیگمات چشم نگرانی نداشت.

ویژگی ها و خصوصیات لنز رنگی دائمی

همان طور که از اسم این گونه لنزها مشخص می شود، لنزهای طبی دائمی رنگی ترکیبی از دو نوع لنز طبی و رنگی می باشد، که به طور همزمان دارای خصوصیات و ویژگی های هر دو لنز می باشد. یعنی لنز طبی دائمی رنگی از یک طرف خصوصیات و ویژگی های لنز طبی را دارد و از طرف دیگر خصوصیات و ویژگی های لنزهای رنگی را دارد، که ترکیب این دو نوع لنز سبب به وجود آمدن لنز طبی دائمی رنگی شده است.

با این حال برای استفاده از لنز طبی دائمی رنگی باید به این نکته توجه داشت که این لنزها را باید با تجویز پزشک تهیه نمود و برای کاهش عوارض استفاده از آن باید به نحوه گذاشتن و برداشتن لنز توجه کرد و آن را به دقت اجرا کرد. لنز طبی دائمی رنگی از موادی ساخته شده است که این مواد برای چشم کاملا بی خطر و بدون عارضه است و برای اصلاح عیوب انکساری چشم و همچنین برای زیبایی به کار برده می شود.

البته باید توجه داشت که لنز طبی دائمی رنگی وجود ندارد، و تنها می توان به لنزهای با مدت زمان استفاده مشخص شده مانند روزانه، فصلی و یا سالانه اشاره کرد. ولی با این حال می توان به برخی از خصوصیات و ویژگی های مهم لنز طبی دائمی رنگی به صورت زیر اشاره کرد.

لنز طبی دائمی رنگی از مواد کاملا بی خطر و بدون عارضه برای چشم ساخته شده است. این لنزها دارای قابلیت اکسیژن رسانی بالا برای چشم می باشد. انحنای لنزهای طبی دائمی رنگی بسیار مناسب است. با استفاده از لنز طبی دائمی رنگی می توان هم به اصلاح عیوب انکساری چشم و هم به زیبایی مورد نظر رسید. ممانعت از ورود اشعه مضر uv و همچنین قابلیت رطوبت رسانی مناسب از دیگر ویژگی لنز طبی دائمی رنگی می باشد

.

با توجه به خصوصیات و ویژگی هایی که برای لنز دائمی رنگی بر شمردیم، می توان گفت که نگهداری و مراقبت از این لنزها مانند سایر لنزهای رنگی و یا طبی از اهمیت زیادی برخوردار است و افرادی که اقدام به استفاده از این لنزها می کنند، باید بسیار مراقبت باشند تا به عوارضی مانند عفونت چشم، خشکی چشم و غیره که از جمله عوارض شایع لنز می باشند، مبتلا نشوند. لذا مراقبت از لنز دائمی رنگی به صورت صحیح برای حفظ سلامتی چشم ها بسیار ضروری و مهم می باشد که از جمله اصول و روش های مراقبت صحیح و درست از لنز طبی رنگی می توان به این موارد اشاره نمود.

لنز دائمی رنگی برای باید توسط پزشک متخصص و بینایی سنجش تهیه و استفاده نمود و از استفاده خودسرانه آن پرهیز کرد.
با توجه به این نکته که لنز دائمی وجود ندارد و لنزها تاریخ مصرف مشخصی دارند، از این رو، توصیه می شود بیش از مدت زمان تعیین شده از لنز استفاده نکنید.

برای تمیز کردن لنز بر اساس دستور العملی که شرکت سازنده لنز تعیین کرده عمل کنید و تنها به روش گفته شده لنز را تمیز نماید.
در استفاده از لنز رنگی مانند سایر لنزها باید در هنگام خواب آن را از روی چشم خارج کنید، هیچ وقت با لنز طبی رنگی نخوابید.
برای این که لنز را بر روی چشم خود قرار دهید و یا آن را از روی چشم خود بردارید، باید حتما دست های خود را با آب و صابون به خوبی بشورید و با پارچه بدون پرز دار خشک کنید.

وقتی که لنز رنگی خود را از چشم بر می دارید، حتما آن را در درون جا لنزی و محلول ویژه خود قرار دهید، تا لنز سالم بماند و از خشکی لنز جلوگیری شود. هیچ وقت از مایع لنز باقی مانده در جا لنزی دو بار استفاده نکنید. گاهی برای افراد برای ضد عفونی کردن لنز از صابون و یا سایر مواد شوینده استفاده می کنند، که این کار بسیار خطر ناک است می تواند سلامتی چشم را به خطر بیاندازد، از این رو، برای ضدعفونی کردن لنز باید حتما از محلول لنزهایی تعیین شده استفاده کنید.

با توجه به مواردی که گفته شد می توان گفت که در استفاده از لنز دائمی رنگی باید بسیار مراقب بود تا دچار عوارض شایع استفاده از لنز نشد، برای افرادی که می خواهد لنز رنگی خوب تهیه و خریداری کنند، می توان گفت که شرط اصلی و مهم در خرید این گونه لنزها راحتی است که برای افراد فراهم می کند و افراد با استفاده از این لنزها نباید دچار ناراحتی و اذیت شوند.

چرا که هدف از استفاده از لنز دائمی رنگی ، این است که افراد برای زیبایی و همچنین اصلاح ضعف بینایی خود از آن استفاده کنند و این گونه افراد می خواهند ضمن جبران ضعف بینایی خود، رنگ چشم خود را نیز عوض نماید. اگر چه این لنزها هر دو کار ویژه لنزهای طبی و رنگی را به صورت همزمان انجام می دهد.

ولی با این حال باید گفت که نگهداری و مراقبت از آنها مانند سایر لنزها از اهمیت زیادی برخوردار است و افراد استفاده کنند در این زمینه باید بسیار دقیق و محتاط باشند تا دچار عوارض ناشی از استفاده از لنز مانند عفونت، خشکی چشم و خارش و غیره نشوند.

ما معتقدیم که نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما می تواند به ما کمک نماید تا بتوانیم برای شما دوستان و مخاطبین گرامی هر چه بهتر و با کیفیت تر به تولید محتوایی فاخر و جامع پرداخته و در راستای پیشبرد دانش گام برداریم.

از این رو اگر در مورد موضوعات مندرج در مقاله بالا لنز دائمی رنگی نقد و یا ابهامی وجود دارد که می تواند به بهتر شدن مقاله کمک نماید در قسمت پیشنهادات قرار دهید.
همچنین اگر در ارتباط با موضوع مقاله لنز دائمی رنگی دانش جدیدی دارید و می توانید به تکمیل نمودن محتوای تولید شده کمک کنید ما و دیگر مخاطبین محترم را از ان آگاه گردانید.

salb-techna