دانشمندان چینی در مورد مواد هوشمند به موفقیت های چشمگیر دست یافتند


محققان چینی توانسته‌اند یک پوشش فلزی مایع کشف کنند که پس از انتقال ذهنیت خاص خود به کاغذ آن را مجبور میکند تا خودش را به شکل اوریگامی تا کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه شینهوا در زمینه مواد هوشمند به پیشرفت های جدیدی دست پیدا کردند. انها اکنون می‌توانند کاغذها را بدون دخالت دست به شکل اوریگامی درآورند. توسعه یک پوشش فلزی مایع جدید کاغذ معمولی را تبدیل به ابزارهای خود چسب کرده است. همچنین ماده ساخته شده گرما و الکتریسیته را نیز منتقل می کند. در حال حاضر نیز از فلز مایع برای ساخت حسگر های پوشیدنی استفاده می شود. اما تاکنون محققان نتوانسته اند آن را به شکل نوعی روکش در آورند. در این روش یک آلیاژ مایع فرمول شده و با کمک تکنیک مهر زنی روی کاغذ اعمال شده است بدین ترتیب دیگر نیازی به استفاده از چسب نخواهد بود.

استفاده از پیشرفت کنونی می توان در آینده منتظر ساخت اشیا هوشمند با وزن کم و انعطاف پذیر و حتی ربات های نرم بود.

این تیم دانشمندان به رهبری بو یوان در دانشگاه شینهوا میزان چسبندگی پوشش فلز مایع را آزمایش کردند در ابتدا یک آلیاژ ایندیو میان گالیوم به همراه آلیاژی از بیسموت ایندیوم و اکسید قلع مقایسه شد. محققانض دریافتند که پایداری و چسبندگی ترکیب دوم بیشتر است. همچنین پس از قرارگیری در معرض هوا اکسید نشده و دارای چسبندگی تضمین شده است. بو یوان در این مورد می‌گوید: در این مطالعه میزان چسبندگی فلز مایع در مقیاس بزرگ و روی کاغذ های مختلف آزمایش شد تا پایداری آن مشخص شود. به همین دلیل سرعت مالش روی کاغذ و فشار روی مهر تغییر داده شد و در نهایت پارامترهای مناسب مشخص شدند.

این محققان کاغذ های دارای پوشش فلز مایع را تا کردند و متوجه شدند به دلیل خاصیت خود چسبندگی آنها می توانند به صورت مستقل تا شده و یا باز شوند.