انتخاب بهترین مدل هندهلد بر اساس کسب و کار


هندهلد یا موبایل کامپیوتر یک دستگاه کاربردی برای مدیریت اطلاعات است که در بسیاری از صنایع و کسب کارها استفاده می‌شود. این دستگاه کاربردی توسط برندهای مختلفی ارائه شده که هرکدام با قیمت و تکنولوژی‌های متفاوتی هستند. عوامل بسیاری از جمله برند، قیمت، نیاز صنعت، مدل و… در انتخاب نوع هندهلد تاثیر دارد. در این مقاله قرار است با توضیحاتی درباره انتخاب یک هندهلد مناسب به شما در تهیه هرچه آسان‌تر یک دستگاه کاربردی برای کسب و کارتان کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب بهترین مدل هندهلد و همچنین نکات خرید این دستگاه در ادامه همراه ما باشید.

انواع هندهلد

مهم‌ترین کاربرد دستگاه هندهلد صنعتی جمع ‌آوری و نگهداری اطلاعات است و به همین علت برای جمع ‌آوری اطلاعات، کنترل موجودی انبار و… در اکثر انبارها از این محصول استفاده می‌شود. از این رو به این دستگاه دیتاکالکتور نیز می‌گویند. البته گفتنی است که این دستگاه با نام دیگر PDA نیز شناخته می‌شود. مقاومت بدنه و همچنین سهولت استفاده از هندهلدها به دلیل پشتیبانی از سیستم عامل اندروید موجب می‌شود تا در صنایعی مانند انبارداری از این دستگاه به جای موبایل و تبلت صنعتی استفاده شود. هندهلدها را می‌توان بر اساس شکل ظاهری و کاربردی که دارند در چند دسته هندهلد ترمینال، هندهلدRFID ، موبایل کامپیوتر و موبایل صنعتی دسته بندی کرد.

هندهلد ترمینال

هندهلد ترمینال نوعی از این محصولات است که با وجود ظاهری کشیده‌تر و صفحه کلید فیزیکی کامل نسبت به سایر هندهلدها ظاهری متفاوت‌تر دارد. این دستگاه برای محیط‌هایی مناسب است که کارکنان با دستکش کار می‌کنند و برای ورود اطلاعات نیاز به صفحه کلید فیزیکی کاملی دارند.

هندهلد RFID

هرگاه بخواهید تعدادی تگ را با فاصله نسبتا دور به صورت همزمان اسکن کنید، هندهلد RFID انتخاب صحیحی است. این دستگاه با وجود قابلیت اسکن از فاصله چند متری (وابسته به مدل دستگاه) مناسب برای استفاده در صنایعی است که برای خواندن تگ به دلیل خطرات احتمالی نمی‌توانند به محل نصب تگ نزدیک شوند (مانند پالایشگاه‌ها و مواردی از این دست) و یا می‌خواهند چندین تگ را به صورت همزمان اسکن کنند. (مثلا اسکن همزمان تگ‌های یک فروشگاه لباس برای مدیریت موجودی و یا ورود کالا)

موبایل کامپیوتر

موبایل کامپیوتر یکی از رایج‌ترین مدل‌های هندهلد است که با وجود شباهت بسیار زیاد به گوشی‌های هوشمند و نمایشگر لمسی، در بسیاری از کسب و کارها می‌توان از آن استفاده کرد. برخی از مدل‌های این دستگاه چند کلید اصلی دارد ولی در میان این دسته هندهلد، می‌توان مدل‌هایی پیدا کرد که علاوه بر نمایشگر لمسی صفحه کلید فیزیکی کاملی داشته باشد.

خرید موبایل کامپیوتر

موبایل صنعتی

موبایل صنعتی شبیه موبایل کامپیوترها هستند با این تفاوت که مانند آن دسته اسکنر جداگانه در بالای دستگاه ندارند و کاملا شبیه موبایل‌های هوشمند طراحی شده‌اند؛ با این تفاوت که نسبت به موبایل‌های معمولی مقاوم‌تر هستند.

انواع برند موبایل کامپیوتر

به علت تقاضای زیاد برای تهیه موبایل کامپیوتر و همچنین کاربردی بودن این محصول، برندهای مختلفی اقدام به تولید این محصول کرده‌اند. در میان این برندها، دو برند POINT MOBILE و UROVO به دلیل کیفیت بالا، استفاده از تکنولوژی روز و کاربردی بودن از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. شرکت سیناپ نماینده رسمی و انحصاری برند پوینت موبایل و یوروو در ایران است که محصولات این شرکت را می‌توانید با گارانتی و خدمات پس از فروش از آن تهیه نمایید.

نکات خرید هندهلد مناسب

اولین نکته‌ای که درباره خرید تجهیزات باید به آن توجه کنید خرید دستگاهی کاربردی است که با نیازهای کسب و کار شما کاملا تطابق داشته باشد. نکته دیگر کیفیت دستگاه و مسئله پشتیبانی و خدمات پس از فروش است تا از خرید مجدد دستگاه در زمان طولانی بی‌نیاز باشید. در نهایت اگر دستگاه شما گارانتی داشته باشد، با وجود پشتیبانی تخصصی در صورتی که برای دستگاه مشکلی پیش بیاید، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل پیش آمده را حل کنید.

هندهلد خود را از کجا تهیه کنیم؟

شرکت سیناپ با وجود سال‌ها تجربه در ارائه راهکار در کنار تامین تجهیزات افتخار این را دارد که شما را در انتخاب بهترین هندهلد بر اساس نیاز کسب و کارتان راهنمایی کند. این شرکت فقط در حوزه ارائه تجهیزات کار نمی‌کند و شما می‌توانید انواع تجهیزات دیگر مانند لیبل پرینتر، فیش پرینتر، موبایل پرینتر، صندوق فروشگاهی، بارکد اسکنر، تبلت صنعتی و مانیتور صنعتی را که در رستوران، فروشگاه و یا سایر صنایع به کار می‌روند را نیز با گارانتی و خدمات پس از فروش و از بهترین برندهای جهانی تهیه نمایید.

خرید دیتاکالکتور یا هندهلد

سیناپ همواره در تلاش است تا سبد محصول کاملی در اختیار مشتریان ارزشمند خود قرار دهد به همین علت تنها در خصوص ارائه تجهیزات فعالیت ندارد. از این رو شما عزیزان می‎‌توانید انواع لیبل و ریبون تخصصی مورد نیاز کسب و کار خود را نیز از بخش مواد مصرفی این شرکت تهیه نمایید.

دیگر محصولات: ریبون وکس رزین

salb-techna