رژیم ورزشکار تغذیه مناسب ورزشکاران

دسته‌بندی نشده


رژیم ورزشکاران

رژیم ورزشکاران

رژیم غذایی هنگام ورزش بسیار مهم است. رژیم غذایی ناسالم می تواند بر ظرفیت کار و ورزش تأثیر بگذارد.

بنابراین ، بهتر است افرادی که ورزش می کنند از رژیم غذایی پیروی کنند.

ورزش انرژی بدن را مصرف می کند و ما باید آن را با مصرف غذا جبران کنیم. در حقیقت ، با پیروی از رژیم غذایی ، متابولیسم مناسب را تضمین می کنیم.

رژیم ورزشکاران

با افزایش سطح آگاهی اجتماعی ، تمرکز بر ورزش و فعالیت های ورزشی نیز افزایش می یابد ، بنابراین تمرکز بر تغذیه ورزشکاران نیز بسیار مهم است. اگر تمرینات را به صورت حرفه ای دنبال کرده اید ، ورزش روزانه یکی از اولویت های زندگی شماست و برای تحقق آن واقعاً به یک رژیم غذایی مناسب برای ورزشکاران نیاز دارید. از سوی دیگر ، استفاده از مکمل های ورزشی در دهه گذشته در اولویت باشگاه های ورزشی و مشتریان آنها بوده است. با این حال ، علاوه بر هزینه بالای استفاده از مکمل های ورزشی ، همیشه خطر جعل و کیفیت پایین وجود دارد و استفاده از مکمل های ورزشی می تواند در دراز مدت عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

اساساً ، به خاطر داشته باشید که مکمل های ورزشی با کیفیت بالا فقط سه یا چهار ماه قبل از تمرین با فشار بالا استفاده می شوند ، بنابراین نیازی به مصرف منظم آنها نیست و توصیه نمی شود این مکمل ها را به طور منظم مصرف کنید. به بنابراین ، استفاده از مکمل های ورزشی نیز باید در رژیم غذایی ورزشکاران تحت نظارت پزشک گنجانده شود.

در وب سایت وزن من ، شما را با شناخت کارشناسان و متخصصان تغذیه و همچنین مربیان پیشکسوت باشگاه و استادان تربیت بدنی ، جدیدترین برنامه تغذیه ورزشکاران مناسب برای دستیابی به توده عضلانی مورد نظر را به شما معرفی می کنیم. با ما بمان.

طبق توصیه های بسیاری از کارشناسان باشگاه پزشکی ورزشی در سراسر جهان ، تغذیه ورزشکاران باید به راحتی نیازهای تغذیه ای ورزشکاران را در هر مقطع تحصیلی اعم از آماتور ، نیمه حرفه ای و حرفه ای ، در حضور یا عدم حضور در مسابقات برآورده کند. عدم اطلاع صحیح از تغذیه ورزشکاران در طول مسابقات یا ورزش نه تنها می تواند هزینه داشته باشد بلکه خطرات زیادی برای سلامتی به همراه دارد. بنابراین ، برای دریافت برنامه تغذیه ورزشی و همچنین رژیم چاقی یا افزایش وزن ، باید با یک مرکز پزشکی معتبر تماس بگیرید.
اهمیت تغذیه ورزشی و رژیم غذایی ورزشکاران

افرادی که در معرض فعالیت بدنی شدید هستند ، متابولیسم بالایی دارند و مقدار زیادی از مواد معدنی و مواد مغذی بدن را در حین ورزش و تعریق از دست می دهند. بنابراین ، تنها با رعایت تغذیه مناسب ورزشکاران و بر اساس اصول تغذیه مناسب این افراد می توان مواد مغذی از دست رفته را جبران کرد. رژیم غذایی ورزشکاران باید شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن و همه غذاهای هرم تغذیه باشد. با این حال ، بسته به اینکه در چه مرحله ای از تشکیل ماهیچه هستید ، میزان مصرف هر ماده باید با توجه به رژیم غذایی ورزشکار تنظیم شود.
ویژگی های تغذیه ای ورزشکاران

رژیم ورزشی به افراد این امکان را می دهد که رژیم ورزشی خود را با رژیم خانواده خود ترکیب کنند تا نه تنها یک ورزش سالم را حفظ کند بلکه با رژیم خانواده نیز مطابقت داشته باشد.
رژیم غذایی ورزشکاران با افراد عادی متفاوت است. به عنوان مثال ، یکی از اصول رژیم غذایی یک ورزشکار افزایش میزان پروتئین در رژیم غذایی وی برای یک فرد عادی ، حدود 8 گرم در هر کیلوگرم وزن بدن است ، اما در یک برنامه تمرینی – میزان پروتئین. رژیم غذایی 1.5 تا 2 گرم در هر کیلوگرم وزن بدن. البته میزان پروتئین در رژیم غذایی یک ورزشکار بسته به نوع ورزش ، وزن و ورزش سبک متفاوت است.

یکی دیگر از ویژگی های رژیم ورزشکاران ، افزایش نیاز به کربوهیدرات ها برای تأمین انرژی و جلوگیری از خستگی زودرس است. از سوی دیگر ، رژیم ورزشی باید شامل مواد معدنی و ویتامین ها برای عضله سازی باشد. بنابراین ، به ورزشکاران اکیداً توصیه می شود که یک مشاور تغذیه مناسب داشته باشند و رژیم غذایی ورزشکاران را بسته به شرایط جسمانی آنها به صورت هفتگی یا ماهانه به روز کنند تا وزن را به طور منظم کنترل کنند و همچنین به طور مرتب چک کنند.

اهمیت تغذیه در ورزشکاران

شما می توانید با تهیه برنامه تغذیه آنلاین برای ورزشکاران ، حمایت از سالها تجربه متخصصان تغذیه و پزشکان و دریافت مشاوره متقابل از مرکز خدمات پزشکی وزن من ، از بهترین روش های ورزشی ورزشی و سبک تغذیه سالم برای ورزشکاران استفاده کنید.
اهمیت محاسبه انرژی در رژیم غذایی ورزشکاران

به طور کلی ، هنگام طراحی یک برنامه ورزشی ، توجه به نوع تمرین ، مدت زمان آن و تعداد دفعات انجام آنها در هفته بسیار مهم است. به صورت علمی و دقیق

بسیاری از مردم هنوز معتقدند که استفاده از مکمل های ورزشی به آنها در رسیدن به فرم و ورزش کمک می کند و بسیاری از قهرمانان تناسب اندام و زمین های ورزشی ، علاوه بر فعالیت های ورزشی ، تغذیه مناسب و اصولی را برای ورزشکار اعمال می کنند.

مرکز پزشکی “وزن من” ، با استفاده از تجربیات متخصصان تغذیه ورزشی بر اساس فعالیت های ورزشی ، به طور عملی ، به سادگی و البته ، 100٪ عملا یک برنامه تغذیه ورزشکاران را به مشتریان محترمی که از تغذیه معمول ورزشی در جوامع ورزشی برخوردار هستند ، ارائه می دهد. محلی و بین المللی است.
در رژیم ورزشکاران چه بخوریم؟

مرغ: خوردن سینه مرغ پخته شده برای شام یا ناهار راهی عالی برای رساندن پروتئین به بدن ورزشکاران است.
ماهی: ماهی و غذاهای دریایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و انرژی مورد نیاز ورزشکار را برای ورزش تامین می کنند.
کربوهیدرات های دیررس: غذاهایی مانند ماکارونی ، برنج و نان بخورید
از نوشیدنی های گازدار استفاده نکنید
30 دقیقه قبل از تمرین از شکر ساده استفاده نکنید
از گوشت گاو به عنوان بهترین گوشت استفاده کنید
برای جلوگیری از گرفتگی عضلات از مغز ، بریس و آب استفاده نکنید
غذاهای پخته ، کبابی و بخارپز بخورید و مصرف غذاهای سرخ شده را کاهش دهید
هفته ای یکبار مصرف کبد را در رژیم غذایی ورزشکاران لحاظ کنید
از مکمل های غذایی بدون مشورت با متخصصان و متخصصان تغذیه ورزشکاران استفاده نکنید
میوه ها و سبزیجات (5 وعده یا بیشتر): مصرف میوه هایی مانند موز ، توت فرنگی ، زغال اخته و انگور فرنگی ، ضمن تامین آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن ، باعث افزایش قند خون و بازیابی انرژی بدن ورزشکار می شود.

آنچه نباید در رژیم غذایی ورزشکاران مصرف شود

محرک های سیستم عصبی مرکزی: از غذاهایی که حاوی کوکائین ، کافئین و آمفتامین ها هستند که به دلیل احساس خستگی باعث ورزش شدید ورزشکار می شود خودداری کنید.
مسکن های مخدر: برخی از داروهایی که درد را پنهان می کنند ، مانند هروئین ، مورفین و ترک به دلیل اثرات مخرب آنها ، اکیدا ممنوع است.

رژیم ورزشکاران قبل از مسابقه

هدف نهایی رژیم غذایی یک ورزشکار این است که بدن ورزشکار را با تأمین کربوهیدرات کافی به عنوان منبع انرژی و جلوگیری از کاهش ذخایر گلیکوژن عضلات و تامین آب کافی ، آماده کند. طبق برنامه رژیم غذایی ورزشکاران ، باید از غذاهای چرب و سرشار از پروتئین در روز مسابقه به دلیل دیر هضم شدن اجتناب شود ، زیرا این امر بر عملکرد ورزشی ورزشکاران تأثیر منفی می گذارد.

رژیم ورزشکاران توصیه می کند که غذاهای حاوی کربوهیدرات سریعتر از غذاهای چرب و پروتئینی هضم و جذب شوند. 3-4 ساعت قبل از شروع مسابقات و تمرینات ورزشی ، ورزشکار باید حدود 150-300 گرم کربوهیدرات مصرف کند.

به عنوان مثال ، با توجه به رژیم غذایی ورزشکاران در روز مسابقه ، می توانید ماکارونی و نان ، نان با کره-مربا-عسل یا یک کاسه غلات با شیر بخورید. با این حال ، برای برخی از تمرینات سنگین ، مانند دو و میدانی ، شنا ، دوچرخه سواری و اسکی ، هنگامی که بدن ورزشکار به شدت از تخلیه ذخایر گلیکوژن خسته شده است ، میزان کربوهیدرات رژیم ورزشکار باید 70 be (حدود 612 گرم کربوهیدرات) باشد تا دوباره به دست آید. به بنابراین می توانید از فرنی ، تخم مرغ عسلی ، سبزیجات و میوه های تازه ، آب میوه ، برنج و ماهی و غیره استفاده کنید.
روشهای بارگیری کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکاران

3 روز قبل از مسابقات و تمرینات غذایی (مناسب برای مسابقات هفتگی) غذاهای پر کربوهیدرات بخورید
رژیم 6 روزه ورزشکاران: در سه روز اول قبل از مسابقات ، رژیم ورزشکار دارای کربوهیدرات زیاد و ورزش سبک است و در 3 روز گذشته ، رژیم ورزشکار شامل غذاهای کم کربوهیدرات ، بدون ورزش شدید است. مناسب برای مسابقات قهرمانی ملی و بین المللی)

راههای ارتباط با یک خانم بهار هندی

شماره تماس مستقیم: ۰۹۰۳۱۳۱۳۱۱۹

نشانی: بلوار کشاورز ، بین جمالزاده و کارگر ، ساختمان پزشکان بهار ، پ. 340 ، طبقه دوم ، زیرمجموعه ۱۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *