انواع چاقی انواع چاقی شکمی – من و رژیم غذایی

دسته‌بندی نشده


آیا از چاقی رنج می برید؟ آیا نمی توانید لباس های قدیمی بپوشید زیرا اضافه وزن دارید و اعتماد کافی برای حضور در اجتماع ندارید؟ اگر با این مشکلات روبرو هستید ، باید بدانید که به نقطه افسردگی رسیده اید. بنابراین فرصت را از دست ندهید و چاقی خود را تشخیص داده و آن را درمان کنید. چاقی یکی از مشکلاتی است که تقریباً همه خانواده ها با آن روبرو هستند. از آنجا که یک یا دو نفر در هر خانه به کار می روند و زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانند ، واقعاً نمی توانند وقت خود را به پخت غذای سالم اختصاص دهند. در نتیجه وزن آنها افزایش می یابد.

چرا همه نوع چاقی داریم؟

قبل از بررسی انواع مختلف چاقی ، باید از خود بپرسیم که علت افزایش وزن من چیست؟ آیا فقط با خوردن زیاد و افزایش کالری روزانه وزن اضافه کردم؟ نتیجه این است که اگر بدن فرد دارای چربی بالا باشد ، کالری بیشتری از نیاز روزانه خود دریافت می کند و ورزش نمی کند. هیچ فرد چاقی در جهان وجود ندارد که ظاهر او را دوست داشته باشد. در عین حال ، سلامتی از اهمیت بالایی برخوردار است ، زیرا ممکن است احتمال بیماری های جسمی مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، آرتروز و سکته مغزی وجود داشته باشد.

آشنایی با انواع چاقی و روشهای درمانی

برای مبارزه با چاقی و دستیابی به وزن ایده آل ، ابتدا باید بتوانید همه آنها را شناسایی کرده و تنها پس از آن درمان مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی ، آگاهی از انواع چاقی و درمان آنها یکی از مهمترین راه های از بین بردن چربی شکم است.

انواع چاقی

آیا با خوردن زیاد وزن اضافه می کنید؟

یکی از رایج ترین انواع چاقی که در بسیاری از جوامع مشاهده می شود ، افزایش وزن به دلیل پرخوری است. شاید ندانید قند و چربی موجود در غذا چقدر مضر است ، اما غذاهای حاوی قند و روغن آنقدر خطرناک هستند که نه تنها به شکل و فرم بدن آسیب می رسانند ، بلکه برای سلامتی نیز خطری ایجاد می کنند.
برای درمان این نوع چاقی ، توصیه می شود روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و تا حد ممکن از قند و غذاهای چرب استفاده کنید.

عصبانیت خود را کنترل کنید

وقتی فشار یا استرس را تجربه می کنید ، میل شما به خوردن شیرینی بیشتر می شود. با این نوع چاقی ، شما باید استرس را به حداقل برسانید و به آرامش نسبی برسید.
یوگا بهترین راه برای کاهش استرس و کاهش میل افراد به شیرینی است

ژنتیک را فراموش نکنید

برخی از افراد بر اساس ژنتیک دچار چاقی می شوند. در این حالت فرد باید مصرف غذاهای چرب و شیرینی ها را به حداقل برساند و همیشه در زندگی ورزش کند تا متابولیسم بدنش همیشه فعال باشد. بنابراین تمرینات بیشتری مانند ایروبیک و وزنه های آزاد را انجام دهید و تا آنجا که ممکن است سیگار و الکل را ترک کنید. برخی از زنان نیز بعد از بارداری و زایمان دچار چاقی پا می شوند. همچنین به آنها توصیه می شود که از پله ها به جای آسانسور استفاده کرده و پیاده روی را با وزنه رایگان جایگزین کنند.

بی حرکت نایستید
به طور معمول ، افرادی که در مشاغل و ادارات کار می کنند و بیشتر از دیگران می نشینند از این نوع چاقی رنج می برند. زیرا آنها هیچ فعالیت بدنی ندارند. معمولاً این افراد غذای شیرین بیشتری مصرف می کنند. به این گروه توصیه می شود که یک رژیم غذایی سالم را از سایت هایی مانند من تهیه کنید و با آن رژیم بگیرید و ورزش کنید.
البته برخی از ورزشکاران می توانند با ترک ورزش به دلیل صدمات بدنی یا مشکلات دیگر دچار چاقی بی تحرک شوند.

ما انواع چاقی شکمی را ارائه می دهیم

اگر شکم بزرگی دارید ، اصلا شرمنده نباشید ، زیرا من و رژیم غذایی ، با ارائه رژیم کاهش وزن ، راه را برای از بین بردن چربی شکم برای شما باز می کنیم. کافی است انواع چاقی شکمی را شناسایی کرده و آن را درمان کنید. شما مجبور نیستید سخت کار کنید ، فقط باید اراده خود را تقویت کرده و مدام از رژیم پیروی کنید.

در اطراف شکم و قسمت زیر سینه چربی وجود دارد
اگر فردی هستید که در اطراف شکم و زیر سینه متمرکز شده و بافت و ظاهر آزاردهنده ای ندارید ، باید استرس را کاهش دهید.
استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود. این هورمون برای کنترل استرس در بدن نیز تولید می شود. اما گاهی استرس آنقدر زیاد است که افراد برای بهبود روحیه خود به شیرینی ، قهوه و فست فود روی می آورند. همچنین چربی بیشتری در بدن وجود دارد. برای کاهش استرس:

  • قبل از خواب آرام باشید
  • ورزش را فراموش نکنید
  • فیلمهای احساسی یا ناراحت کننده تماشا نکنید
  • تمرکز کنید و آرام فکر کنید

شکمت مثل توپ بزرگ شده ؟؟
ممکن است مردانی را در خیابان دیده باشید که علی رغم اندامشان شکمی چرب و شبیه به توپ دارند ، غذای چرب زیادی مصرف می کنند و به جای نوشیدنی های سالم الکل می نوشند.

اگر نمی خواهید به بیماری کبد یا کلیه مبتلا باشید ، نوشیدن الکل را کنار بگذارید.

زیر شکم شما چرب است
زنان معمولاً بعد از زایمان شکم تند و زننده ای دارند زیرا جنین را هشت تا نه ماه قبل از بزرگ شدن در شکم نگه می دارند. حتی پس از زایمان ، مشاهده شده است که انقباض شکم زمان زیادی طول می کشد. این نوع چاقی شکمی معمولاً در قسمت تحتانی شکم اتفاق می افتد زیرا بعد از زایمان ، رحم نسبت به قبل سنگین می شود و بنابراین سقوط می کند. به همین دلیل به فرد توصیه می شود علاوه بر انجام تمریناتی مانند پیلاتس ، از رژیم غذایی مناسب مانند من و رژیم غذایی در دوران شیردهی نیز پیروی کند.

آیا بعد از غذا معده به جلو می رود؟
ممکن است بارها غذا خورده باشید و معده یا معده شما بلافاصله ظاهر شود. این فقط به دلیل نفخ و سوء هاضمه است. این نوع چاقی شکمی است که برای از بین بردن و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست و مشکلات خوردن باید به پزشک مراجعه کنید.

  • کمتر از حبوبات و محصولات لبنی استفاده کنید
  • شیرینی ها را بردارید
  • غذاهای ناسالم را با سبزیجات ، مرغ و ماهی جایگزین کنید
  • شناسایی و استفاده از پروبیوتیک ها
  • صبحانه را از دست ندهید ، ناهار را زود ، شام سبک و اوایل شب بخورید

آیا چربی در کمر جمع می شود؟
در صورت تجمع چربی در ناحیه کمر و شکم ، باید توجه داشته باشید که این به دلیل مصرف زیاد قند است. بنابراین زمان آن رسیده است که از شر این ماده مضر و خطرناک خلاص شوید. اگر شیرینی و بیسکویت می خورید ، از سوپرمارکت ها فرار کنید و به سبزی فروشی ها بروید.

قند و نوشیدنی های شیرین به دلیل فروکتوز افزایش وزن پیدا می کنند.

ران و باسن دارید؟
برخی از افراد چاقی در ران و باسن را به ارث برده اند و برای از بین بردن چربی در اطراف خود نیاز به ورزش و رژیم غذایی سالم دارند. با این حال ، اکثر زنان در دوران یائسگی چاق می شوند و این به دلیل کاهش سطح استروژن است.
نکته مهم این است که کاهش سطح این هورمون باعث تجمع چربی بیشتر در بدن و کاهش متابولیسم می شود. بنابراین این گروه از زنان ، اگر حوصله رفتن به باشگاه را ندارند ، بهتر است پیاده روی کرده و 30 دقیقه از روز خود را به فعالیت بدنی اختصاص دهند. آنها همچنین ممکن است قصد استفاده از انواع قرص های ضد چاقی را داشته باشند.

رژیم چاقی و لاغری

انواع چاقی در طب سنتی چیست؟

چاقی در طب سنتی نیز یکی از موضوعاتی است که همه به دنبال آن هستند. در نتیجه این روش ، بسیاری از افراد وزن کم کرده و به وزن ایده آل خود رسیده اند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند انواع چاقی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

  • چاقی چرب
  • چاقی چربی

هر دو گونه برای سلامتی مضر هستند و نیاز به درمان دارند. در این بخش ، هر یک از آنها را جداگانه بررسی می کنیم.
فرد مبتلا به چاقی جذامی دارای استخوان های بزرگ ، پوست چرب و عرق روی بدن هنگام ورزش یا ورزش است. او معمولاً از چاقی شکمی رنج می برد و می تواند بدون خوردن ناهار به مقداری تناسب اندام برسد. یعنی یک صبحانه کامل و یک شام سبک.

با این حال ، فردی که از چاقی رنج می برد بدن متورم شده و چاقی خلطی دارد. این افراد معمولاً استخوان های نازکی دارند که چاق هستند ، این گروه به دلیل مزاج سرد و مصرف غذای سرد است. به افراد مبتلا به خلط توصیه می شود غذاهای گرم مانند زنجبیل و عسل بخورند. البته برخی از مردان و زنان برای کاهش وزن بدنبال قرص های چاقی گیاهی و پودرهای چاقی گیاهی هستند. این نکته را نیز در نظر بگیرید.

راهبردهای مبارزه با چاقی را بشناسید

کارشناسان معتقدند شما ، به عنوان فردی که از چاقی رنج می برید ، باید با استراتژی های مبارزه با اضافه وزن آشنا باشید و به طور کلی تغییراتی در شیوه زندگی خود ایجاد کنید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • استرس را کاهش دهید
  • به اندازه کافی بخوابید
  • به طور منظم تمرین کن
  • انواع قرص های چاق کننده را فراموش نکنید
  • از پرخوری خودداری کنید
  • برای زندگی اهداف کوچک و دست یافتنی تعیین کنید
  • همه ظروف خود را بخورید
  • بیش از جراحی چاقی استفاده کنید و از قبل با پزشک خود مشورت کنید
  • اشتیاق خود را برای غذا کنترل کنید
  • برای کاهش استرس ، محیط خود را کنترل کنید

نتیجه

به یاد داشته باشید ، شما همان چیزی هستید که می خورید زیرا غذا بدن انسان ما را شکل می دهد. درست است که ورزش تأثیر بسزایی دارد ، اما می توان گفت که حدود 70 درصد از اثر کاهش وزن را از رژیم دریافت می کنیم. بنابراین باید توجه زیادی به رژیم لاغری و رژیم هایی که رعایت می کنیم ، داشته باشیم.
به یاد داشته باشید که رژیم غذایی و برنامه های غذایی من تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را در نظر گرفته و تمام مواد معدنی مورد نیاز را تأمین می کند. اگر می خواهید نکات رژیم غذایی خود را رعایت کنید ، متن زیر را بخوانید.

  • انواع غذاها را بخورید.
  • بین غذای مصرفی و فعالیت بدنی تعادل ایجاد کنید
  • رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید
  • رژیم کم چربی با میزان مناسب چربی اشباع و کلسترول انتخاب کنید
  • مصرف نمک را کاهش دهید
  • مکمل های ویتامین و امگا 3 را فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *