5 علت اصلی پرخوری را بهتر بشناسید!

دسته‌بندی نشده


این مقاله را لیست کنید

در این مقاله ، آکادمی علم و بدن چند چیز وجود دارد که می توانید بیش از حد غذا بخورید. ایر راههای مقابله با پرخوری پاکلیا.

بسیاری از مردم به پرخوری عادت کرده اند اما متوجه آن نیستند

در حقیقت غذا خوردن آنقدر با فعالیت های دیگر در هم آمیخته است که هیچ وقت متوجه نمی شویم در هنگام پرخوری.
اگر عادت دارید هنگام تماشای تلویزیون یا خوردن پاپ کورن در سینما هنگام خوردن شام به طور ناخودآگاه چیپس بخورید یا همزمان دعوت مادر خود را برای فشار دادن بار دوم بپذیرید ، غذای شما بسیار بیشتر از نیاز بدن شما است. می توان گفت پرخوری کرده اید.

برای درک اینکه بدن شما چقدر نیاز به خوردن دارد ، باید درباره عادات غذایی خود ، چند بار در روز و چند وعده غذایی و مهمتر از همه ، علت پرخوری تحقیق کنید. پرخوری معمولاً می تواند نشانه یک مشکل جدی باشد.

هنگامی که متوجه شدید در حال پرخوری هستید ، باید دلیل عادات غذایی خود را جستجو کنید تا بتوانید زندگی سالم تری داشته باشید.

پرخوری
راههای مقابله با پرخوری

پرخوری چیست؟

قبل از اطمینان از پرخوری ، باید عادات غذایی خود را از نظر علائم سلامت بررسی کنید. پرخوری می تواند یک اختلال خوردن مانند بی اشتهایی یا چاقی باشد که می تواند منجر به مشکلات جدی مانند دیابت یا بیماری قلبی شود.
این نوع پرخوری می تواند با بیماری هایی مانند افسردگی یا احساس گناه همراه باشد و افراد مبتلا سعی می کنند تنها غذا بخورند و متوجه نشوند که دیگران نمی دانند چقدر غذا می خورند.
البته باید توجه داشت که افراد پرخور با افرادی که برای عضله سازی گوشت و پروتئین زیادی مصرف می کنند بسیار متفاوت است.


بیشتر بخوانید:

بهترین پودرهای پروتئینی برای کاهش وزن کدامند؟


پرخوری همان پرخوری است ، حتی اگر گرسنه نباشید. از آنجا که مردان اشتهای بیشتری نسبت به زنان دارند ، این مشکل رایج نیست. اگرچه پرخوری نسبت به اختلالات جدی خوردن کمتر رایج است ، اما همچنان می تواند نشانه بدی از مشکلات جسمی یا روحی باشد.


بیشتر بخوانید:

8 دلیل برای کاهش وزن!

دلایل زیادی برای پرخوری وجود دارد

برای شما که این مشکل را دارید ، باید بگوییم که بهتر است به دنبال دلایل باشید. راههای مقابله با پرخوری چیست؟

خستگی و کسالت

1 – خستگی و بی حوصلگی می تواند علت پرخوری شما باشد زیرا به چیز دیگری جز خوردن فکر نمی کنید. فکرش را بکنید. همه دوستان شما با دوستان خود سرگرم می شوند و تلویزیون برنامه جالبی برای تماشا ندارد.
بسیاری از مردم برای گذراندن زمان چیزی می خورند.

غذا خوردن یک عمل درونی و حسی است که باعث تحریک حواس می شود.
به همین دلیل است که گاهی اوقات به عنوان یک فعالیت تفریحی رفتار می شود.
مطمئناً می تواند سرگرمی خوبی باشد ، اما نباید از آن به عنوان سرگرمی مانند گلف یاد کرد.

اضطراب و تنش عصبی

۲- اضطراب و استرس مهم نیست که این استرس ها از کجا ناشی می شوند (کار ، خانواده ، مدرسه و غیره) ، همه افراد خواه ناخواه در طول روز با این مسائل دست و پنجه نرم می کنند.
بنابراین فکر نکنید که شما یک استثنا هستید و هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید این فشار را کاهش دهید مگر اینکه مشغول غذا خوردن باشید. وقتی نگران یا عصبی هستید چه می کنید؟ می خورید؟

این نوع خوردن عصبی بیشتر در زنان شایع است ، اما برخی مردان نیز متوجه این مشکل شده اند.
غذا خوردن به افراد احساس کنترل و قدرت می دهد و راحتی که روی شکم احساس می کنید می تواند از بسیاری از مشکلات شما جلوگیری کند.

اعتیاد به غذا خوردن

۳ – ترک اعتیاد سرانجام تصمیم به ترک اعتیاد گرفتید ، اما با مشکل جدیدی روبرو هستید.
گاهی اوقات برخی از افرادی که اعتیاد را ترک می کنند دست خود را نگه می دارند و شروع به غذا می کنند تا مصرف آنها را متوقف نکنند.
و آنها فکر می کنند غذا خوردن راهی مطمئن برای این کار است.
البته ، پرخوری می تواند بهتر از سوء مصرف مواد مخدر باشد ، اما روش های بهتر و سالم تری برای نگه داشتن دست ها وجود دارد.

عادات فرهنگی

۴ – عادات فرهنگی و اجتماعی ما می بینیم که پرخوری و استفاده از غذاهای حجیم در برخی فرهنگ ها به یک سنت تبدیل شده است. در این نوع فرهنگ ، کشیدن پرس دوم ، سوم یا حتی چهارم امری کاملاً عادی است و احترام به سرآشپز محسوب می شود.
در برخی از فرهنگ های دیگر ، خوردن هنگام تماشای ورزش طبیعی است. متأسفانه اکثر غذاهایی که برای این منظور استفاده می شوند ، خواص مفیدی برای بدن ندارند و فقط چاق هستند.

در برخی فرهنگ ها ، مرد ایده آل باید بزرگ و قوی باشد و مردان لاغر و با دقت غذا ارزشی ندارند.

برای دیگران خوب است

۵ – برای بسیاری از مردان ، لذت برای زنان با پرخوری ، شاد نگه داشتن مادر و اعلام اینکه آنها از غذا خوششان می آید ، آغاز می شود.

مردان معمولاً فشار دوم را برای جلب رضایت سرآشپز وارد می کنند و تمام. بسیاری از مردان با حرص غذا می خورند تا به سرآشپز ثابت کنند غذایشان را دوست دارند و آنها را به این کار تشویق می کنند تا سرآشپزهایشان فکر نکنند تلاش آنها بی نتیجه بوده است. به همین دلیل است که تازه ازدواج کرده در شروع ازدواج چند کیلو وزن اضافه می کنند.

چگونه با پرخوری مقابله کنیم؟

چگونه با پرخوری مبارزه کنیم حالا که زمان و علل پرخوری را می دانید ، باید سعی کنید این عادت را تغییر داده و غذای سالم تری بخورید. با کاهش رژیم غذایی ، از خطر اضافه وزن و بیماری قلبی نیز جلوگیری خواهید کرد.
لباس های قدیمی شما دوباره اندازه شما می شوند! سرگرمی متفاوتی نسبت به تلویزیون با چیپس پیدا کنید برای رهایی از این عادت در هنگام کسالت و تماشای تلویزیون ، سعی کنید سرگرمی های دیگری را به جز غذا خوردن دنبال کنید.

غذا خوردن ممکن است برای شما یک سرگرمی باشد ، اما باید بگویم که ذکر برنامه روزانه شما یک سرگرمی خوب نیست.

تفریح ​​بهترین راه برای جلوگیری از پرخوری است

سعی کنید سرگرمی های خود مانند ورزش ، هنر و سایر فعالیت ها را بیاموزید ، یا حتی اگر بتوانید یک ساعت سر میز سرگرم شوید ، باز هم بهتر از عادت قبلی شما خواهد بود.

سنگ بیمار را دنبال کنید

به دنبال سنگ صبور باشید. اگر برای رهایی از تنش و اضطراب بیش از حد غذا می خورید ، این بسیار اشتباه است. در عوض ، می توانید با دوستان یا خانواده صحبت کنید و مشکلات خود را به آنها بگویید.

این به شما کمک می کند تا با مشکل بهتر و سریعتر برخورد کنید. دستان خود را مشغول نگه دارید اگر سیگار یا هر نوع غذای اعتیاد آور دیگر را ترک کرده اید ، سعی کنید دستان خود را همیشه مشغول نگه دارید.
همچنین با جویدن آدامس می توانید پرخوری را کاهش دهید. رژیم غذایی خود را تنظیم کنید عادات غذایی و مصرف غذا را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که بشقاب شما همیشه پر از غذا است ، قطعاً باید مقدار غذایی را که می خورید کاهش دهید.

برنامه غذایی داشته باشید

سعی کنید یک برنامه غذایی دقیق روزانه یا هفتگی تنظیم کنید. با این کار از خوردن میان وعده های زیاد بین وعده های غذایی جلوگیری خواهید کرد. به جای خوردن سه وعده در روز ، غذا را به شش وعده تقسیم کنید. به باشگاه بروید و ورزش را شروع کنید. با افزایش سن ، مصرف غذا بدون کاهش میزان غذای مصرفی شما نیز افزایش می یابد.

با افزایش سن ، پرخوری را کنترل کنید

با افزایش سن ، متابولیسم بدن شما کند می شود ، بنابراین باید بیشتر مراقب آنچه می خورید باشید.

با انجام تمرینات ورزشی می توانید این مشکل را حل کنید. این امر متابولیسم شما را تسریع می کند.
آهسته غذا بخورید با یادگیری نحوه تهیه و طبخ غذای مغذی ، می توانید رویکرد خود را نسبت به غذا تغییر دهید.

آرام تر

اگر هنگام غذا خوردن سرعت خود را کاهش دهید و سعی کنید روی طعم غذا تمرکز کنید ، احتمال خوردن بیشتر از آنچه که نیاز دارید بسیار کمتر خواهد بود. مزیت دیگری برای آهسته غذا خوردن وجود دارد ، این است که مغز شما قادر به محاسبه است و شما می دانید چه زمانی سیر شده اید و دیگر غذا نمی خورید.

مصرف شکلات را کاهش دهید

مصرف شکلات را کاهش دهید برای مقابله با پرخوری ، باید انتخاب های غذایی خود را به طور جدی در نظر بگیرید و دریابید که چه انتخاب های ناسالمی انجام داده اید و آنها را کنار بگذارید.

بدن شما می داند چه موقع گرسنه هستید و به غذا احتیاج دارید و وقتی سیر هستید و با دقت در بررسی علل پرخوری می توانید به راحتی تشخیص دهید که چه زمانی گرسنه هستید و چه زمانی سیر هستید.

علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت ، عادات غذایی خود را بهبود می بخشید ، بدن خود را تقویت می کنید ، هوس خود را افزایش می دهید و لذت بخش تر غذا می خورید.


بیشتر بخوانید:
بهترین پودرهای پروتئینی برای کاهش وزن کدامند؟
چگونه کالری بیشتری بخوریم و وزن کم کنیم؟

پروتئین های آن و بهترین زمان مصرف آنها (متفاوت تر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *