هوش مصنوعی متا به طور رسمی در فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام قرار گرفت


متا با هدف رقابت جدی‌تر با  ChatGPT از هوش مصنوعی خود در واتساپ اینستاگرام و فیسبوک استفاده کرده است. به گفته وی Llama 3 می‌تواند نسبت به رقبای خود عملکرد بهتری در برابر وظایف داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستیار هوش مصنوعی متا Meta AI در حال حاضر به شکلی رسمی در تمام پلتفرم‌های این شزکت از جمله اینستاگرام، واتساپ، فیسبوک و مسنجر قرار دارد. این هوش مصنوعی که سپتامبر سال گذشته توسط متا معرفی شد اکنون به صورت مجزا و از طریق یک وب سایت برای کاربران در دسترس قرار دارد.

متا قصد دارد این دستیار را به عنوان رقیبی واقعی برای چChatGPT معرفی کند. از طرفی Llama 3 به عنوان نسخه بعدی این مدل به شکلی منبع باز معرفی شده است. به ادعای متا این مدل توانسته عملکرد بهتری در بنچمارک‌های اصلی نسبت به مدل‌های رقیب از خود نشان دهد. عملکرد Llama 3 در وظایفی از قبیل کدنویسی نسبت به مدل‌های رقیب بسیار بهتر بوده است.

دو مدل کوچک‌تر از Llama 3 اکنون به عنوان دستیار هوش مصنوعی در اختیار توسعه دهندگان خارجی قرار گرفت. همچنین این شرکت قصد دارد نسخه بسیار بزرگتر و چند وجهی آن را نیز در ماه‌های آینده به بازار عرضه کند. زاکربرگ به عنوان مدیرعامل متا در مصاحبه خود اعلام کرد Meta AI در آینده به هوشمندانه‌ترین دستیار هوش مصنوعی تبدیل خواهد شد و مردم در سراسر جهان می‌توانند به شکلی آزادانه آن را مورد استفاده قرار دهند.

این دستیار هوش مصنوعی اکنون امکان دسترسی به نتایج جستجوی بینگ و گوگل را به صورت همزمان همچنین توانایی آن برای ساخت تصویر یا انیمیشن با کیفیت بالا افزایش پیدا کرده است. تاکنون Meta AI تنها در ایالات متحده در دسترس کاربران قرار داشته است. اما اکنون به زبان انگلیسی و در کشورهای دیگری نظیر جامائیکا، نیجریه، پاکستان، سنگاپور، نیوزیلند، مالاوی و غنا نیز در دسترس قرار گرفته است.