12 سیستم ایمنی بدن که می تواند عادت های خرد را تقویت کند ، اکنون می توانید انجام دهید

دسته‌بندی نشده


2021 اوت در مبحث مدرسه ایمنی HUM ، ما چهار ستون مصونیت را مورد بحث قرار می دهیم که هر کدام با عادات کوچک سالم مشخص می شوند.

آیا به مدرسه باز می گردید ، به دفتر باز می گردید یا فقط می خواهید دفاع خود را در برابر تغییرات فصلی تقویت کنید؟ در حال حاضر بهترین زمان برای ارزیابی عادات روزانه و ایجاد تغییرات کوچک است که می تواند رفاه شما را بهبود بخشد.

در اینجا ، ما چهار ستون اصلی سلامت سیستم ایمنی را بررسی می کنیم و عادت های خرد توصیه شده ای را که می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید ، به اشتراک می گذاریم. آنها را به عنوان اعتبار اضافی در نظر بگیرید که سیستم ایمنی بدن شما از آن قدردانی خواهد کرد!

عادات خرد برای ایمنی

سیستم ایمنی بدن شما پیچیده است و با سایر سیستم های بدن مانند سیستم عصبی و دستگاه گوارش تعامل دارد. بنابراین اگر می خواهید سلامت سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید ، رویکرد شما نیز باید جامع باشد. برای تقویت مداوم سیستم ایمنی بدن خود به این ارکان سلامتی توجه کنید.

بهتر است عادات خرد هر ستون را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا هر روز و در طول زمان بهترین نتایج را به دست آورید.

1. تغذیه

رعایت رژیم غذایی سالم یکی از ساده ترین اما م waysثرترین روش ها برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن است.

یک رژیم غذایی متعادل که شامل درشت مغذی ها (کربوهیدرات ها ، چربی ها و پروتئین ها) و عناصر کمیاب (مانند ویتامین ها و مواد معدنی) می تواند بر عملکرد سلول های ایمنی تأثیر مثبت داشته باشد. برعکس ، کمبود مواد مغذی متعادل می تواند دفاع شما را تضعیف کند ، بنابراین آنچه را که می خورید دست کم نگیرید.

عادات خرد و خوردن:

  • با خوردن حداقل یک ظرف رنگی در روز ، خوردن رنگین کمان را هدف قرار دهید. انواع ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند.
  • تبدیل قهوه صبحگاهی به کوکتل سرشار از ویتامین C
  • برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی ، رژیم غذایی خود را با آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و ساقدوش اولویت بندی کنید.

2. سلامت باشید

حدود 70 درصد از سلولهای ایمنی در روده هستند و سلامت روده را رکن واضح ایمنی می سازد.

یک مانع روده سالم نه تنها بدن شما را در برابر عوامل بیماری زا محافظت می کند ، بلکه آنتی بادی ها را نیز تولید می کند و می تواند به کاهش التهاب کمک کند.

به طور خلاصه ، روده سالم ایمنی بهتری دارد.

عادات خرد برای بهبود سلامت روده:

  • حتماً به اندازه کافی آب بنوشید تا دستگاه گوارش به درستی عمل کند. اگر برای آبیاری به یادآوری داخلی نیاز دارید ، هشدار دهید که هر ساعت یک لیوان آب در بالا بنوشید.
  • میان وعده های پر فیبر مانند انواع توت ها ، ذرت بوداده و هوموس را در دست داشته باشید. فیبر از سلامت دستگاه گوارش پشتیبانی می کند و می تواند به کاهش اشتها کمک کند.
  • از مکمل پروبیوتیک برای غنی سازی روده با باکتری های مفید و حمایت از میکروبیوم روده استفاده کنید.

3. استرس

استرس به طرق مختلف بر سلامتی تأثیر منفی می گذارد ، چه در حال حاضر و چه در دراز مدت.

انجمن روانشناسی آمریکا (APA) به تحقیقات پیشگامانه ای اشاره می کند که نشان می دهد آزمایشگران تحت فشار سلولهای قاتل طبیعی كمتری برای مبارزه با عوامل بیماری زا در سه روز دارند. شروع استرس تقریباً تولید گاما اینترفرون تقویت کننده سیستم ایمنی را به طور کامل متوقف کرد.

با گذشت زمان ، APA همچنین در مورد استرس هشدار می دهد “شاید از بین بردن سیستم ایمنی بدن ساییدگی و پارگی بیش از حد ‘ استرس پاسخ سلول T را که جزء ضروری ایمنی سازگار است ، مختل می کند.

در حالی که کاهش استرس آسان تر از انجام آن است ، گزینه های زیادی برای کمک به شما در حفظ آرامش ، خونسردی و محافظت وجود دارد.

عادات خرد برای مدیریت استرس:

4. بخوابید

خواب با کیفیت یکی دیگر از ارکان مهم ایمنی بدن است.

خواب ، سلامت سیستم ایمنی بدن را از چند جهت بهبود می بخشد ، مانند کاهش اثرات استرس ، حمایت از تولید و عملکرد سلول های T و کمک به تنظیم التهاب. با خواب کافی می توانید احتمال سرماخوردگی را نیز کاهش دهید.

میکروارگانیسم ها بهتر می خوابند:

  • تلفن را از اتاق خواب دور نگه دارید و قبل از خواب زمان استفاده از صفحه نمایش را محدود کنید. نور آبی دستگاه های شما می تواند از ترشح ملاتونین جلوگیری کرده و کیفیت کلی خواب را مختل کند.
  • ورزش در طول روز برای بهبود کیفیت خواب عصر انجام می شود. به همین ترتیب ، تا جایی که می توانید روشهای جدیدی برای حرکت پیدا کنید ، مانند بالا رفتن از پله به جای آسانسور.
  • اگر به اندازه کافی استراحت نمی کنید ، سعی کنید حدود 30 دقیقه زودتر از حد معمول بخوابید تا از عوارض از دست دادن خواب جلوگیری کنید. در صورت امکان ، سعی کنید کل چرخه خواب را که حدود 90 دقیقه طول می کشد بخوابید.

نکته

سلامت سیستم بدن مستلزم تلاش گروهی در چندین ستون برای تقویت سیستم دفاعی است. به جای اقدام فقط زمانی که احساس می کنید شرایط جوی نامساعد است ، رویکردی پیشگیرانه داشته باشید و این عادات خرد را دنبال کنید تا مزایای آنها در طول زمان حتی بیشتر شود.

با اتخاذ رویکردی جامع برای بهبود سلامت کلی ، می دانید که در آزمون ایمنی بدن خود شرکت کرده اید.

اگر برای جلوگیری از از دست دادن عادات خرد خود به یادآوری سریع نیاز دارید ، حتما این اینفوگرافیک را ذخیره کنید تا بتوانید در آینده آن را مرور کنید.

اینفوگرافیک میکروبی برای حفظ ایمنی و سلامت بهتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *