11 بدترین مواد غذایی که نباید قبل از ورزش بخورید

دسته‌بندی نشده


آنچه در این مقاله می خوانید

چیزی که هیچ کس نمی خواهد در باشگاه برایش اتفاق بیفتد ناراحتی معده است. یک میان وعده نامناسب قبل از تمرین می تواند تمرین را خراب کند. خوردن غذاهایی که با شما سازگار هستند و به طور م intoثر به انرژی تبدیل می شوند ، برای کیفیت ورزش شما بسیار مهم است ، به ویژه برای ورزش های طولانی مدت.

اگرچه می دانید که 1-2 ساعت قبل از شروع درس نباید پیتزا ، کاپ کیک و … بخورید ، اما غذاهای دیگری نیز وجود دارند که بسیار مهم است قبل از ورزش نخورید. این مقاله در مجله Science Exercise Science توصیه های چندین متخصص تغذیه را در مورد اینکه چه چیزی باعث بیشترین فرسودگی قبل از تمرین می شود و چه چیزی بخورید توضیح می دهد.

باقی مانده

ماکارونی ، برنج و سیب زمینی منبع بسیار خوبی از کربوهیدرات ها هستند و برای اکثر افراد مفید است ، اما بهترین راه خوردن آنها به سادگی با سس گوجه فرنگی و بدون افزودنی است ، زیرا هنگامی که ورزش را شروع می کنید ، سس های خامه ای ، چاشنی ها و ادویه جات ترشح می کند یا باعث معده شما سوزش سر دل

سیب زمینی بو داده

سیب زمینی می تواند سوخت خوبی برای ورزش باشد ، اما این بدان معنا نیست که قبل از ورزش باید سیب زمینی سرخ کرده بخورید. مانوئل ویلاکورتا ، متخصص تغذیه و سخنگوی انجمن متخصصان تغذیه آمریکا (ADA) می گوید: “تنقلات چرب سرخ شده کند می شود.”

این واقعیت که باید قبل از ورزش از غذاهای سریع خودداری کنید آنقدر واضح است که مجبور نیستید فکر کنید ، حتی میان وعده های سالم و چرب مانند پنیر و بادام نیز می توانند احساس بدی داشته باشند. این به این دلیل است که چربی ها بسیار کمتر از کربوهیدرات ها و پروتئین ها به انرژی تبدیل می شوند. همچنین ، طبق گفته کلینیک مایو ، غذاهای چرب اغلب باعث ایجاد نفخ می شوند که هیچ کس دوست ندارد هنگام ورزش تجربه کند.

پروتئین تکه مرغ و شکلات

11 بدترین مواد غذایی که نباید قبل از ورزش بخورید

ویلاکورتا می گوید: “در حالی که پروتئین منبع مهمی برای سوخت است و به عضله سازی کمک می کند ، می تواند یک شمشیر دو لبه باشد: برخی از شکلات ها قبل از تمرین پروتئین زیادی دارند ، اما کربوهیدرات کافی را حذف می کنند تا بتوانند.”

او می گوید: “پروتئین مانند چربی به سرعت وارد جریان خون نمی شود ، بنابراین ممکن است با وجود غذا خوردن احساس خستگی و لرزش کنید.” برای حفظ سطح انرژی ، نسبت کربوهیدرات ها به پروتئین باید 4: 1 باشد. گول بازار و تبلیغات را نخورید ، پروتئین غالباً قند بالایی دارد. اگر به دنبال چیزی هستید که خوردن آن راحت تر باشد و چاره ای جز خوردن پروتئین ندارید ، آن را انتخاب کنید که قند و چربی کمتری دارد.

سالاد سبزیجات قبل از تمرین

یک سالاد سبک پر از سبزیجات ممکن است یک غذای عالی قبل از تمرین به نظر برسد ، اما واقعا اینطور نیست. طبق گفته کلینیک مایو ، کاهو ، کلم بروکلی ، کلم ، گل کلم و سایر سبزیجات با فیبر بالا مانند آجیل و دانه ها منابع متداول سوء هاضمه هستند.

ویلاکورتا می گوید درصد بالایی از فیبر می تواند هنگام ورزش ، به ویژه هنگام دوچرخه سواری یا دویدن ، باعث ناراحتی جدی شود. سبزیجات علاوه بر هضم دشوار ، فیبر بالایی دارند و مغزها و دانه ها چربی و پروتئین زیادی دارند ، بنابراین هیچ یک از آنها کربوهیدرات کافی برای دریافت انرژی دریافت نمی کنند.

آب میوه و ژله

ناراحتی معده و اسهال هنگام نوشیدن مایعات شیرین مانند آب میوه ، نوشیدنی های ورزشی و ژله ها ممکن است رخ دهد. در حالی که این کربوهیدراتهای ساده برای شما عالی هستند ، اما انرژی پایداری را ارائه نمی دهند. آنها را به طور متوسط ​​با غذاهای کربوهیدرات جامد ، به ویژه برای ورزش طولانی مدت بخورید. به طور کلی از مایعات و مرکبات خودداری کنید ، به ویژه اگر برنامه ورزشی شدید دارید: آنها باعث رفلاکس اسید می شوند.

نوشیدنی های گازدار

11 بدترین مواد غذایی که نباید قبل از ورزش بخورید

نوشابه ها و سایر نوشیدنی های گازدار باعث ایجاد نفخ و نفخ در بیشتر افراد می شود. مقدار زیادی شکر اضافه کنید ، بیشتر در نوشیدنی های گازدار یافت می شود. کارشناسان می گویند همه اینها می تواند منجر به مشکلات معده شود. اگرچه تحقیقات نشان داده است که کافئین می تواند انرژی را قبل از ورزش افزایش دهد ، اما قهوه اسپرسو یا مقدار کمی چای سیاه مفیدتر از یک نوشیدنی یا نوشیدنی انرژی زا است.

سبزیجات برگ دار

در حالی که رژیم غنی از سالاد و سبزیجات به طور طبیعی عالی است ، سبزیجات سبز مانند کلم ، اسفناج و کلم بروکلی می توانند هنگام مشغله زیاد ناراحتی جدی ایجاد کنند. به دلیل محتوای فیبر زیاد ، سبزیجات برگ دار تقریباً همیشه باعث نفخ و تورم می شوند و باعث ناراحتی می شوند.

اگر واقعاً می خواهید قبل از تمرین غذای سبک بخورید ، می توانید ترکیبی از کوکتل خام و سالاد را انتخاب کنید. میوه های مورد علاقه خود را با نصف فنجان سبزیجات ، آب و کمی جو دوسر خشک یا گرانول مخلوط کنید.

نوشیدنی های ورزشی

ورزشکار و قهرمان مورد علاقه شما می تواند جدیدترین نوشیدنی های ورزشی را به طور منظم بنوشد ، اما اکثر مارک های موجود در بازار مواد مغذی کمی دارند و از همه مهمتر ، قند بالایی دارند. نوشیدنی های ورزشی می توانند برخی ویتامین ها و الکترولیت ها را تأمین کنند ، اما سطوح بالای قند موجود در آنها می تواند بلافاصله وارد سیستم گوارشی شما شده و شما را دچار تنبلی و عدم کار کند. در عوض ، می توانید آب گوجه فرنگی کم نمک که حاوی پتاسیم است ، فشار خون را تنظیم می کند و حتی آب را در خود نگه می دارد زیرا نمک کمی دارند.

نان و نان سبوس دار

مطمئناً خوردن نان غلات کامل بسیار خوب است ، اما نه زمانی که قصد ورزش دارید. کربوهیدرات ها که معمولاً فاقد مخمر و فاقد گلوتن هستند ، التهابی هستند ، به این معنی که آب را به دام می اندازند و باعث نفخ می شوند. این نانها انرژی را تأمین می کنند ، اما عوارض جانبی آنها ارزش استفاده را ندارد. در عوض ، می توانید از نان ذرت کم فیبر یا تورتیلا با کمی کره و برش های موز استفاده کنید.

دانه های سبز

اگر قبل از شروع ورزش یک مشت دانه سبز دارید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ناراحتی معده و نفخ داشته باشید. از آنجا که این دانه ها سرشار از چربی هستند ، اگر با غذای کم فیبر خورده شوند ، می توانند شما را محدود کنند.

می توانید یک یا دو قاشق چای خوری دانه های مورد علاقه خود را با نصف فنجان بلغور جو دوسر مخلوط کرده و بخورید. این ترکیب از چربی ها ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها سه شرط اصلی بدن شما برای عملکرد بهتر است.

هر چیزی که ادویه تند داشته باشد

هیچ کس دوست ندارد با گرفتگی عضلات و ناراحتی تمرین کند و این اتفاق می افتد اگر شب قبل از تمرین غذاهای تند مانند فلفل یا چیپس تند بخورید. غذاهای غنی از فلفل و ادویه جات به مدت طولانی هضم می شوند ، بنابراین به جای آماده شدن برای تمرین ، به خواب می روند! اگر می خواهید چیزی خوشمزه و تند بخورید ، می توانید مرغ یا بوقلمون خشک را انتخاب کنید که سرشار از پروتئین است. فقط به یاد داشته باشید که از مارک هایی خرید کنید که نمک کمی دارند و هیچ افزودنی مصنوعی ندارند یا بسیار کم هستند.

نقطه پایانی

تحمل هر فرد متفاوت است. ورزش می تواند هضم غذا را مختل کند ، به این معنی که غذای مناسب معمولاً ممکن است در حین تمرین ناسازگار باشد. مهمترین نکته قبل از غذا خوردن قبل از تمرین ، خوردن غذاهای جدید و خوردن غذاهایی نیست که فکر می کنید برای شما مناسب است. اگر مسابقه بزرگی دارید یا در حال برنامه ریزی برای تمرین سخت هستید ، حتماً رژیم غذایی قبل از تمرین را قبل از تمرین خاص امتحان کنید تا از وقایع ناخوشایند در وسط تمرین خود جلوگیری کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com
منبع:
health.usnews.com/health-news/blogs/on-fitness/2011/10/13/ بدترین-غذاهای-تمرینی-آنچه -قبل-از-قبل از تمرین- نباید بخورید
womenshealthmag.com/food/worst-pre-workout-food؟cid=isynd_PV_0416


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *