10 حقیقت تغذیه عدس و فواید سلامتی

دسته‌بندی نشده



انتخاب و ذخیره سازی

دانه های بزرگ آمریکاآبجوساز نوع آن در دستور غذا ترجیح داده می شود. در تمام طول سال در بازارها ، تمام عدس های خرد شده و پوست کنده به فروش می رسد ، در جعبه یا بسته بندی می شود. در جاهای دیگر از ماسورهای کوچک نارنجی و عدس قهوه ای در آشپزی استفاده می شود.

در فروشگاه ها ، دانه های خشک بسته بندی شده در بسته ها و جعبه های بسته شده را خریداری کنید. در خانه در مکانی با تهویه مناسب ، دور از رطوبت و نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

تهیه و ارائه ایده

نیازی به خیساندن لنزها نیست. آنها را کاملاً بشویید زیرا اغلب حاوی شن و ماسه هستند. از پخت عدس به مدت طولانی به عنوان پوره خودداری کنید. در حین سرخ کردن ، کمی روغن اضافه کنید ؛ این از تشکیل رسوبات جلوگیری می کند که می تواند دریچه های ایمنی و فشار را مسدود کند.

اگر به آب جوش اضافه شود عدس راحت تر می پزد. عدس قهوه ای را 60 دقیقه و پرتقال را 15-20 دقیقه بپزید. عدس قهوه ای را به مدت 15-20 دقیقه در زودپز و برای پرتقال – حدود 5 دقیقه بپزید.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

قسمت لنز
لنزها (masoor) dal.

  • در هند و نپال از کل (سابوت) و تقسیم شده masoor dal به طور گسترده ای استفاده می شود lens-dal آماده سازی روی برنج

  • عدس برای استفاده در تهیه سوپ های مغذی ؛ آنها همچنین برای تهیه سالاد و غذاهای اصلی استفاده می شوند.

  • عدس پخته و مالیده اغلب برای تهیه کروکت استفاده می شد.

  • در هند ، عدس و برنج اغلب با هم تهیه می شوند (dal-kichri).

  • برای تهیه کیک و مکمل های پروتئینی می توان آنها را جوانه زده یا آردپاشی کرد.

  • دال آداسی یک خورشت عدس قرمز تند از جنوب ایران است که روی برنج سرو می شود.

مشخصات ایمنی

حساسیت به لنز نادر است. پخت و هضم آنها آسان است بدون ایجاد مشکلات گوارشی و نفخ زیاد. (امتناع پزشکی)

همچنین ممکن است از خواندن لذت ببرید: –

-برگشت به حبوبات از جانب لنزهابه برای مشاهده لیستی چشمگیر از سبزیجات با تمام توضیحات حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی به اینجا مراجعه کنید.

-برگشت به صفحه اصلیبه

سایر منابع:

  1. پایگاه ملی تغذیه USDA.

  2. باغبانی-دانشگاه پردو-L.culinaris.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *