لباس های پر زرق و برق می تواند هوش مصنوعی را در تشخیص چهره فریب دهد


یک شرکت ایتالیایی با هدف فریب دادن سیستم تشخیص چهره هوش مصنوعی لباسی با طراحی شلوغ و درهم طراحی کرده است. این لباس قادر است هوش مصنوعی را بدون ماسک در تشخیص چهره گیج کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت Capable می گوید لباس های بافتنی پنبه ای تولید شده می تواند از نظر بصری باعث گیجی شود. این لباس دارای طراحی فریب دهنده هوش مصنوعی دارند. در این حالت سیستم یادگیری ماشینی فردی را که این لباس را پوشیده به هیچ عنوان یک حیوان در نظر میگیرد نه انسان.

افراد به دلایل مختلف تمایل ندارند تا توسط فناوری های مانند تشخیص چهره ردیابی شوند.حتی در دولت هایی که سوگند خورده آن. تا از تصاویر دوربین های نظارتی برای شناسایی استفاده نکنند نیز این فناوری در دسترس قرار دارد. حتی ممکن است برخی شرکت ها از این تصاویر برای تبلیغات استفاده کنند. لباس طراحی شده توسط این شرکت ایتالیایی قادر است سیستم هوش مصنوعی را با چهره های در معرض دید فریب دهد.

البته می توان دوربین های نظارتی را با پوشاندن ماسک نیز فریب داد داد. اما شرکت Capable برای این کار روش خلاقانه دیگری را مورد استفاده قرار داده است. در مجموعه مانینستو طرح های عجیب و غریب و پرزرق و برق را برای این منظور بکار می برد که با جرئیات خود باعث تحریک هوش مصنوعی می شود تا فرد را به شکل یک سگ، گور خر یا زرافه ببیند. بدین وسیله هوش مصنوعی اجازه نخواهد داشت تا از تجزیه و تحلیل چهره به دنبال یافتن همتای آن باشد.

این طرح با استفاده از یک سیستم تشخیص اشیا تهیه شده است. این سیستم مبتنی بر شبکه عصبی با داده هایی از عکس ها آموزش دیده و تشخیص چهره نیز مورد آزمایش قرار گرفته است.