رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک چیست؟

در مقایسه این دو رژیم باید گفت که رعایت رژیم اتکینز برای افراد آسان تر است، زیرا انتخاب های غذایی متنوع تر و مقدار کربوهیدرات بیشتری از رژیمشان دریافت می نمایند. رژیم اتکینز در واقع یک نوع رژیم کتوژنیک اصلاح شده است که تفاوت عمده این دو رژیم در مقدار پروتئین، نوع چربی و اضافه کردن کربوهیدرات است. اگر بیماری خاصی دارید، حتما ۷ خطر رژیم کتوژنیک برای سلامتی که باید بدانید را بخوانید. This artic le was do​ne  by GSA  C᠎ontent Gen er ator  DEMO᠎!

برخلاف لیپوساکشن، لاغری با لیپوماتیک خطر آمبولی و مرگ را ندارد و با بی حسی موضعی می توان برای همیشه از شر چربی های اضافه بدن راحت شد. یک رژیم غذایی کتوژنیک راهی اثربخش برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطر در بیماری هاست. رژیم کتوژنیک می تواند کالری کمی داشته باشد ، که می تواند افزایش حجم عضلات را دشوار کند. حالت کتوزیس یا کتوز که به معنی آغاز تولید کتون در بدن است، زمانی اتفاق می افتد که گلیکوژن عضلات و کبد تخلیه شده باشد و بدن از شکستن اسید های چرب برای تامین سوخت بدن استفاده کند.

بهترين رژيم براي لاغري سريع

[arpw limit=”10″]

کتوزیس یا کتوز چیست و چگونه می توان سطح آن را افزایش داد؟ از انواع این نوع رژیم می توان به رژیم اتکینز، رژیم کرب سایکلینگ، رژیم کتوژنیک دوره ای، رژیک کتوژنیک هدفمند و… در این نوع رژیم که خود نیز شامل چند رژیم مختلف می گردد، می توان تحت شرایط خاصی مقدار کربوهیدرات و پروتئین را افزایش داد. اگرچه به صورت بالقوه، رژیم کتوژنیک برای عملکرد ورزشی مزایایی دارد، اما چند اشکال را هم باید در نظر گرفت. کاهش وزن اغلب با عجله انجام میشود: چه محصولی “معجزه آسا” باشد که نتایج امیدوارکننده ای در یک هفته داشته باشد یا یک برنامه رژیم غذایی که ادعا میکند میتوانید “سریع چند کیلو وزن کم کنید” کدام است؟

مثلاً وقتی رژیمی ادعا می کند در یک هفته 8 کیلو وزن بدن کم می شود، سوالی که مطرح می شود این است که اولاً مگر اصلاً بدن انسان می تواند این میزان چربی را فقط در یک هفته بسوزاند؟ یعنی با رژيم لاغری ماه رمضان این شخص حدود 8 کیلو سود می برد. کاهش میزان مصرف کربوهیدرات حجم آب بدن را کاهش می دهد و نفخ را از بین می برد.

بنابر این توصیه میشود که در ابتدای رژیم لاغری سریع از مقادیر فراوانی آب، سبزیجات تازه و میوه های کم قند استفاده شود تا بدن به کم آبی دچار نشود. در سراسر جهان بیش از ۱۰٪ از مردم در برخی از برهههای زندگی دچار میگرن شدهاند. با حذف طیف وسیعی از گروههای غذایی ممکن است دچار سوء تغذیه شوید. در این خصوص می توانید از دکتر کوهدانی یکی از بهترین متخصصان تغذیه در ایران مشاوره دریافت کنید و سوالات خود را در خصوص این نوع مزاج مطرح کنید.

رژیم کتوژنیک ده روزه در ادامه به برخی از سوالات متداولی که برخی از کاربران مطرح کرده بودند اشاره خواهیم کرد. اشاره نمود که در ادامه به معرفی دو مورد از این رژیم های اصلاح شده خواهیم پرداخت. برای لاغری باید برنامه ای را انتخاب کنید که در کنار کاهش وزن، حال روحی خوبی هم برای شما ایجاد کند و همچنین متناسب با سلیقه غذایی، سبک زندگی و اهداف شما باشد. زمان بندی غذا همان چیزی است که فستينگ را از سایر سبک های غذایی یا الگوهای غذایی متمایز می کند.

[catlist name= post_type=”post”]

با ما همراه باشید و با بهترین سبک زندگی و بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو آشنا شوید. یک رژیم غذایی موثر تغییرات واقعی و دائمی در شیوه زندگی به دنبال خواهد داشت. بسیاری از مردم به دنبال لاغری سریع هستند اما متاسفانه این کاهش وزن فقط برای مدت کوتاهی است و پس از مدتی وزن از دست رفته، مجددا بازمیگردد. کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی برای فعالیتهای با شدت بالا، مانند دوی سرعت، بوکس، شنا یا طناب زدن هستند.

رژیم کتوژنیک شامل محدود کردن شدید مصرف کربوهیدرات است که منبع اصلی انرژی بدن هستند. به زبانی ساده این رژیم منبع سوخت بدن را از کربوهیدرات به چربی تغییر می دهد. امروزه این رژیم نه برای درمان صرع بلکه برای اثرات اعجاب انگیزش در کاهش وزن و چربی بدن شهرت دارد. در واقع، زمانی که این رژیم را شروع می کنید، مدتی طول می کشد تا بدن شما به خوردن چربی اضافی بدن عادت کند و ممکن است در ابتدای رژیم با مشکلات مشابهی مواجه شوید. اجسام کتونی حاصل متابولیسم و شکسته شدن اسید های چرب در بدن هستند که توسط کبد تولید شده و به عنوان سوخت برای بدن مورد استفاده قرار می گیرد؛ در واقع اجسام کتونی از سه ماده محلول در آب به نام های اسید استواستیک، بتا هیدروکسی بوتریک اسید و استون تشکیل می گردد.

این رژیم در واقع یک نوع رژیم کتوژنیک اصلاح

شده است که رعایت آن نسبت به رژیم کتوژنیک آسان تر است و اغلب از سوی ورزشکاران و مدل های فیتنس برای کاهش درصد چربی بدن استفاده می گردد. بنابراین، تغییر رژیم کتوژنیک میتواند بر عملکرد ورزشی و سطح انرژی تاثیر منفی بگذارد، به خصوص که بدن شما با استفاده از چربی به عنوان سوخت جایگزین کربوهیدرات، سازگار میشود. علاوه بر این، تحقیقات دیگر نشان میدهد که افزایش سطح کتونها در خون، میتواند احساس خستگی را افزایش و میل به ورزش را کاهش دهد.

بهترین رژیم برای لاغری سریع شکم

ضمنا رژیمهای کتوژنیک اغلب کمکالری هستند که میتواند مصرف پروتئین کافی و ساخت توده عضلانی را دشوارتر کند. رژیم کتوژنیک یا کتو در سال 1921 توسط پزشکی آمریکایی به نام راسل وایدلر در دانشگاه مایو کلینیک برای درمان صرع کشف شد. بر اساس سنت دیرینهٔ این بنیاد، اطلاعات مربوط به نامزدها پنجاه سال پس از نامزدی توسط این بنیاد منتشر میشود. طبق یک مطالعه مروری اخیر در سال 2014، حتی قرصهای کاهش وزن نسخهای آنطور که انتظار دارید کار نمیکنند.به طور متوسط، آنها ممکن است به شما کمک کنند تا 3-9٪ از وزن بدن را در مقایسه با یک قرص ساختگی کاهش دهید .به خاطر داشته باشید که این تنها زمانی است که با یک رژیم غذایی کاهش وزن سالم ترکیب شود.

برنامه رژیم لاغری سریع در یک ماه

حتی عده ای پا را فراتر گذاشته و به محاسبه کالری می پردازند، ولی درحالت کلی این رژیم احتیاج به کالری شماری ندارد. ولی اگر قصد افزایش سایز عضلانی را دارید باید روز های پر کربوهیدرات بیشتر از روز های کم کربوهیدرات باشد؛ و اگر می خواهید وزن کنونی خود را حفظ کنید باید 3 روز در هفته به روز های کم کربوهیدرات و 3 روز در هفته به روز های پر کربوهیدرات اختصاص پیدا کند و یک روز هفته را هم می توانید برای افراط در غذا های نامناسب اختصاص دهید. This conte nt has been w ritten  by G SA Conte nt G᠎en erat​or D᠎emover᠎sion​!

در رژیم کتوژنیک مقدار انسولین بسیار پایین بوده و مقدار گلوکاگون بیشتر است. دو هورمون انسولین و گلوکاگون معین نماینده حالت چربی سازی (ذخیره چربی) یا چربی سوزی شما هستند. در واقع، شرکت کنندگان در یک مطالعه در مجله دیابت طی یک ماه در یک اتاق خواب با دمای متفاوت استراحت کردند و دریافتند که کسانی که در اتاق هایی با دمای 66 درجه فارنهایت (18.5 درجه سانتیگراد) خوابیدند چربی سوزی بیشتری (تقریبا دو برابر نسبت به افرادی که در اتاق های گرمتر خوابیدند)، تجربه کردند. افزایش انسولین باعث جلوگیری از چربی سوزی و افزایش چربی بدن می گردد. اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد رژیم لاغری سریع رایگان برای افراد خیلی چاق بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

درست است که ما جهت درمان و مشاوره به نظر و تجویز این کارشناسان نیاز داریم، ولی این نکته را در نظر داشته باشید، که گذشته از این حرف ها، باز هم هر فردی خودش به وضعیت بدن و سیستم گوارشش آگاه تر است و می داند چه غذا ها و خوراکی هایی برایش سازگاری دارد و چه غذا ها و خوراکی هایی باعث ایجاد حساسیت و اختلال در بدنش می شود. اما اکنون می دانیم یک رژیم پر چرب با پروتئین متوسط وکربوهیدرات اندک می تواند تولید کتون در بدن را به طور چشمگیری افزایش دهد.

رژیم شوک برای کاهش وزن سریع

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

رژیم لاغری سریع هفت روزه

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

رژیم لاغری سریع هشت روزه

در رژیم اتکینز میزان پروتئین نامحدود است، ولی در رژیم کتوژنیک مقدار پروتئین نباید از حد متوسط بالاتر باشد. رژیم کرب سایکلینگ با چرخش کربوهیدرات روز های هفته به روز های کم کربوهیدرات، کربوهیدرات متوسط و پر کربوهیدرات تقسیم می گردد. اگر درصد چربی شما نسبتا زیاد است و قصد سوزاندن مقدار زیادی چربی دارید باید روز های کم کربوهیدرات بیشتر از روز های پر کربوهیدرات در هفته باشد. برخلاف ادعا های افراد سودجو برای کاهش وزن سریع، که با استفاده از آن ها بیشتر افراد به نتیجه دلخواه نمی رسند و یا با عوارض زیادی دست و پنجه نرم می نمایند، این رژیم در تئوری و عمل درست کار می نماید و هیچ ضرری ندارد!

بهترین رژیم های لاغری سریع

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید. بیشتر افراد تصور می نمایند عامل اصلی چاقی و افزایش وزن چربی است، در صورتی که تجربه و تحقیقات نشان دهنده این هستند که دلیل اصلی افزایش وزن قند ها و انسولین هستند. بنابراین منطق این رژیم بر یک چیز پایدار است: افزایش تولید اجسام کتونی یا اصطلاحا آغاز حالت کتوز!