تیک تاک ویژگی هوش مصنوعی تبدیل متن به گفتار را توسعه می دهد


تیک تاک قصد دارد ویژگی هوش مصنوعی شبیه سازی صدا و تبدیل متن به گفتار را به پلتفرم خود اضافه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد تیک تاک روی ویژگی جدیدی از هوش مصنوعی کار می‌کند که با استفاده از آن کاربران می‌توانند صدای خود را به نرم‌افزار معرفی کرده و با استفاده از آن به شبیه سازی صدا بپردازند. با این قابلیت می‌توان متن را به گفتار تبدیل کرد. کدهای جدید در آخرین نسخه برنامه نشان می‌دهد در حال حاضر این ویژگی در حال توسعه بوده و زمان انتشار آن هنوز مشخص نشده است.

در این گزارش به ارجاعاتی از جمله TikTok Voice Library و Create your voice with AI در این ویژگی کشف شده و می‌توان شرایط و ضوابط خانه صوتی تیک تاک را مشاهده کرد. طبق اسکرین شاتی که از این ویژگی منتشر شده کاربر می‌تواند با شبیه سازی صدای خود از آن در ویدیوهای تیک تاک استفاده کند. همراه با این اسکرین شات عنوان شده است که تنها در ۱۰ ثانیه امکان ایجاد نسخه هوش مصنوعی از صدای کاربر وجود دارد و می‌توان از آن برای تبدیل متن به گفتار در ویدیوها استفاده کرد.

در این اسکرین شات به این نکته اشاره شده که با استفاده از این ویژگی صدای کاربر پردازش و از آن برای تولید صدای هوش مصنوعی استفاده خواهد شد. کافیست برای این کار متن ارائه شده توسط برنامه با صدای بلند خوانده شده و سپس از طریق رابط کاربری ثبت شود. با این حال به دلیل اینکه این ویژگی در وضعیت توسعه قرار دارد متنی برای ویژگی نیز قرار نگرفته است.

صدای تولید شده از طریق فناوری هوش مصنوعی تنها در اختیار کاربران خواهد بود. کاربر می‌تواند در هر زمان دلخواه صدای مورد نظر را از کتابخانه صوتی حذف کند. ممکن است کاربران تنها مجاز به ضبط صدای خود برای یک بار باشند و سپس از تبدیل متن به گفتار و اضافه کردن آن به ویدیوها استفاده کنند.