۲۸ اردیبهشت ماه زمان برگزاری رویداد ویژه اکسپریا ۲۰۲۴ خواهد بود


سونی قصد دارد برای معرفی نسل جدید گوشی‌های اکسپریا مراسم ویژه خود را در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق اعلام رسمی سونی رویداد ویژه اکسپریا ۲۰۲۴ در تاریخ ۱۷ ماه می یا ۲۸ اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد. طبق گفته این شرکت رویداد مورد نظر به نوعی انحصاری بوده و فقط ۱۰۰ نفر در آن حضور دارند. احتمالاً این مراسم برای معرفی گوشی جدید سری اکسپریا مدل اکسپریا 1 VI  خواهد بود.

طبق اطلاعات منتشر شده قبلی گوشی هوشمند اکسپریا 1 VI  با عرض و ضخامت کمتر نسبت به نسخه قبلی و به دلیل تغییر نسبت تصویر عرضه می‌شود. احتمالاً نسبت تصویر در این گوشی 19.5:9 است. طبق شایعات قبلی این گوشی دارای یک صفحه نمایش از نوع 2K پلاس یا Quad HD پلاس خواهد بود که می‌تواند وضوحی با ۳۲۰۰ در ۱۴۰۰ پیکسل را ارائه کند.

در بخش دوربین گزارش‌های متفاوتی در مورد این گوشی منتشر شد. در یکی از این گزارش‌ها عنوان شد اکسپریای جدید شامل یک دوربین سه گانه خواهد بود که در آن از سه سنسور ۴۸ مگاپیکسلی از نوع Exmor T استفاده شده است. این گزارش صحت داشته باشد دوربین اصلی دوربین اولترا واید و تله فوتو در این گوشی همگی از سنسور پیشرفته سونی Exmor T بهره‌مند خواهند بود.

اخیرا گزارش دیگری در این مورد منتشر شد که ادعاهای قبلی را رد کرده و می‌گوید اکسپریا 1 VI شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی از نوع فوق عریض و یک تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. طبق این گزارش سنسور Exmor T سونی تنها در دوربین اصلی این گوشی استفاده شده است. همچنین در صورت صحت این اطلاعات تنظیمات گفته شده برای دوربین گوشی جدید دقیقاً همان تنظیمات مربوط به گوشی  اکسپریا 1 V خواهد بود. البته برای دانستن اطلاعات دقیق‌تر در مورد بخش دوربین در گوشی سونی اکسپریا جدید باید تا تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه منتظر ماند. با توجه به معرفی این گوشی در رویداد اکسپریا زمان عرضه این محصول به بازار ممکن است مدت زیادی طول بکشد.