تغذیه برای یائسگی – بادی فیوژن بهترین متخصص تغذیه سیدنی – بادی فیوژن بهترین متخصص تغذیه سیدنی



رژیم مدیترانه ای یک الگوی غذایی بوده است که به طور مثبت با نتایج سلامت و وزن زنان یائسه مرتبط است. در اینجا 4 اصل کلیدی رژیم مدیترانه ای وجود دارد که می تواند برای حمایت بهتر از بدن شما در صورت گذراندن دوره یائسگی اجرا شود:

1. مقدار زیادی رنگ در روز

میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای عملکرد طبیعی بدن و همچنین آنتی اکسیدان های محافظ هستند. برای اینکه بیشترین بهره را از میوه ها و سبزیجات خود ببرید، اطمینان حاصل کنید که تا جایی که می توانید رنگ های بیشتری مصرف کنید زیرا هر رنگ دارای خواص متفاوتی است. میوه ها و سبزیجات کم کالری، سرشار از فیبر و ریزمغذی ها هستند، بنابراین برای سیر کردن در هنگام تلاش برای کاهش وزن مفید هستند.

2. کربوهیدرات های سبوس دار پیچیده مصرف کنید

کربوهیدرات ها هنوز در دوران یائسگی یک ماده مغذی مهم باقی می مانند زیرا برای تثبیت انرژی و قند خون ضروری هستند. با این حال، کربوهیدرات های تصفیه شده توصیه نمی شوند زیرا به سرعت به قند تجزیه می شوند و برای پردازش قند در بدن نیاز به آزادسازی بیشتر انسولین دارند. کربوهیدرات های سبوس دار پیچیده می توانند به عادی سازی سطح قند خون و سطح انسولین کمک کنند و از افزایش وزن اضافی جلوگیری کنند.

3. پروتئین گیاهی را افزایش دهید

اگرچه منابع پروتئینی حیوانی باید در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد، حبوبات بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای هستند. حبوبات مانند سویا، نخود و غیره حاوی فیتواستروژن هستند که در صورت مصرف منظم می تواند علائمی مانند گرگرفتگی را در زنان یائسه به حداقل برساند. اضافه کردن آنها را برای جایگزینی پروتئین های حیوانی اضافی در نظر بگیرید.

4. محصولات فرآوری شده و بسته بندی شده را کاهش دهید

رژیم مدیترانه ای از هر چیز فرآوری شده و بسته بندی شده اجتناب می کند. این غذاها دارای انرژی متراکم و فاقد مواد مغذی هستند. آنها سرشار از قند، چربی و نمک هستند که می تواند بر وزن، سطح انرژی و بیماری های مزمنی که زنان یائسه در معرض خطر ابتلا به آن هستند مانند کلسترول بالا و قند خون تأثیر بگذارد.

امروز با یک متخصص تغذیه معتبر تماس بگیرید که می تواند شما را در این مرحله از زندگی با نکات عملی حمایت و راهنمایی کند. تو تنها نیستی!