اسپاتیفای چیست؟ همه چیز درباره سرویس موسیقی Spotify


شاید باورکردنی نباشد که غول دنیای موسیقی، اسپاتیفای با ارزش ۳۰ میلیارد دلار، روزی فقط یک استارتاپ کوچک در شهر استکهلم سوئد بود. دانیل اک، کارآفرینی خلاق و مارتین لورنتزون، سرمایه‌گذار جسور، در سال ۲۰۰۶ با هدف مقابله با معضل دانلود غیرقانونی موسیقی، ایده‌ی اسپاتیفای را پروراندند. دو سال بعد در سال ۲۰۰۸، پلتفرم اسپاتیفای رونمایی شد.

همه چیز درباره اسپاتیفایدر آن زمان، صنعت موسیقی با سیل عظیمی از دانلودهای غیرقانونی روبرو بود که به ضرر میلیون‌ها دلاری آن منجر می‌شد. دانیل اک در سال ۲۰۱۰ در مصاحبه‌ای اذعان کرد که ایده‌ی اسپاتیفای زمانی به ذهنش رسید که به دنبال راه حلی برای فرار از این معضل بود. او دریافت که تنها راه نجات صنعت موسیقی، ارائه سرویسی جذاب‌تر از دانلود غیرقانونی است، سرویسی که هم به نفع کاربران و هم به نفع هنرمندان باشد.

اسپاتیفای با اتکا به این ایده، راهی نوین برای گوش دادن به موسیقی ارائه کرد: استریم آنلاین با امکان دسترسی به میلیون‌ها آهنگ. این پلتفرم در ابتدا، مدل اشتراک رایگان با تبلیغات را در پیش گرفت تا کاربران را به دنیای خود جذب کند. امید دانیل و مارتین این بود که کاربران برای رهایی از تبلیغات مزاحم، به مرور زمان به سمت اشتراک‌های پولی ماهانه سوق پیدا کنند. اما شاید حتی خود آن‌ها هم تصور نمی‌کردند روزی کسب و کار آن‌ها به یک شرکت با ارزش چند ده میلیون دلاری تبدیل شود.

اسپاتیفای چیست؟

اسپاتیفای چیست؟

تصور کنید در دنیایی از نغمه و آوا غوطه‌ور هستید، جایی که بی‌کران ملودی‌های دلنشین و آوازهای مسحورکننده در انتظار شماست. اسپاتیفای، دریچه‌ای به سوی این دنیای شگفت‌انگیز است، گویی کتابخانه‌ای عظیم از موسیقی را در جیب خود داشته باشید.

با اسپاتیفای، فرقی نمی‌کند به چه نوع موسیقی علاقه‌مند هستید، از پاپ و راک گرفته تا کلاسیک و سنتی، از ایرانی و خارجی تا ملل مختلف دنیا، میلیون‌ها آهنگ منتظرند تا گوش جان شما را نوازش دهند. اما اسپاتیفای فقط یک پخش‌کننده ساده نیست، این پلتفرم هوشمند با شناخت سلیقه شما، پلی‌لیست‌های اختصاصی و جذابی را به شما پیشنهاد می‌دهد و مثل یک دوست همیشگی در دنیای موسیقی، در کنار شماست.

علاوه بر این، اسپاتیفای دریچه‌ای به سوی دنیای پادکست‌ها جذاب نیز هست. با این پلتفرم، می‌توانید از پلی لیست‌های متنوعی که برای هر حس و حالی گردآوری شده‌اند، لذت ببرید. اسپاتیفای، تجربه گوش دادن به موسیقی را به سطحی جدید ارتقا می‌دهد. با امکاناتی مانند دنبال کردن هنرمندان محبوب، امتیازدهی به آهنگ‌ها و اشتراک‌گذاری موسیقی با دوستان، اسپاتیفای دنیای موسیقی را به یک شبکه اجتماعی پرشور و هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند.

این پلتفرم فقط برای شنوندگان نیست، این پلتفرم حامی هنرمندان نیز هست. با Spotify، هنرمندان می‌توانند از حاصل زحمات خود به طور عادلانه‌ای بهره‌مند شوند و به مخاطبان بیشتری در سراسر دنیا دست پیدا کنند. خرید اکانت اسپاتیفای، گامی مهم در جهت حفظ حقوق معنوی هنرمندان و رونق صنعت موسیقی است. در دنیای امروز که دانلود غیرقانونی موسیقی به یک معضل تبدیل شده، اسپاتیفای راه حلی نوین برای این مشکل ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن Spotify، با ارائه امکاناتی مانند گیفت کارت، پرداخت هزینه اشتراک را برای کاربران ایرانی آسان کرده است. دیگر نیازی به حساب ارزی یا کارت اعتباری بین‌المللی نیست، شما می‌توانید به راحتی از اسپاتیفای لذت ببرید. این برنامه، فراتر از یک پلتفرم پخش موسیقی، یک تجربه نوین و منحصر به فرد است. سفری در دنیای بی‌کران نغمه و آوا، جایی که هر روز می‌توانید آهنگ‌های جدیدی را کشف کنید و از شنیدن آن‌ها لذت ببرید.

چگونه باید از اسپاتیفای استفاده کنیم؟

برای ورود به دنیای جذاب اسپاتیفای، ابتدا باید یک حساب کاربری در وب‌سایت Spotify ایجاد کنید. پس از ورود به حساب کاربری خود، نوبت به انتخاب نوع اشتراک می‌رسد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اشتراک پرمیوم اسپاتیفای را انتخاب کنید تا از مزایای بی‌نظیر آن مانند کیفیت صدای عالی، عدم وجود تبلیغات و امکان دانلود آهنگ‌ها برای گوش دادن آفلاین بهره‌مند شوید.

حالا که حساب کاربری خود را دارید و اشتراک مورد نظرتان را انتخاب کرده‌اید، زمان دانلود اپلیکیشن اسپاتیفای برای دستگاه‌هایتان فرا رسیده است. اسپاتیفای برای انواع دستگاه‌ها مانند وب، آیفون، آیپد و گوشی‌های اندروید نسخه‌های مجزا ارائه کرده است.

همچنین برای فعال کردن اکانت اسپاتیفای خود، می‌توانید مطلب چگونه اسپاتیفای را فعال کنیم را مطالعه کنید.

بخش‌های مختلف اپلیکیشن Spotify

رابط کاربری اسپاتیفای، یکی از نقاط قوت این پلتفرم محبوب است. این رابط کاربری با طراحی ساده و مینیمالیستی، استفاده از آن را برای هر کاربری آسان می‌کند. رنگ‌های سبز و مشکی، تم اصلی اسپاتیفای را تشکیل می‌دهند که حس آرامش و تمرکز را به کاربر القا می‌کند.

در صفحه اصلی، لیست‌های پخش پیشنهادی، آهنگ‌های جدید، آلبوم‌های محبوب و… بر اساس سلیقه شما نمایش داده می‌شوند. همچنین می‌توانید به بخش‌های مختلفی مانند Discover برای اکتشاف موسیقی جدید و Radio برای گوش دادن به رادیو بر اساس آهنگ‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید.

بخش Release Radar دریچه‌ای به جدیدترین آهنگ‌های هنرمندانی است که دنبال می‌کنید. این بخش به صورت هفتگی به‌روزرسانی می‌شود و شما را از جدیدترین آثار هنرمندان محبوبتان آگاه می‌کند.

اما بخش Discover Weekly دنیای جدیدی از موسیقی را به روی شما می‌گشاید. این پلی‌لیست جذاب، هر هفته با آهنگ‌های جدید و متناسب با سلیقه شما به‌روزرسانی می‌شود و فرصتی برای کشف آهنگ‌های جدید و دلخواهتان را فراهم می‌کند. در مجموع با Release Radar و Discover Weekly، هرگز از شنیدن آهنگ‌های جدید و جذاب محروم نخواهید شد.

رادیو اسپاتیفای نیز تجربه متفاوتی از گوش دادن به موسیقی را ارائه می‌کند. این بخش با ارائه پلی‌لیست‌های مرتبط با موزیک و هنرمندان مورد علاقه شما، شما را در کشف آهنگ‌های جدید و دلخواهتان یاری می‌کند. الگوریتم‌های هوشمند اسپاتیفای با بررسی آهنگ‌ها، آلبوم‌ها و خوانندگانی که به آنها گوش می‌دهید، ایستگاه‌های رادیویی منحصر به فردی را برای شما ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال، اگر به دنبال آهنگ‌هایی مشابه Bon Iver هستید، رادیو اسپاتیفای پلی‌لیستی از آهنگ‌های مشابه را به شما ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، رادیو اسپاتیفای امکان ایجاد ایستگاه رادیویی بر اساس پلی‌لیست‌های شما را نیز فراهم می‌کند. اگر پلی‌لیستی بر اساس مود خاصی ایجاد کرده‌اید، رادیو اسپاتیفای آهنگ‌های بیشتری با همان حال و هوا را برای شما پیدا می‌کند و به شما در غرق شدن در آن حس و حال کمک می‌کند.

بخش کتابخانه یا Library، محلی برای ذخیره آهنگ‌ها، آلبوم‌ها، لیست‌های پخش و پادکست‌های مورد علاقه شما است. در این بخش می‌توانید لیست‌های پخش جدید بسازید، آهنگ‌ها را به لیست‌های موجود اضافه کنید و به طور کلی محتوای خود را مدیریت کنید.

با ضربه زدن بر روی آیکون قلب در کنار هر آهنگ، آن را به لیست Liked Songs خود اضافه کنید. این لیست، گنجینه‌ای از آهنگ‌های مورد علاقه شما را در اسپاتیفای گرد هم می‌آورد و به شما امکان دسترسی سریع به آنها را می‌دهد. به همین ترتیب، می‌توانید هنرمندان، آلبوم‌ها و پادکست‌های مورد علاقه خود را با ضربه زدن بر روی آیکون مربوطه، به لیست‌های دلخواه خود اضافه کنید. این لیست‌ها، راهی آسان برای سازماندهی محتوای مورد علاقه شما در اسپاتیفای و دسترسی سریع به آنها هستند.

اسپاتیفای همچنین با بخشی به‌نام Local Files به شما امکان می‌دهد تا آهنگ‌هایی که خارج از این پلتفرم دانلود کرده‌اید را نیز در آن پخش کنید. این بخش که در نسخه‌های دسکتاپ و موبایل در دسترس است، به شما کمک می‌کند تا به تمام موسیقی‌های خود در یک مکان دسترسی داشته باشید.

جستجو در اسپاتیفای بسیار دقیق و سریع است و می‌توانید از فیلترهای مختلف برای محدود کردن نتایج جستجو استفاده کنید. در نهایت، بخش پروفایل، اطلاعات مربوط به حساب کاربری شما را نمایش می‌دهد و می‌توانید لیست‌های پخش عمومی خود و دنبال‌کنندگان خود را در این بخش مشاهده کنید.

انواع پلن‌های اسپاتیفای

انواع اشتراک ویژه اسپاتیفای

اگر می‌خواهید اسپاتیفای را آزمایش کنید یا به هزینه اشتراک ماهانه تمایلی ندارید، می‌توانید از نسخه رایگان آن استفاده کنید. در این نسخه به تمام آهنگ‌ها دسترسی دارید؛ اما با محدودیت‌هایی مانند کیفیت پایین‌تر صدا، پخش تبلیغات و عدم امکان دانلود آهنگ‌ها برای گوش دادن آفلاین پیش روی شما خواهد بود.

اما با تهیه اکانت اسپاتیفای شما می‌توانید موسیقی‌ها را با کیفیت عالی و بی‌نقص گوش کنید، هیچ تبلیغ مزاحمی دیگر روی صفحه پخش نخواهد شد، شما می‌توانید آهنگ‌ها را دانلود کنید تا هر زمانی که به اینترنت دسترسی نداشتید هم بتوانید به آن‌ها گوش دهید. علاوه بر این می‌توانید از قابلیت‌های جستجوی پیشرفته Spotify نیز بهره‌مند شوید و آهنگ‌هایی که دوستشان دارید را خیلی سریع پیدا کنید.

پلن Family و Individual اسپاتیفای پرمیوم

با توجه به افزایش چشمگیر نرخ ارز در ایران و تأثیر مستقیم آن روی قیمت اشتراک پرمیوم اسپاتیفای، پلن Family اسپاتیفای پرمیوم محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. اگر پلن فمیلی را انتخاب کنید، با قیمتی مناسب به‌صورت ماهانه عضو یک فمیلی اسپاتیفای خواهید شد. اغلب سایت‌های ایرانی در دو مدل این پلن را در اختیار کاربران می‌گذارند. در یک روش امکان انتخاب ریجن از بین کشورهایی مثل آمریکا، ترکیه، هند و غیره وجود دارد؛ اما در روش دیگر ریجن به‌صورت رندوم خریداری خواهد شد و قادر به تغییر ریجن نیستید.

بهترین ریجن اکانت اسپاتیفای، ریجن آمریکا است؛ چرا که با انتخاب این ریجن شما به بهترین آرشیو موسیقی‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد. گرچه اکانت اسپاتیفای آمریکا کمی گران‌تر از دیگر کشورها است.

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن اسپاتیفای، با ورود به آن، دنیای بی‌کرانی از موسیقی پیش روی شما خواهد بود. در صفحه ابتدایی، لیستی از آهنگ‌ها و هنرمندان پیشنهادی، آهنگ‌های محبوب و… را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید از آن‌ها برای شروع گشت‌وگذار در اسپاتیفای استفاده کنید.

در سمت چپ برنامه، لیست‌های مختلفی مانند کتابخانه، پخش موبایل، آلبوم‌ها، دانلودهای موبایل، هنرمندان و رادیو قرار دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به موزیک‌های مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید. همچنین با استفاده از بخش جستجو، می‌توانید نام آهنگ‌ها، هنرمندان و یا حتی دوستانتان را جستجو کنید و موزیک‌های مورد علاقه‌تان را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

اسپاتیفای دریچه‌ای به سوی دنیای موسیقی بی‌کران است. با کمی جستجو و گشت‌وگذار، می‌توانید موزیک‌های مورد علاقه خود را کشف کنید و از شنیدن آن‌ها لذت ببرید.

از دیگر قابلیت‌های اسپاتیفای، Spotify Duo می‌باشد که دو نفر همزمان می‌توانند از اشتراک پرمیوم آن استفاده کنند.

نکاتی برای استفاده بهتر از اسپاتیفای:

  • از لیست‌های پیشنهادی اسپاتیفای برای کشف موزیک‌های جدید استفاده کنید.
  • دنبال کردن هنرمندان مورد علاقه‌تان، شما را از انتشار آهنگ‌های جدید آن‌ها آگاه می‌کند.
  • با ساخت لیست‌های پخش شخصی، موزیک‌های مورد علاقه خود را در دسته‌بندی‌های مختلف سازماندهی کنید.
  • از قابلیت رادیو اسپاتیفای برای گوش دادن به موزیک‌های مشابه با آهنگ‌های مورد علاقه‌تان استفاده کنید.
  • با اشتراک‌گذاری موزیک‌ها با دوستانتان، تجربه‌ای لذت‌بخش از دنیای موسیقی را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

تفاوت نسخه رایگان و اشتراکی اسپاتیفای در چیست؟

انتخاب نسخه مناسب اسپاتیفای به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال تجربه کامل اسپاتیفای بدون هیچ محدودیتی هستید، نسخه پریمیوم بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اما اگر به دنبال یک راهکار رایگان برای گوش دادن به موسیقی هستید و می‌توانید با محدودیت‌های نسخه رایگان کنار بیایید، نسخه رایگان نیز می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. در ادامه به بررسی تفاوت‌های این دو می‌پردازیم:

نسخه رایگان

  • دسترسی به تمام محتوای اسپاتیفای: بدون نیاز به پرداخت هزینه، می‌توانید به تمام آهنگ‌ها، آلبوم‌ها، لیست‌های پخش و پادکست‌های موجود در اسپاتیفای گوش دهید.
  • محدودیت در انتخاب آهنگ: در نسخه رایگان موبایل، امکان انتخاب مستقیم آهنگ وجود ندارد و باید به لیست‌های پخش پیشنهادی اسپاتیفای گوش دهید.
  • تبلیغات: در حین استفاده از نسخه رایگان، با تبلیغات متعددی روبرو خواهید شد که ممکن است تجربه کاربری را برای شما ناخوشایند کند.
  • محدودیت در Skip آهنگ: در هر ساعت، فقط 6 بار می‌توانید آهنگ‌ها را Skip کنید.
  • کیفیت صدای محدود: کیفیت صدا در نسخه رایگان به 160 کیلوبیت بر ثانیه محدود می‌شود.
  • عدم امکان گوش دادن آفلاین: امکان دانلود آهنگ‌ها و گوش دادن به آنها در حالت آفلاین وجود ندارد.
  • محدودیت در سایر امکانات: در نسخه رایگان، به برخی از امکانات اسپاتیفای مانند دنبال کردن دوستان، رادیو و اضافه کردن فایل‌های محلی، دسترسی نخواهید داشت.

نسخه پریمیوم

  • حذف تمام محدودیت‌ها: با ارتقا به نسخه پریمیوم، از شر تمام محدودیت‌های نسخه رایگان خلاص خواهید شد.
  • انتخاب آزادانه آهنگ: می‌توانید هر آهنگی را که می‌خواهید، به صورت مستقیم انتخاب و پخش کنید.
  • بدون تبلیغات: از شر تبلیغات مزاحم در حین گوش دادن به موسیقی خلاص خواهید شد.
  • Skip نامحدود: بدون هیچ محدودیتی، می‌توانید آهنگ‌ها را Skip کنید.
  • کیفیت صدای عالی: به موسیقی با کیفیت 320 کیلوبیت بر ثانیه گوش دهید و از تجربه صوتی بی‌نظیر لذت ببرید.
  • امکان گوش دادن آفلاین: آهنگ‌ها را دانلود کنید و در هر زمان و مکانی، حتی بدون دسترسی به اینترنت، به آنها گوش دهید.
  • دسترسی به تمام امکانات: از تمام امکانات اسپاتیفای مانند دنبال کردن دوستان، رادیو و اضافه کردن فایل‌های محلی، بهره‌مند شوید.

سرویس اسپاتیفای چیست؟

چرا نباید از هر جایی اکانت اسپاتیفای خرید و اکانت‌های هکی اسپاتیفای چه مشکلاتی دارند؟

مهم است که اکانت یا اشتراک اسپاتیفای خود را از کجا تهیه می‌کنید. بسیاری از فروشگاه‌ها اقدام به فروش اکانت هکی اسپاتیفای می‌کنند. گرچه این اکانت‌ها ارزان قیمت‌تر هستند، اما مشکلات زیادی را برای کاربر به‌همراه دارند:

  1. حذف از اشتراک

در اکانت‌های هکی، شما عضو فمیلی یک شخص در خارج از ایران هستید. این شخص (منیجر فمیلی) می‌تواند هر لحظه شما را از اشتراک حذف کند. در این صورت، به تمام موزیک‌ها و پلی‌لیست‌های خود دسترسی نخواهید داشت.

  1. لیمیت شدن اکانت

اسپاتیفای به طور مداوم در حال شناسایی و مسدود کردن اکانت‌های هکی است. اگر از این نوع اکانت‌ها استفاده کنید، احتمال لیمیت شدن و از دسترس خارج شدن اکانت شما وجود دارد.

  1. از بین رفتن پلی‌لیست‌ها و موزیک‌های دانلود شده

با حذف از فمیلی یا لیمیت شدن اکانت، تمام پلی‌لیست‌ها و موزیک‌هایی که دانلود کرده‌اید از بین خواهند رفت.

  1. عدم وجود پشتیبانی

در صورت بروز هرگونه مشکل برای اکانت‌های هکی، هیچ پشتیبانی از طرف اسپاتیفای یا ارائه دهنده اکانت به شما تعلق نخواهد گرفت.

  1. قیمت ارزان، دلیلی بر قانونی بودن نیست

ارائه دهندگان اکانت‌های هکی، معمولا با قیمت‌های بسیار ارزان‌تر از اشتراک‌های قانونی، سعی در جلب نظر کاربران دارند. اما به خاطر داشته باشید که این ارزان بودن، به دلیل عدم وجود ضمانت و امنیت و همچنین نقض قوانین اسپاتیفای است.

  1. خطرات امنیتی

استفاده از اکانت‌های هکی می‌تواند خطرات امنیتی به دنبال داشته باشد. این اکانت‌ها ممکن است از طریق روش‌های غیرقانونی و با استفاده از اطلاعات دزدی شده ایجاد شده باشند.

فقط اکانت قانونی اسپاتیفای را تهیه کنید

بهترین راه حل برای استفاده بدون دردسر از Spotify، خرید اشتراک قانونی آن است. اشتراک‌های قانونی توسط اسپاتیفای پشتیبانی می‌شوند و هیچ خطری برای اطلاعات شخصی شما وجود ندارد. با خرید اکانت قانونی Spotify، تا زمانی که اشتراک شما فعال است، به تمام موزیک‌ها و پلی‌لیست‌های خود دسترسی خواهید داشت. اشتراک‌های قانونی اسپاتیفای، کیفیت صدای بهتری را ارائه می‌کنند. در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانید از پشتیبانی اسپاتیفای استفاده کنید.

فروشگاه‌های مختلفی اکانت اسپاتیفای را می‌فروشند، اما مهم است که از کجا آن را تهیه می‌کنید و اینکه اکانت ارائه شده به شما هکی نبوده و کاملا قانونی است. در بین تمام سایت‌هایی که ما تاکنون از خدمات آن‌ها استفاده کرده‌ایم، فراسیب یکی از بهترین تجربیات خرید را به ما ارائه کرده است. فراسیب، مرجع معتبر خرید اکانت قانونی اسپاتیفای، این امکان را به شما می‌دهد تا به راحتی و با قیمتی مناسب، صاحب اکانت پرمیوم اسپاتیفای شوید و از مزایای بی‌نظیر آن لذت ببرید. تمام اکانت‌های اسپاتیفای فراسیب، به صورت قانونی و با مجوز رسمی از اسپاتیفای تهیه شده‌اند و هیچ خطری برای اطلاعات شما وجود ندارد.

یکی از نکات جالب توجهی که با خرید از این سایت تجربه کردیم، تحویل سریع اطلاعات اکانت در کمترین زمان بعد از خرید بود. فراسیب از تیم پشتیبانی بسیار قدرتمندی هم برخوردار است که در تمام مراحل از خرید و پرداخت گرفته تا طول استفاده از اپلیکیشن، می‌تواند مشکلات احتمالی شما را برطرف کند.

چه محتوایی در اسپاتیفای عرضه می‌شود؟

اسپاتیفای یک کتابخانه عظیم و گنجینه‌ای ارزشمند از دنیای موسیقی است. بیش از ۸۰ میلیون موسیقی در این سرویس ارائه می‌شود که در نوع خود منحصربه‌فرد است. شما حتی اگر به‌دنبال ‌آهنگ‌های یک خواننده یا گروه موسیقی قدیمی باشید هم می‌توانید به‌راحتی و با استفاده از سیستم جستجوی اسپاتیفای، آن را پیدا کنید و از گوش دادن به آن لذت ببرید.

اما در کنار موسیقی، شما می‌توانید در اوقات فراغت خود از گوش دادن به پادکست‌هایی که در این پلتفرم منتشر شده نیز لذت ببرید. از پادکست‌های ورزشی گرفته تا داستان‌سرایی، آموزشی، کمدی و غیره، هر آنچه در دیگر برنامه‌های پادکست وجود دارد را می‌توانید در این اپلیکیشن بیابید و به آن گوش کنید. گوش دادن به رادیو، یکی دیگر از لذت‌هایی است که می‌توانید با اسپاتیفای تجربه کنید. این اپلیکیشن ایستگاه‌های رادیویی متعددی را در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید به آن‌ها گوش کنید.

همه چیز درباره اسپاتیفای

ترفندهای کاربردی اسپاتیفای

اسپاتیفای، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های استریم موسیقی در جهان، دریچه‌ای به سوی دنیای بی‌کران موسیقی را به روی شما می‌گشاید. با بیش از 80 میلیون آهنگ، از جدیدترین hits تا آلبوم‌های کلاسیک، و همچنین پادکست‌ها، داستان‌های کمیک و… اسپاتیفای هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

اما اسپاتیفای فقط به گوش دادن به موسیقی محدود نمی‌شود. این پلتفرم جذاب، دارای ترفندها و قابلیت‌های مخفی متعددی است که می‌تواند تجربه شما را از گوش دادن به موسیقی متحول کند. در ادامه به معرفی چند تا از مهم‌ترین ترفندهای کاربردی اسپاتیفای می‌پردازیم. با استفاده از این ترفندها، می‌توانید از اسپاتیفای به بهترین نحو استفاده کنید و از امکانات و قابلیت‌های آن به طور کامل بهره‌مند شوید.

جستجوی آسان و دقیق آهنگ در اسپاتیفای

اسپاتیفای با ارائه امکان جستجوی داخلی، یافتن آهنگ‌های مورد علاقه شما را آسان‌تر از همیشه کرده است. اما با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید جستجوی خود را دقیق‌تر و سریع‌تر انجام دهید. در هنگام جستجو، به جای نوشتن نام کامل آهنگ، از کلمات کلیدی مانند نام هنرمند، آلبوم، سال انتشار یا ژانر استفاده کنید. به عنوان مثال، برای یافتن آهنگ “Creep” از گروه Radiohead، می‌توانید به جای نوشتن “Creep – Radiohead”، از عبارت “artist:Radiohead creep” استفاده کنید.

اسپاتیفای فیلترهای جستجوی مختلفی را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها برای محدود کردن نتایج جستجو و یافتن سریع‌تر آهنگ مورد نظر خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از فیلتر “Genre” برای جستجوی آهنگ‌ها در ژانر مورد علاقه خود یا از فیلتر “Year” برای جستجوی آهنگ‌هایی که در یک سال خاص منتشر شده‌اند استفاده کنید.

اگر نام آهنگ یا هنرمند را به خاطر نمی‌آورید، می‌توانید از جستجوی صوتی اسپاتیفای استفاده کنید. برای این کار، کافی است روی آیکون میکروفون در نوار جستجو کلیک کنید و نام آهنگ یا هنرمند را زمزمه کنید.

گوش دادن خصوصی به موسیقی با Private Session اسپاتیفای

گاهی اوقات، نیاز به گوش دادن به موسیقی بدون اطلاع دیگران داریم. اسپاتیفای با ارائه قابلیت Private Session، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به صورت خصوصی به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.

Private Session قابلیتی در اسپاتیفای است که فعالیت شما را در این پلتفرم از دید دیگران پنهان می‌کند. با فعال کردن این قابلیت، دوستانتان نمی‌توانند ببینند که به چه آهنگ‌هایی گوش می‌دهید، چه پلی‌لیست‌هایی را دنبال می‌کنید و یا چه هنرمندانی را دنبال می‌کنید.

فعال کردن در نسخه دسکتاپ:

  • بر روی آیکون پروفایل خود در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  • به Settings بروید.
  • Social را انتخاب کنید.
  • گزینه Private Session را فعال کنید.

فعال کردن در نسخه موبایل:

  • بر روی آیکون Library در گوشه سمت راست پایین صفحه کلیک کنید.
  • بر روی آیکون چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  • Social را انتخاب کنید.
  • گزینه Private Session را فعال کنید.

لذت موسیقی با کیفیت بالا در اسپاتیفای

اسپاتیفای به عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های استریم موسیقی، امکانات و قابلیت‌های متنوعی را برای کاربران خود ارائه می‌دهد. یکی از این قابلیت‌ها، امکان انتخاب کیفیت پخش موسیقی است.

اسپاتیفای به طور پیش‌فرض، کیفیت پخش موسیقی را بر اساس کیفیت اینترنت تلفن همراه شما تنظیم می‌کند. این موضوع ممکن است باعث شود که صدا با کیفیت پایین‌تر پخش شود. اگر کیفیت صدا برای شما اهمیت زیادی دارد، می‌توانید به راحتی کیفیت پخش موسیقی را در اسپاتیفای تغییر دهید. برای این کار، مراحل زیر را انجام دهید:

  • بر روی آیکون پروفایل خود در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  • به Settings بروید.
  • Audio Quality را انتخاب کنید.
  • از بین گزینه‌های Automatic, Low, Normal, High و Very high، آخری را انتخاب کنید تا موسیقی با بالاترین کیفیت پخش شود.

کنترل اسپاتیفای از هر دستگاهی

اسپاتیفای با ارائه قابلیت Connect به شما امکان می‌دهد تا پخش موسیقی را از هر دستگاهی که به اینترنت متصل است، کنترل کنید. این قابلیت، تجربه گوش دادن به موسیقی را به سطحی جدید ارتقا می‌دهد و انعطاف‌پذیری و راحتی بی‌نظیری را برای شما فراهم می‌کند.

نحوه کار Connect:

  • یک آهنگ را در برنامه اسپاتیفای در دستگاه iOS خود پخش کنید.
  • بر روی آیکون بلندگو در گوشه سمت چپ پایین صفحه ضربه بزنید.
  • لیستی از دستگاه‌های متصل به اسپاتیفای خود را مشاهده خواهید کرد.
  • دستگاه مورد نظر خود را برای پخش آهنگ انتخاب کنید.

با استفاده از Connect، می‌توانید همان آهنگ را در چندین دستگاه به طور همزمان پخش کنید. علاوه بر این پخش آهنگ را در هر دستگاهی به طور جداگانه کنترل کنید، میزان صدا را در هر دستگاهی به طور جداگانه تنظیم کنید و یا به آهنگ‌های موجود در دستگاه‌های دیگر، مانند لپ‌تاپ یا کامپیوتر، از طریق گوشی خود گوش دهید.

قابلیت کانکت اسپاتیفای مناسب افرادی است که از چندین دستگاه برای گوش دادن به موسیقی استفاده می‌کنند. همچنین کاربرانی که می‌خواهند به آهنگ‌های موجود در دستگاه‌های دیگر، بدون نیاز به جابجا کردن خود، گوش دهند هم می‌توانند از آن استفاده کنند. کانکت، قابلیتی جذاب و کاربردی در اسپاتیفای است که به شما امکان می‌دهد تا تجربه گوش دادن به موسیقی خود را به سطحی جدید ارتقا دهید.

غرق در موسیقی با AutoPlay اسپاتیفای

آیا به دنبال راهی برای لذت بردن از موسیقی بدون وقفه هستید؟ اسپاتیفای با ارائه قابلیت AutoPlay، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به طور مداوم به موسیقی گوش دهید و در عین حال، آهنگ‌های جدیدی را نیز کشف کنید.

پخش خودکار قابلیتی در اسپاتیفای است که به طور خودکار آهنگ‌هایی را پخش می‌کند که با آهنگ‌های موجود در لیست پخش شما همخوانی دارند. این قابلیت، تنوع و هیجان را به تجربه گوش دادن به موسیقی شما می‌افزاید و از قطع شدن ناگهانی موسیقی جلوگیری می‌کند.

فعال کردن AutoPlay:

  • بر روی آیکون پروفایل خود در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  • به Settings بروید.
  • Show Advanced Options را فعال کنید.
  • به پایین اسکرول کنید و AutoPlay را پیدا کنید.
  • گزینه AutoPlay را فعال کنید.

تنظیمات AutoPlay:

پس از فعال کردن AutoPlay، می‌توانید تنظیمات آن را به دلخواه خود تغییر دهید.

  • When a song ends: می‌توانید انتخاب کنید که AutoPlay آهنگ‌های مشابه، آهنگ‌های هنرمند مشابه یا آهنگ‌های محبوب را پخش کند.
  • When my queue ends: می‌توانید انتخاب کنید که AutoPlay لیست پخش مشابه، لیست پخش هنرمند مشابه یا لیست پخش محبوب را پخش کند.

ترفندهایی برای جلوگیری از مصرف اینترنت سیمکارت توسط Spotify

Spotify برنامه محبوبی برای گوش دادن به موسیقی و پادکست است، اما می‌تواند مصرف زیادی از اینترنت سیمکارت شما داشته باشد. با استفاده از ترفندهای ساده‌ای می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید و از موسیقی و پادکست‌های مورد علاقه خود بدون نگرانی لذت ببرید.

فعال کردن حالت آفلاین

با فعال کردن این حالت، Spotify فقط آهنگ‌هایی را پخش می‌کند که قبلاً برای گوش دادن آفلاین دانلود کرده‌اید. برای این کار به کتابخانه خود در Spotify بروید، تنظیمات را باز کنید، به بخش پخش بروید و گزینه حالت آفلاین را فعال کنید.

دانلود آهنگ‌ها و پادکست‌ها

برای دانلود آهنگ یا پادکست، روی دکمه دانلود در کنار مورد نظر کلیک کنید. به خاطر داشته باشید که دانلود آهنگ‌ها و پادکست‌ها با استفاده از Wi-Fi به صرفه‌تر است.

تنظیم کیفیت پخش

با تنظیم کیفیت پخش آهنگ‌ها در Spotify می‌توانید مصرف اینترنت سیمکارت خود را به‌طور قابل توجهی کاهش دهید. برای این کار به تنظیمات Spotify بروید، به بخش کیفیت پخش بروید و کیفیت پخش را روی پایین یا متوسط تنظیم کنید.

ترفند ساخت پلی لیست مشترک در اسپاتیفای

پلی لیست‌ها در اسپاتیفای معمولا فضایی شخصی هستند، اما با استفاده از یک ترفند کاربردی، می‌توانید پلی لیست‌های مشترک ایجاد کنید. این قابلیت به شما و دوستانتان اجازه می‌دهد تا به طور مشترک آهنگ‌ها را به لیست اضافه، ویرایش و مرتب کنید.

مراحل ساخت پلی لیست مشترک:

  • به کتابخانه خود در اسپاتیفای بروید و پلی لیست مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • روی منوی سه نقطه (⋮) ضربه بزنید.
  • گزینه Make Collaborative را انتخاب کنید.
  • پلی لیست را با دوستانتان که از اسپاتیفای استفاده می‌کنند، به اشتراک بگذارید. (می‌توانید از طریق برگه اشتراک گذاری iOS این کار را انجام دهید.)

تمام افراد حاضر در لیست می توانند آهنگ‌های جدیدی به آن اضافه کنند. هر کس می‌تواند آهنگ‌ها را از لیست حذف کند، ترتیب آنها را تغییر دهد و یا نام و توضیحات پلی لیست را ویرایش کند. به‌طور همزمان به لیست آهنگ‌ها گوش دهید و به سلیقه یکدیگر در موسیقی پی‌ببرید.

بازگردانی پلی لیست حذف شده در اسپاتیفای

پلی لیست مورد علاقه‌تان را به اشتباه حذف کرده‌اید؟ نگران نباشید! اسپاتیفای راهی برای نجات پلی لیست‌های حذف شده تان ارائه می‌دهد. مهم نیست از چه سیستم عاملی استفاده می‌کنید، این روش برای همه سیستم عامل‌ها کار می‌کند. برخلاف تصور، اسپاتیفای گزینه‌ای برای بازیابی مستقیم پلی لیست‌های حذف شده در برنامه خود ندارد. اما با استفاده از یک مرورگر وب می‌توانید به این قابلیت دسترسی پیدا کنید.

مراحل بازیابی پلی لیست حذف شده:

  • با استفاده از یک مرورگر وب به حساب کاربری خود در اسپاتیفای وارد شوید.
  • در سمت چپ صفحه، گزینه “Recover Playlists” را پیدا کنید.
  • به دنبال پلی لیست مورد نظر خود در لیست بگردید.
  • روی دکمه “Restore” کلیک کنید تا پلی لیست بازیابی شود.

اتصال Shazam به Spotify برای همگام سازی آهنگ‌ها

Shazam، یابنده محبوب آهنگ، به شما امکان می‌دهد تا آهنگ‌های مورد علاقه خود را به Spotify، پلتفرم محبوب پخش موسیقی، منتقل کنید. با این کار، می‌توانید به لیست آهنگ‌های Shazam خود در Spotify دسترسی داشته باشید و به آنها گوش دهید. مطمئن شوید که Shazam و Spotify را روی دستگاه خود (مانند آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ) نصب کرده‌اید. اگر برنامه‌ها را نصب ندارید، می توانید آنها را از App Store دانلود کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • Shazam را اجرا کنید.
  • در صفحه اصلی Shazam، پنل “My Music” را در پایین صفحه به بالا بکشید.
  • روی دکمه “Settings” (چرخ دنده) در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید.
  • در تنظیمات، گزینه “Connect” را در کنار Spotify پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. سپس Spotify باز می‌شود.
  • به پایین صفحه بروید و روی دکمه سبز رنگ “Agree” ضربه بزنید تا اتصال را تأیید کنید.

به‌لطف این قابلیت تمام آهنگ‌های Shazam شما به کتابخانه Spotify شما اضافه می‌شوند. شما به‌راحتی می‌توانید به لیست آهنگ‌های Shazam خود در Spotify دسترسی داشته باشید و آنها را پخش کنید. همچنین شزم به شما کمک می‌کند تا آهنگ‌های جدیدی را کشف کنید که می‌توانید آنها را به لیست Spotify خود اضافه کنید.