اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ درآمد تبلیغاتی بیشتری نسبت به یوتیوب داشته است


اسناد دادگاه مربوط به سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد اینستاگرام در این سال درآمد تبلیغاتی معادل ۳۲.۴ میلیارد دلار داشته است. این در حالی است که یوتیوب در همان سال حدود ۲۸.۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، درآمد تبلیغاتی کسب شده توسط اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۲.۴ میلیارد دلار بوده است. این رقم حدود ۲۷ درصد از کل درآمد متا را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که درآمد مربوط به تبلیغات در یوتیوب بسیار کمتر و حدود ۲۸.۸ میلیارد دلار بوده است.

در حالی این رقم درآمد توسط متا در یک پرونده قضایی فاش شد که نشان میدهد اینستاگرام از زمان خرید آن در سال ۲۰۱۲ رشد سریعی داشته است. طبق گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ متا یک پرونده در دادگاه کمیسیون فدرال تجارت دارد که اسناد آن نشان می‌دهد این شرکت از تبلیغات در اینستاگرام حدود ۳۲ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. این مبلغ نسبت به درآمد تبلیغاتی یوتیوب بسیار بیشتر بوده است. این در حالی است که یوتیوب حدود ۵۵ درصد از درآمد تبلیغاتی خود را به صاحبان محتوا اهدا می‌کند. از طرفی میزان هزینه اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی بسیار کمتر از این رقم است.

اسنادی که در این مورد در دادگاه منتشر شد نشان می‌دهد اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی تحت مالکیت متا دارای رشد سریعی در سال‌های اخیر بوده است. متا در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را به عنوان یک استارت استارتاپ برای اشتراک عکس با تعدادی کارمند و بدون هیچگونه درآمدی خریداری کرده بود. اما گزارش‌های مختلف و اسناد منتشر شده نشان می‌دهد اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۱.۳ میلیارد دلار درآمد داشته که این رقم در سال ۲۰۱۹ به ۱۷.۹ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۰ به حدود ۲۲ میلیارد دلار رسید. همچنین درآمد آن در نیمه اول سال ۲۰۲۲ مبلغی معادل ۱۶.۵ میلیارد دلار بوده است.