ابزار هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند به پزشکان در درمان بیماران کمک کند


Google Cloud هوش مصنوعی جدیدی را رونمایی کرد که می‌تواند به پزشکان کمک کند در منابع اطلاعاتی مختلف به بهترین شیوه جستجو کرده و سوابق درمانی بیماران را پیدا کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سرویس جدید گوگل از طریق پلتفرم Vertex Google به کمک سازمان‌های بهداشتی و تحقیقاتی خواهد آمد. به گفته گوگل این هوش مصنوعی می‌تواند به پزشکان و محققان در صرفه‌جویی زمان و انرژی کمک کند. گزارش منتشر شده توسط CNBC، در حال حاضر در بخش بهداشت حجم عظیمی از اطلاعات ارزشمند وجود دارد که یافتن آنها در میان سیستم‌ها با فرمت‌های مختلف ذخیره‌سازی بسیار دشوار است. به همین دلیل Google Cloud ابزار خود را برای جستجوی راحت در میان یادداشت پزشکان و اسناد اسکن شده و الکترونیکی ارائه کرده است.

لیسا اومالی، مدیر ارشد مدیریت محصولات در کلاود ai در گوگل در این باره می‌گوید: با کمک این ابزار با صرفه‌جویی در زمان و جستجوی بهتر می‌توان از خستگی پزشکان جلوگیری کرد همچنین در مورد رسیدن راحت‌تر به پاسخ نیز مطمئن خواهید بود.

با کمک این ابزار می‌توان سوال خود را پرسیده و جواب آن را دریافت کرد. برای داشتن سوابق یک بیمار و کسب اطلاعات در مورد آن می‌توان همه اطلاعات مربوط به وی از جمله داروهای مصرف کرده طی ۱۲ ماه گذشته را به صورت یکجا دریافت کرد.

طبق گفته گوگل این ابزار می‌تواند کاربردهای دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال محققان می‌توانند با این هوش مصنوعی افراد واجد شرایط برای حضور در مطالعات و تحقیقات را جستجو کنند. قرار است قابلیت مورد نظر با کمک پلتفرم Vertex Google در دسترس سازمان‌ها قرار داده شود.