کمبود اسیدهای چرب سلامت بدن را تهدید می کند – دکتر. رویا خادمیان

دسته‌بندی نشده


7 چربی های سالم - کمبود اسیدهای چرب سلامت بدن را تهدید می کند

کمبود اسیدهای چرب سلامت بدن را تهدید می کند

اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 بخش مهمی از ساختار سلولی بدن ما هستند. اسیدهای چرب در بسیاری از غذاها از جمله آووکادو ، ماهی ، بادام زمینی ، تخم مرغ و زیتون وجود دارد ، اما بسیاری از افراد از ترس افزایش وزن از خوردن آنها اجتناب می کنند. با این حال ، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 برای بسیاری از فرایندهای حیاتی از جمله متابولیسم ضروری هستند و کمبود اسیدهای چرب تهدیدی برای سلامت بدن است.

مصرف این دو اسید چرب را از همین امروز شروع کنید تا 5 نشانه هشداردهنده کمبود آنها را مشاهده نکنید:

خستگی شدید:

با حذف اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 از رژیم غذایی و انتخاب رژیم غذایی بدون چربی ، ممکن است احساس خستگی شدید و کمبود انرژی کنید. بنابراین لازم است روزانه مقدار متعادل و مناسبی از این چربی ها را به بشقاب خود اضافه کنید.

احتمال بیماریهای التهابی:

آرتریت روماتوئید یک بیماری التهابی است که با کمبود اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 تشدید می شود. سفتی و التهاب مفصل صبحگاهی همراه با درد از جمله علائم بیمارانی است که با استفاده از اسیدهای چرب ضروری به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. افراد مبتلا به بیماری های التهابی باید اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 را از منابع طبیعی به طور روزانه در رژیم غذایی خود قرار دهند.

پوست خشک:

بدون شک یکی از شایع ترین علائم بالینی کمبود اسیدهای چرب ضروری خشکی پوست است. امگا 3 به پوست کمک می کند تا مواد مغذی را جذب کرده و مواد مضر و مضر را از پوست خارج می کند. در نتیجه ، ترمیم اسیدهای امگا 3 مورد نیاز بدن سلامت و درخشندگی پوست را بازیابی می کند.

تولد زودرس:

اگرچه علل دقیق افزایش زایمان زودرس هنوز مشخص نیست ، عواملی مانند سن مادر ، سیگار کشیدن ، استرس و سطح پایین امگا 3 و امگا 6 پیشنهاد شده است. این نوع چربی برای رشد واقعی جنین در دوران بارداری مفید است و عملکرد مناسب سلول ها را افزایش می دهد. چربی به همراه ویتامین D و کلسیم برای بارداری سالم ضروری است.

مشکلات قلبی:

خوردن غذاهای سرشار از امگا 6 مانند دانه ها ، روغن آفتابگردان و میوه های خشک ، محافظت فوق العاده ای برای قلب ایجاد می کند. این چربی ها علاوه بر افزایش سطح انرژی ، کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهند. از سوی دیگر ، اسیدهای چرب امگا 3 خطر ترومبوز و تصلب شرایین را کاهش داده و به کاهش التهاب کمک می کند.

برای استفاده از Dr. رژیم آنلاین رویا خادمیان ، روی این لینک کلیک کنید:

برنامه غذایی بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *