علوم ورزشی چگونه می دانیم که به پودر پروتئین نیاز داریم؟

دسته‌بندی نشده


آنچه در این مقاله می خوانید

این روزها هر ورزشکاری در مورد استفاده از مکمل های ورزشی هم در رسانه ها و هم در اماکن ورزشی شنیده است. پودر پروتئین یکی از مکمل هایی است که به عنوان مکمل غذایی محبوب شناخته می شود و بنابراین به راحتی در دسترس است. اما آیا استفاده از پودر پروتئین فقط برای بدنسازان است یا می تواند توسط سایر ورزشکاران نیز استفاده شود؟ برای پاسخ به این سوالات ، به مجله علوم ورزشی بپیوندید.

پودر پروتئین چیست؟

انواع مختلفی از پودرهای پروتئینی بر اساس ماده اصلی مانند پروتئین آب پنیر ، پروتئین سویا و کازئین وجود دارد. پروتئین آب پنیر بیشترین استفاده را دارد زیرا می توان آن را کامل دانست زیرا حاوی همه 9 اسید آمینه ضروری است.

دلیل مصرف پودر پروتئین ، تامین پروتئین بدن برای متابولیسم و ​​ورزش است. در بیشتر موارد ، این نیاز را می توان با خوردن غذاهای با پروتئین بالا برآورده کرد.

با این حال ، در برخی موارد ، ممکن است این امکان پذیر نباشد یا شخصی بخواهد از منبع کامل پروتئین استفاده کند ، بنابراین به پودر پروتئین روی می آورد.

چرا و چه زمانی باید پودر پروتئین مصرف کنیم؟

چگونه بفهمیم به پودر پروتئین نیاز داریم؟

وقتی بزرگ شدی

بدن نوجوان با رشد خود به پروتئین بیشتری احتیاج دارد و اگر ورزش می کند ، به پروتئین بیشتری برای هماهنگی متابولیسم و ​​ورزش نیاز دارد. این ممکن است یکی از دلایل باشد.

به محض شروع ورزش

به طور طبیعی ، در چنین مواردی ، بدن شما به پروتئین بیشتری احتیاج دارد ، این بدان معنا نیست که شما باید بلافاصله مصرف پودر پروتئین را شروع کنید ، اما این بدان معناست که شما پروتئین دریافت می کنید.

هنگام ورزش از پودر پروتئین استفاده کنید

اگر چند روز در هفته را به ورزش اختصاص دهید ، بدن شما به پروتئین بیشتری احتیاج دارد.

هنگامی که یک آسیب درمان می شود

ورزشکارانی که دچار آسیب های ورزشی هستند برای درمان آسیب به پروتئین بیشتری نیاز دارند.

اگر گیاه خوار هستید

کسانی که گیاه خوار هستند ؛ آنها از منابع مهم پروتئین مانند گوشت ، مرغ ، ماهی و گاهی شیر و تخم مرغ استفاده نمی کنند. بنابراین ، اگر آنها به طور کامل از منابع پروتئین گیاهی استفاده نکنند ، باید پودر پروتئین بیشتری مصرف کنند.

اکثر آمریکایی ها 15 درصد از کالری روزانه خود را از پروتئین دریافت می کنند. علاوه بر این ، برای ساختن یک کیلوگرم ماهیچه معادل 453 گرم ، بدن فقط به 10 تا 14 گرم پروتئین اضافی در روز نیاز دارد. این بدان معناست که اگر از دوز بالای پروتئین استفاده می کنید ، نباید در مصرف آن زیاده روی کنید ، زیرا مصرف زیاد آن می تواند به کلیه ها و کبد آسیب برساند.

چگونه می دانید که به مکمل پروتئین نیاز دارید؟

اگر میزان پروتئین مورد نیاز بدن خود را محاسبه کرده اید و به دلیل ورزش نیاز به مصرف مکمل دارید ، باید بدانید که به موارد زیر نیاز دارید: خستگی غیر طبیعی ، احساس ضعف ، به ویژه در هنگام ورزش ، یا بهبودی طولانی پس از جراحی یا ضربه.

محاسبه نیاز پروتئین – چقدر پروتئین در روز باید بخوریم؟

موارد زیر توصیه ای از کالج پزشکی ورزشی آمریکا و آکادمی تغذیه و رژیم درمانی است.

  • برای بزرگسالان؛ هر کیلوگرم وزن بدن تا 8 /. پروتئین در طول روز مورد نیاز است.
  • ورزشکاران اوقات فراغت ، 1/1 – 1/4 گرم پروتئین.
  • ورزشکارانی که در سطح رقابتی شرکت می کنند به 1/2 تا 1/4 گرم پروتئین نیاز دارند.
  • برای بدنسازان – 1.5-2 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن در روز
  • مثالبه عنوان مثال ، یک بدنساز با وزن 75 کیلوگرم در روز به 112-150 گرم پروتئین نیاز دارد.

توصیه به ورزشکاران نوجوان

همانطور که توضیح دادیم ، پروتئین برای ورزشکاران مهم است ، این توصیه ها توسط آکادمی تغذیه و رژیم نوجوانان توصیه می شود. به ازای هر کیلوگرم وزن ، 453 گرم ، آنها به 0.4 تا 0.5 گرم پروتئین در روز نیاز دارند. برای ورزشکاران نوجوان ، این مقدار بیشتر است ، یعنی از 0.5 تا 0.8 گرم در روز.

مصرف بیش از حد بدن می تواند باعث کم آبی بدن یا آسیب به کلیه ها و کبد شود. بهتر است نوجوانان مقدار مناسب پروتئین را با غذا دریافت کنند. در نهایت ، به خاطر داشته باشید که اگر رژیم غذایی سالم و طبیعی دارید که نیازهای بدن شما را برآورده می کند ، نیازی به پودر پروتئین ندارید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *