علوم ورزشی برای شکم شش تکه چه بخوریم؟

دسته‌بندی نشده


حتی اگر هر روز به باشگاه می روید اما به رژیم غذایی خود توجه نمی کنید ، نتایج خوبی نخواهید گرفت ، به خصوص با شش بسته ، زیرا تمرینات قدرتی و هوازی در کنار رژیم غذایی مناسب هستند. در این مقاله ، مجله علوم ورزشی شما را با مواد مغذی مفید برای شکم شش تکه آشنا می کند.

ماست یونانی

ماست یونانی علاوه بر داشتن پروتئین زیاد و کمک به تقویت عضلات ، سرشار از کلسیم و پروبیوتیک است که به داشتن 6 بسته کمک می کند. طبق تحقیقی که در مجله اروپایی کلینیکها منتشر شد ، کسانی که روزانه از نوشیدنی تخمیر شده حاوی پروبیوتیک استفاده می کردند مقدار زیادی چربی شکم را از دست دادند. در هنگام خرید ماست یونانی به برچسبی توجه کنید که معطر و بدون قند نیست.

مکمل پروتئین وی (وی)

این منبع پروتئین حاوی اسیدهای آمینه زنجیره ای شاخه ای است که از آسیب ماهیچه ها جلوگیری می کند ، رشد ماهیچه ها را افزایش می دهد و بافت ماهیچه ای را پشتیبانی می کند. همچنین در تحقیقی که در مجله FASEB منتشر شد ، افرادی که از رژیم غذایی پیروی می کردند با مصرف پروتئین در رژیم غذایی خود چربی بیشتری از دست دادند. بافت عضلانی را از دست ندهید اگر پروتئین شیر برای شما مشکل ساز است و نمی توانید آن را به دلیل حساسیت مصرف کنید ، پروتئین آن مشکلی مانند ناراحتی معده ، نفخ و حتی برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند ایجاد نمی کند.

غلات کامل در شکم شش تکه

6 ماده غذایی که باید بخورید تا معده خود را در شش بسته نگه دارید

کربوهیدراتهای پیچیده ، به ویژه غلات کامل ، انرژی را در حین ورزش تأمین می کنند و می توانند به شما در رسیدن به تناسب اندام و شکم شش تکه کمک کنند. علاوه بر این ، فیبر غلات کامل ، ضمن کاهش چربی شکم ، می تواند میزان هورمون های اشباع کننده شما را افزایش داده و از پرخوری جلوگیری کند. مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که غلات کامل می خورند چربی بیشتری را در قسمت میانی بدن از دست می دهند.

مارچوبه

مارچوبه سرشار از فیبرهای پری بیوتیک است (پری بیوتیک ها کربوهیدراتهای هضم ناپذیری هستند که در غذاهایی که برای تحریک رشد باکتری های پروبیوتیک در بدن ضروری هستند) یافت می شوند که در مبارزه با نفخ مفید هستند. مارچوبه همچنین دارای خاصیت مدر است ، به این معنی که خروجی ادرار را افزایش می دهد و همچنین به دفع سموم از کلیه ها کمک می کند.

البته مصرف آن به افراد مبتلا به نارسایی کلیه توصیه نمی شود. مارچوبه همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به حفظ ماهیچه های قوی و جلوگیری از التهاب به دلیل افزایش وزن کمک می کند. به طور کلی ، خوردن سبزیجات چربی شکم را به خوبی کاهش می دهد و مارچوبه یکی از آنهاست که می تواند به شکم شش تکه کمک کند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین مهم است زیرا به آرامی هضم می شود ، که به آنها اجازه می دهد مدت بیشتری اشباع بمانند. همچنین حاوی فیبر و مواد مغذی است که در کاهش چربی مثر است. مانند کاروتنوئیدها ، که یک آنتی اکسیدان قوی هستند که با تثبیت قند خون ، مقاومت به انسولین را متوقف یا کاهش می دهند.

بادام ها

بادام سرشار از پروتئین و فیبر ، کربوهیدرات کمی است و در عین حال از یبوست و نفخ جلوگیری می کند ، سیری دارد و قند خون را افزایش می دهد. مطالعه ای که در مجله انجمن قلب آمریکا در سال 2015 منتشر شد نشان داد که خوردن 30 تا 35 بادام در روز منجر به کاهش چربی شکم در افرادی می شود که وزن کم کرده اند.

چای سبز و شش برش شکمی

خواص چربی سوزی چای سبز به کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در آن مربوط می شود. در حالی که این دو می توانند به کاهش چربی شکم کمک کنند ، مصرف آنها همراه با ورزش ممکن است بهتر باشد. چای سبز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان EGCG چربی را می سوزاند.

این آنتی اکسیدان دمای بدن را افزایش می دهد یا گرمای بیشتری تولید می کند ، کالری بیشتری می سوزاند و از چربی ذخیره شده به عنوان انرژی استفاده می کند. تحقیقات نشان داده است که افراد چاق می توانند با ورزش هوازی از چای سبز برای افزایش استقامت خود استفاده کنند زیرا میزان اکسیژن مصرفی را افزایش می دهد.

غذاهایی که نمی توان در شش بسته برای معده مصرف کرد

از خوردن غذاهایی که حاوی چربی ترانس هستند خودداری کنید. همچنین ، غذاهای فرآوری شده مصرف نکنید ، بهتر است غذاهایی که از غلات تصفیه شده استفاده نمی کنید ، بخورید که کربوهیدرات آنها به راحتی هضم شده و قند خون را به راحتی افزایش می دهد ، که با آزادسازی انسولین می تواند تجمع چربی را افزایش دهد. اگر مشروبات الکلی مصرف می کنید ، حتماً آن را ترک کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *