علل گرسنگی مداوم و راههای جلوگیری از آن

دسته‌بندی نشده


احساس گرسنگی یک واکنش طبیعی بدن است که نشان می دهد به غذای بیشتری احتیاج دارد. وقتی گرسنه هستیم ، معده می تواند سر و صدا ایجاد کند و احساس کند که کاملا خالی است. گاهی این گرسنگی با سردرد ، عصبانیت ، خواب آلودگی و عدم تمرکز همراه است. اکثر مردم می توانند چند ساعت بین وعده های غذایی خود بدون احساس گرسنگی وقت بگذارند. اما این برای همه مناسب نیست. دلایل مختلفی وجود دارد که ما دائماً احساس ضعف و گرسنگی می کنیم ، که در زیر به آنها می پردازیم.

من احساس میکنم گرسنه ام

دلایل گرسنگی و ضعف مداوم:

1. شما بدون خوردن پروتئین کافی احساس گرسنگی و ضعف می کنید

بسیار مهم است که پروتئین کافی برای کنترل اشتهای خود مصرف کنید. پروتئین احساس گرسنگی را کاهش می دهد و با افزایش تولید هورمون هایی که باعث احساس سیری می شوند ، به بدن کمک می کند کالری کمتری دریافت کند. به همین دلیل ، اگر پروتئین کافی در طول غذا دریافت نکنید ، قبل از وعده غذایی بعدی احساس گرسنگی خواهید کرد.

چه غذاهایی حاوی پروتئین هستند؟

غذاهای مختلف دارای پروتئین هستند ، بنابراین گنجاندن آنها در رژیم غذایی کار سختی نیست. محصولاتی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. برخی از محصولات لبنی مانند شیر و ماست یا آجیل و غلات نیز حاوی پروتئین هستند.

2. کم خوابی بر احساس گرسنگی تأثیر می گذارد!

خواب مناسب برای سلامت کلی بدن بسیار مهم است و برای عملکرد مناسب مغز و سیستم ایمنی ضروری است. خواب مناسب از بیماری های خطرناک و مزمن محافظت می کند. خواب یک عامل خوب و کنترل کننده اشتها است زیرا روی هورمون افزایش اشتها عمل می کند. کم خوابی سطح این هورمون ها را افزایش می دهد و احساس گرسنگی را در فرد افزایش می دهد. برای حفظ سلامت بدن و اشتها ، 8 ساعت در شب بخوابید.

3. ما بیش از حد کربوهیدرات مصرف می کنیم

کربوهیدرات های تصفیه شده و فرآوری شده بیشتر مواد معدنی و ویتامین های خود را از دست می دهند. یکی از محبوب ترین این مواد آرد سفید است که در پخت نان و ماکارونی استفاده می شود. از سوی دیگر ، این نوع کربوهیدرات ها فیلر فیبر ندارند و توسط بدن بسیار سریع هضم می شوند. غذاهای حاوی کربوهیدرات تصفیه شده نیز باعث کاهش قند خون می شوند. در نتیجه می توان آنها را کم کم تغییر داد. به عنوان مثال ، سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات و همه غلات حاوی فیبر و همچنین کربوهیدرات برای کنترل گرسنگی هستند.

من احساس میکنم گرسنه ام

4. نقش چربی در گرسنگی

چربی نقش کلیدی در سیر نگه داشتن بدن شما دارد. هضم چربی در دستگاه گوارش بیشتر طول می کشد و در معده می ماند ، بنابراین احساس گرسنگی دیرتر ایجاد می شود. کسانی که سعی می کنند میزان چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهند ، اشتهای خود را برای قند و کربوهیدرات افزایش می دهند. منابع غذایی چرب ، غنی و مغذی شامل ماهی آزاد ، ماهی تن ، ساردین ، ​​گردو ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، تخم مرغ ، ماست چرب ، دانه کتان و آووکادو است.

5. ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم

نوشیدن آب علاوه بر بهبود سلامت مغز و قلب ، معمولاً عملکرد بدن را نیز بهبود می بخشد. سلامت پوست و دستگاه گوارش بستگی مستقیم به میزان آب مصرفی دارد. پس از نوشیدن یک لیوان آب ، معده پر شده و احساس سیری می کند. اگر حدود 20 دقیقه قبل از غذا آب بنوشید ، اشتهای شما کاهش می یابد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب قبل از غذا نیز کالری دریافتی را کاهش می دهد. گاهی اوقات تشنگی را می توان با گرسنگی اشتباه گرفت. در این مورد ، ابتدا سعی کنید یک لیوان آب بنوشید.

6. با خوردن غذا حواس ما پرت می شود

اگر هنگام غذا خوردن و انجام کارهای دیگر یک سبک زندگی شلوغ را دنبال کنید ، همزمان آسیب های مختلفی به بدن و سلامتی خود وارد خواهید کرد. این روش غذا خوردن در نهایت میزان دریافت کالری و افزایش وزن را افزایش می دهد. حواس پرتی آگاهی از میزان غذای مصرفی را کاهش می دهد ، بنابراین بدن بعداً سیگنال سیری را منتشر می کند.

7. استرس و اضطراب زیادی داریم

برای برخی افراد ، استرس اشتها را افزایش می دهد. این به دلیل افزایش هورمون کورتیزول است که سیگنال گرسنگی را به مغز می فرستد. اگر سبک زندگی پر استرسی دارید ، بیشتر احساس گرسنگی می کنید.

8. عوارض جانبی برخی از داروهایی که مصرف می کنید

انواع مختلفی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ، داروهای ضد دیابت ، داروهای ضد بارداری ، ضد تشنج و این عوارض جانبی وجود دارد. گاهی اوقات برای تغییر برخی از داروها می توان با پزشک مشورت کرد ، اما در برخی موارد فقط موارد قبلی نیاز به نظارت دارند تا اثرات این عارضه کاهش یابد.

9. رابطه بین سلامت عمومی بدن و احساس گرسنگی

در نهایت ، وضعیت کلی بدن باید بررسی شود. از آنجا که احساس ضعف و گرسنگی و افزایش اشتها می تواند نشانه مشکلات بدن باشد ، به عنوان مثال ، پرکاری تیروئید این وضعیت بدن را بدتر می کند. به همین دلیل ، باید هر از گاهی یک معاینه کامل بدن انجام شود تا از بروز مشکلات داخلی در بدن جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *