روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم اطلاع دارید؟

دسته‌بندی نشده


روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم اطلاع دارید؟

روغن پالم ، مانند روغن زیتون یا روغن کلزا ، ممکن است اساس آشپزخانه شما نباشد. با این حال ، دانشمندان در حال بررسی مزایا و معایب این روغن گرمسیری گسترده هستند.

روغن پالم در لیست بسیاری از مواد تشکیل دهنده غذاهای فرآوری شده قرار دارد. اما س questionال این است که با توجه به تبلیغات منفی این روغن ، مقایسه آن با سایر روغن های آشپزی چگونه است و آیا آنقدر که متخصصان تصور می کردند برای شما مضر است؟

روغن پالم و آسیب های آن

نگاهی گذرا به این روغن مرموز بیندازید

روغن پالم یکی از پرکاربردترین روغن های گیاهی است و در نیمی از غذاها و محصولات متداول – از میان وعده تا لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارد.

تولید جهانی نفت از 15 میلیون تن در سال 1995 افزایش یافته است. تا 66 میلیون تن در سال 2017 ویژگی های مطلوب صنایع غذایی (نقطه دود نسبتاً زیاد و حالت نیمه جامد آن در دمای اتاق) و استراتژی هایی که از حصول اطمینان از حمایت سیاست های دولت از گسترش ، تولید و استفاده از روغن پالم پشتیبانی می کند.

در حالی که این مواد مرتبط با روغن پالم به وضوح برای صنایع غذایی فرآوری شده مفید هستند ، روغن ها نسبت به سایر روغن های گیاهی دارای چربی های اشباع شده بیشتری هستند. اگرچه اثرات سوء آن بر سلامت مورد بحث قرار می گیرد ، اما متاآنالیز افزایش مصرف روغن پالم در 23 کشور جهان ارتباط قابل توجهی با مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماری ایسکمیک قلب نشان داد.

یک مطالعه منظم دیگر نشان داده است که مصرف روغن پالم باعث افزایش سطح خون ، “کلسترول لیپوپروتئین آتروژنی با چگالی کم” می شود. 2003 در ابتدا ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان غذا و کشاورزی (FAO) شواهدی مبنی بر مصرف چربی اشباع شده را افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی توصیف کردند.

روغن پالم چیست؟

روغن پالم چیست؟

روغن نخل از میوه درخت نخل گرفته می شود ، نوعی درخت که معمولاً در آب و هوای گرم مانند آفریقا و آسیا یافت می شود. شایان ذکر است که این درخت در مناطق جنگلی گرمسیری رشد می کند و جالب است بدانید که عملکرد این نوع روغن به دلیل تأثیرات منفی فراوان آن بر محیط زیست مورد انتقاد قرار می گیرد.

از آنجا که ایالات متحده افزودن چربی های ترانس به غذا را ممنوع کرده است ، بسیاری از تولیدکنندگان به روغن پالم ، که جایگزینی ارزان است ، روی آورده اند.

طبق گزارش USDA ، روغن پالم دارای خواص تغذیه ای مشابه سایر روغن های پخت و پز است. یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 120 کالری و 14 گرم چربی کل است که شامل 7 گرم چربی اشباع (همان مقدار کره) ، 5 گرم چربی غیر اشباع سالم برای قلب و 1.5 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم همچنین 2 گرم ویتامین E و 1 گرم ویتامین K را تأمین می کند.

این ارقام به جز نوع چربی مشابه روغن زیتون است. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی تنها 2 گرم چربی اشباع (که می تواند بر بیماری های قلبی تأثیر بگذارد) است ، یعنی 10 گرم چربی اشباع نشده.

روغن پالم چربی اشباع کمتری نسبت به سایر روغن های گرمسیری مانند روغن نارگیل و روغن هسته خرما دارد.

از روغن پالم استفاده کنید

روغن پالم چگونه استفاده می شود؟

روغن پالم تقریباً در همه غذاها یافت می شود. حدود 50 درصد از محصولات بسته بندی شده در سوپرمارکت ها از پیتزا ، دونات و شکلات گرفته تا دئودورانت ها ، شامپوها ، خمیردندان ها و رژ لب ها را شامل می شود. همچنین در خوراک دام و به عنوان سوخت زیستی در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شود.

روغن پالم اغلب به غذاهای فرآوری شده در فروشگاه اضافه می شود. بسیاری از غذاهای آماده مانند کره بادام زمینی و کرم قهوه حاوی روغن پالم هستند. ” همچنین در بسیاری از بستنی ها ، خمیر پیتزا ، نان ، غذاهای منجمد ، سوپ های بسته بندی شده ، سس ها ، دسرها و تنقلات مانند بیسکویت و چیپس یافت می شود. علاوه بر این ، روغن پالم در برخی از محصولات مراقبت و زیبایی پوست مانند رژ لب ، شوینده ها و صابون ها یافت می شود.

روغن پالم به دلیل دود زیاد در آشپزی نیز استفاده می شود. این بدان معناست که برای پخت در دمای بالا مناسب تر است.

به طور کلی ، هرچه روغن تصفیه شده بیشتر باشد ، دود بیشتر است ، زیرا تصفیه ناخالصی ها و اسیدهای چرب آزاد را که می تواند باعث دود روغن شود ، حذف می کند.

از نظر طعم ، روغن پالم طعم خامه ای بیشتری در دهان دارد و به غذا چربی بیشتری می دهد. روغن پالم نیز همه کاره است. “می توان آن را پردازش و مخلوط کرد تا طیف گسترده ای از محصولات با خواص مختلف تولید شود.”

چرا نظرات منفی در مورد این روغن وجود دارد؟

روغن پالم عامل اصلی در جنگل زدایی در بسیاری از نقاط جهان بوده و هست و همچنان زیستگاه گونه های در خطر انقراض مانند اورانگوتان ها ، فیل های سفید و کرگدن سوماتران را از بین می برد.

این تلفات جنگلی ، همراه با تبدیل خاک های ذغال سنگ نارس به اتمسفر ، میلیون ها تن گازهای گلخانه ای منتشر می کند و به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. در نتیجه ، مقاومت در برابر کشت درخت و استفاده از این روغن افزایش یافته است.

روغن مضر نخل

آیا روغن پالم برای شما مضر است؟

به نظر می رسد روغن پالم برای سلامتی شما مفید است. برخی از مطالعات نشان داده اند که روغن نخل می تواند به کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی و عملکرد مغز کمک کند.

روغن پالم سرشار از توکوترینول ها ، ویتامین E است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. برخی مطالعات نشان می دهند که سموم ممکن است پیشرفت زوال عقل را کند کرده و خطر سکته مغزی را کاهش دهند.


این مقاله ممکن است برای شما مفید باشد: تغذیه و رژیم درمانی برای تناسب اندام و کاهش چربی بدن

روغن پالم هنوز سالم ترین روغنی نیست که می توانید در آشپزی استفاده کنید و هیچ فایده دیگری برای سلامتی ندارد. “این روغن حاوی حدود نیمی از چربی خوب (اشباع نشده) و نیمی از غذای بد (اشباع) است ، اما در بسیاری از غذاهای مختلف یافت می شود که تشخیص اینکه آیا برای شما خوب است یا مضر است برای محققان دشوار است.”

به خاطر داشته باشید که برخی از مطالعات حتی عوارض جانبی منفی را نشان می دهند. “مطالعاتی وجود دارد که مطالعاتی را رد می کند که نشان می دهد روغن پالم برای بیماری های قلبی مفید است.”

پختن با روغن پالم ممنوع است

آیا لازم است با آن غذا بپزید؟

“روغن زیتون و روغن آووکادو به عنوان گزینه های پخت بهتر توصیه می شود.”

احتمالاً هیچ مشکلی در مورد غذاهای فرآوری شده با روغن نخل که از مغازه های خواربارفروشی خریداری می کنید وجود ندارد ، اما سعی کنید از مارک هایی استفاده کنید که آن را با هم ترکیب می کنند.

در حالی که روغن پالم به اندازه چربی های ترانس ناسالم نیست ، بهتر است هنگام پخت و پز در منزل یا غذا خوردن از روغن زیتون یا دیگر روغن های پخت سالم استفاده کنید.

گزارش های بهداشتی درباره مصرف روغن پالم متفاوت است. برخی مطالعات استفاده از روغن نخل را با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های ایسکمیک قلب ، افزایش لیپوپروتئین با چگالی پایین ، کلسترول ، افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و سایر عوارض جانبی مرتبط دانسته اند.

سایر مطالعات هیچ گونه عوارض جانبی یا حتی تأثیراتی بر سلامت روغن پالم نشان نمی دهند.

پیوندها:
www.who.int
www.health.com

برای رتبه بندی این پست کلیک کنید!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *