دیوانه بخورید؟ در اینجا 6 عامل ایجاد کننده آن وجود دارد

دسته‌بندی نشده


آیا تا به حال توجه کرده اید که بدون غذا غذا می خورید واقعا به غذا خوردن فکر می کنید؟ دارد دیوانه می خورد

خوردن ناخودآگاه زمانی است که از غذا و بدن خود فاصله می گیرید و این امر باعث می شود که نتوانید از آنچه می خورید لذت ببرید و با بدن خود همدردی کنید تا بدانید چه زمانی شاد و سیر هستید.

همه ما قبلاً این کار را انجام داده ایم

شاید همه بعد از ظهر به تماشای تلویزیون یا چرانی غذا بخوریم.

ما افراد شلوغی هستیم ، بنابراین همیشه هر بار که غذا می خوریم 100 درصد هوشیار نخواهیم بود ، اما مشکل خوردن ناخودآگاه این است که می تواند به نتایج ناخواسته ای منجر شود. از دوره های پرخوری تا احساس سیری کامل ، سوء هاضمه و حتی پشیمانی و گناه ، خوردن بی دلیل هرگز برای ما مناسب نیست.

در این مقاله ، ما رایج ترین دلایلی را که می توانید برای غلبه بر آنها دیوانه بخورید ، بررسی می کنیم.

6 دلیل رایج برای خوردن جنون آمیز

درک بهتر آنچه شما را دیوانه می کند می تواند به شما در تشخیص بهتر این که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و اقدامات لازم برای جلوگیری از آن کمک کند.

1. غذا خوردن برای راحتی

طعم غذا خوب است ، بنابراین غذا ما را خوشحال می کند ، درست است؟ خوب ، متاسفانه می تواند لغزنده باشد.

غذا بسیار خوشمزه و لذت بخش است ، بنابراین باید از آن لذت ببرید! با این حال ، ما نمی خواهیم به غذا به عنوان وسیله ای برای آرامش یا مکانیزمی برای مقابله با سایر قسمتهای زندگی که خوشایند نیستند کمک کنیم.

وقتی کسی برای آرامش غذا می خورد ، معمولاً می خواهد غذا احساسات قبلی را از بین ببرد و شادی را جایگزین آن کند.

به عنوان مثال ، فرض کنید بعد از کار احساس تنش شدید می کنید. ممکن است هنگام بازگشت به خانه نتوانید آن احساس اضطراب را به طور کامل از بین ببرید ، بنابراین کیک شکلاتی مورد علاقه خود را بگیرید زیرا می دانید که کیک همیشه خوشمزه است و به شما کمک می کند تا استرسی که دارید را فراموش کنید.

این باعث خوردن ناخودآگاه غذا می شود.

شما کیک را نمی خورید زیرا فقط می خواهید کیک را بخورید ، از هر تکه لذت ببرید و از آنچه هست لذت ببرید! در عوض ، شما به دنبال کیک برای آرامش ، فرار هستید. همچنین ممکن است به دلیل افزایش هرگونه احساس – از غم تا عصبانیت یا حتی ناامیدی – اتفاق بیفتد.

2. نکات زیست محیطی

آیا مکان خاصی وجود دارد که از آن دیدن کنید و باعث ایجاد هوس خاصی شود؟

یکی از رایج ترین چیزهایی که درباره آن می شنوم سینمای سینما است. وقتی به سینما می روید ، آیا بلافاصله یک کیسه پاپ می خواهید؟ یا شاید این شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

اکنون فقط میل به لذت بردن از غذا به هیچ وجه شرم آور نیست! غذا باید هم مغذی و هم لذت بخش باشد ، این بخشی از فلسفه تغذیه ما است.

اما وقتی غذا را علیرغم گرسنگی می خواهیم ، اینجا به ذهن می آید. اگر ما کاملاً سیر شده ایم و فقط برای یک اشاره به محیط غذا می خوریم ، نمی توانیم به نشانه های گرسنگی و سیری خود گوش دهیم تا میزان و زمان خوردن را تعیین کنیم. ما فقط برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به مصرف بیش از حد غذا می شود ، که باعث می شود احساس سیری ، نفخ داشته باشیم و شاید از خوردن بیشتر از آنچه که برنامه ریزی کرده ایم پشیمان شویم.

یکی دیگر از نمونه های رایج نکات محیطی اغلب در موقعیت های اجتماعی خوردن است. در بسیاری از این شرایط ، غذا ، مانند یک کاسه چیپس یا یک میز پخت ، اغلب در مرتع نمایش داده می شود. این فقط می تواند شما را وادار به خوردن غذاهای خاصی کند که به طور معمول نمی گویید بیشترین رضایت شما را دارند. همچنین می تواند شما را به لذت بیش از حد سوق دهد ، زیرا هر بار که چیزی را می گیرید ، یا به دلیل اینکه تمام شب روبروی شما می نشیند.

3. حواس پرتی

حواس پرتی یکی دیگر از علل شایع خوردن بی فکر است. همه چیز از پیمایش در اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا کار در حین غذا خوردن شما را از غذا دور می کند.

وقتی حواس شما به غذا خوردن پرت می شود ، احساس رضایت از آنچه می خورید سخت تر است زیرا به طعم و بافت غذا توجه نمی کنید.

فکرش را بکنید – آیا تا به حال روی نیمکت نشسته اید و Netflix را با یک کاسه بزرگ چیپس تماشا می کنید؟ اگر قبلاً این را بدانید ، بسیار بیشتر از آنچه انتظار دارید می خوردید اگر پشت میز بنشینید و به آنچه می خورید توجه کنید.

اکنون مهم است بدانید که گاهی اوقات انجام این کار بسیار خوب است! گاهی اوقات تنها چیزی که می خواهیم یک شب خوب در Netflix و خوردن چیپس هنگام تماشا است. اما اگر این بخشی از روال عادی شما است ، آن زمان است که می خواهید این عادت را تغییر دهید.

4. خوردن دیوانه در نتیجه فشار همسالان

همه آن دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را دارند ، “نه ، شما واقعاً باید آن را امتحان کنید ، خیلی خوب است!” ، “من می دانم که شما گفتید چیزی نمی خواهید ، اما لطفاً ، فقط آن را با من داشته باشید!”.

برای کسی آشنا به نظر می رسد؟

وقتی واقعاً گرسنه غذا نیستیم یا واقعاً از غذا لذت نمی بریم ، اما همچنان آن را می خوریم ، دیوانه وار می خوریم.

ما فقط برای خوردن دوباره غذا می خوریم. ما به این فکر نمی کنیم که غذا چقدر خوشمزه است ، چه احساسی دارد و چه بویی دارد ، ما به این دلیل غذا می خوریم که کسی آن را سفارش داده است.

5. کسالت

در حال حاضر این بسیار شبیه غذا خوردن برای راحتی است ، اما بیشتر از هر چیز دیگری عادت کرده است.

عادات ما به ما این امکان را می دهد که در مواقع ضروری از خلبان خودکار استفاده کنیم تا بتوانیم کارهای روزانه را به راحتی انجام دهیم. این بخش بزرگی در مورد عادات است! اما کاری که آنها انجام می دهند گاهی اوقات ما را مجبور می کند وقتی در نزدیکی غذا هستیم ، ناخواسته یا جنون آمیز عمل کنیم.

به عنوان مثال ، فرض کنید وقتی بزرگ شدید ، همیشه هنگام انجام تکالیف خود به آشپزخانه می رفتید ، نه اینکه بازی کنید یا کار خاصی انجام دهید. حوصله ات سر رفته بود! شما در اطراف انبار حفاری می کردید و آنچه در آنجا بود را می گرفتید.

خوب ، اکنون که حوصله تان سر رفته است ، مغز شما می تواند بلافاصله به غذا روی آورد. یک عادت شکل گرفته است.

یکبار دیگر ، ما می گوییم غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و می خواهیم غذا را آگاهانه تجربه کنیم ، ما برای برآوردن نیاز متفاوتی که متأسفانه واقعاً نمی توانیم برآورده کنیم ، غذا می خوریم.

6. برنامه وعده های غذایی باعث خوردن بی پروا می شود

مشتریان اغلب طبق برنامه غذایی خاصی به من مراجعه می کنند باید ضمیمه شده به.

آنها هر روز در ساعات معینی صبحانه ، ناهار و شام می خورند. چرا می توانید بپرسید؟ خوب ، زیرا آنها فکر می کردند که باید انجام دهند.

آنچه در حال رخ دادن است این است که ما یکبار دیگر عمدا علائم گرسنگی و سیری خود را نادیده می گیریم. به جای گوش دادن به بدن و واکنش مناسب ، بدن را مجبور می کنیم در مواقعی که فکر می کنیم باید غذا بخورد. وقتی بررسی نمی کنیم که غذا چه احساسی به ما می دهد ، دوباره دیوانه می خوریم.

چگونه از خوردن دیوانه دست برداریم

اکنون می دانیم که چه چیزی باعث خوردن بی پروا می شود. پس چگونه متوقف شویم؟

خوب ، ابتدا می خواهیم عوامل فردی خود را درک کنیم. آیا اغلب به دنبال غذای آرامش بخش هستید؟ تسلیم شدن در برابر فشار همسالان؟ به برنامه غذایی پایبند باشید؟ یا شاید روی کسالت یا محیط شما تأثیر بگذارد؟

هنگامی که می دانید چه چیزی باعث دیوانگی شما برای خوردن می شود ، می توانید به طور فعال تلاش کنید تا این عادت ها را ترک کرده و عادت های مثبت و جدیدتری ایجاد کنید. در راهنمای رایگان ، ما ابزارهای ساده اما م effectiveثری را به اشتراک می گذاریم که می توانید با استفاده از آنها در وعده غذایی بعدی خود تعادل بیشتری در انتخاب های غذایی امروز خود داشته باشید ، و همچنین قدم هایی در مورد نحوه حفظ عادات غذایی متعادل برای یک عمر.

تغذیه آگاهانه را تمرین کنید

همچنین می توانید تمرین آگاهانه تغذیه آگاهانه را بیاموزید. این همان چیزی است که ما به همه اعضا و مشتریان خود می آموزیم تا برای رسیدن به اهداف فردی خود انجام دهند. با دور شدن از خوردن بی دلیل به دنیای تغذیه آگاهانه ، می توانید کنترل زندگی و اهداف سلامتی خود را در دست بگیرید.

اگر این مهارتی است که می خواهید آن را توسعه دهید اما مطمئن نیستید که گام مناسب بعدی برای شما چه خواهد بود ، برای تماس رایگان Discovery با یکی از متخصصان تغذیه ما ثبت نام کنید! شما می توانید نقاط درد ، اهداف و آرزوهای خود را برای تصمیم گیری در مورد اقدامات بعدی مورد بحث قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *