حقایق تغذیه Rambutan و مزایای سلامتی

دسته‌بندی نشده


انتخاب و ذخیره سازی

میوه های رامبوتان و لیتیوم
میوه های رامبوتان و لیتیوم در فروشگاه – کوالالامپور نمایش داده می شود.

درختان رامبوتان دوبار در سال تولید می کنند. در نتیجه ، میوه های تازه از ماه ژوئن وارد بازار می شوند و تا دسامبر ادامه می یابند. توت هایی با ظاهر تازه بخرید. انگشتان خود را روی میوه بچرخانید تا مطمئن شوید که آنها خارهای نرم و انعطاف پذیر (مو) یا تازه هستند. از موهای خشک ، چروکیده و شکننده خودداری کنید زیرا پوست قدیمی را نشان می دهند.

در خانه ، آنها را در یک مکان خنک در یک ظرف میوه قرار دهید ، که گاهی اوقات مرطوب می شوند تا تازه بمانند. آنها را تازه بخورید. آنها می توانند تا 5 روز در دمای اتاق و 10-12 روز در یخچال با رطوبت مناسب تازه بمانند.

با این حال ، میوه های پوست کنده / کاشته شده زود می میرند و باید زود مصرف شوند. آنها همچنین می توانند منجمد یا خشک شوند و برای صادرات کنسرو شوند.

روش تهیه و سرو

Rambutans را می توان به همان شیوه لیتیوم و longan استفاده کرد. برای تهیه ، کافی است میوه را با آب سرد بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید. با استفاده از چاقو ، یک برش سطحی روی پوست ایجاد کنید و بچرخانید تا نیمه بالای فنجان جدا شود.

یا ، مانند محلی های مالایی ، فقط با انگشت شست خود پوست را بشکنید و بچرخانید / شل کنید تا پوسته برداشته شود. همانند لیچی ، مراقب باشید که گوشت آنها را فشار ندهید ، در غیر این صورت ممکن است اسپری کنید و آب آن را از دست بدهید! سپس پوست سخت بیرونی و غشای داخلی نازک را جدا کرده و یک گوشت سفید شفاف و زیبا با بافت ژله ای ببینید.

توت کامل پوست کنده را به یکباره بخورید! گاز نمی گیرد. برای لذت بردن ، به آرامی آب شیرین الهی خود را بمکید ، بین زبان و کام او بچرخید ، سپس دانه (چاله) او را بیرون بریزید.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

  • از رامبوتان تازه باید به تنهایی و بدون هیچ گونه افزودنی / ادویه استفاده کرد.

  • بخش های آن می تواند یک افزودنی عالی برای سالاد میوه و به عنوان یک غذای جانبی باشد.

  • آب / شربت رامبوتان می تواند یک نوشیدنی خوش طعم تابستانی باشد.

  • مانند لیتیوم ، می توان از آن در ژله ها ، مربا ، شربت ، سس ها و شربت ها نیز استفاده کرد.

مشخصات ایمنی

میوه های رامبوتان به خوبی تحمل می شوند و واکنش های آلرژیک نسبتاً نادر است. زنان باردار و کودکان می توانند با خیال راحت دانه ها ، آریل های شیرین را بخورند. دانه ها حاوی آلکالوئیدهای ساپونین هستند و باید دور ریخته شوند.

افراد مبتلا به دیابت به دلیل دارا بودن قند زیاد ممکن است تمایل زیادی به خوردن آن نداشته باشند. (امتناع پزشکی)

همچنین ممکن است از خواندن لذت ببرید

≺≺ میوه لانزون (langsat) حقایق تغذیه و مزایای سلامتی

≺≺ لیچی حقایق تغذیه و مزایای سلامتی

بازگشت به میوه از جانب رامبوتانبه برای مشاهده لیستی چشمگیر از انواع میوه ها با تصاویر دقیق از حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی آنها به اینجا مراجعه کنید.

بازگشت به صفحه اصلی.

پیوندهای دیگر:

  1. ارزش غذایی در هر 100 گرم از بخش خوراکی. (پنجره جدیدی باز می شود)

  2. Rambutan – TNAU Agritech Portal – PDF.

  3. صفحه اطلاعات سرطان دانشکده پزشکی استنفورد – تغذیه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان (پیوند در پنجره جدید باز می شود).



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *