تنفس عمیق و آموزش تکنیک های آن برای کودکان

دسته‌بندی نشده


استنشاق عمیق این برای بدن ما مفید است و می تواند به تبدیل افکار منفی به افکار مثبت کمک کند. به عبارت دیگر ، ما می توانیم یاد بگیریم که از تنفس و بدن خود برای کمک به احساس روانی بهتر استفاده کنیم.

تکنیک تنفس عمیق

وقتی استرس ، عصبی ، ترسیده ، نگران یا عصبانی هستید ، ممکن است متوجه شوید که تنفس شما سطحی و سریع می شود.
وقتی ناراحت هستید ، تنفس قفسه سینه شما بسیار سطحی می شود. وقتی آرامش بیشتری دارید تنفس کندتر و عمیق تر می شود. در این حالت تنفس بیشتر از ناحیه شکم و زیر دنده است.

شما می توانید یاد بگیرید که به تنفس خود توجه کنید ، سرعت آن را کاهش دهید و هر نفس را طولانی تر و عمیق تر کنید. با انجام این کار ، آرامش تنفس عمیق را احساس خواهید کرد.

مزایای تنفس عمیق

وقتی تنفس عمیق را تمرین می کنید ، نه تنها به خود کمک می کنید که آرامش خود را حفظ کنید ، بلکه می توانید به سرعت در موقعیت های استرس زا دوباره آرام شوید. البته تنفس عمیق فواید دیگری نیز دارد:

مسکن
سیستم ایمنی و گردش خون را بهبود می بخشد
افزایش انرژی
فشار خون پایین
هضم بهتر
احساس بهتری داشته باشید
ذهن روشن تر

این روشها به ویژه به کودکان در درک ارتباط بین تنفس و احساس کمک می کند. کودکان باید تکنیک های تنفس متمرکز را تمرین کنند تا به بدن و ذهن آنها کمک کند تا آرام شوند و تمرکز کنند.
این فعالیت داوطلبانه به کودکان اجازه می دهد تا تنفس آگاهانه را بهتر درک کنند.

روش تنفس عمیق

بهتر است این سوال را در ابتدای تمرین تنفس عمیق از کودک بپرسیم: بدن و ذهن ما چگونه با هم ارتباط دارند؟

اگر مدتی طول می کشد تا پاسخ آنها شروع شود ، صبور باشید. کودکان می توانند به سادگی به این سال پاسخ دهند.
شاید بهتر باشد که آنها را با مثال درک کنید. برای مثال ، با لگد زدن شروع کنید: وقتی می خواهیم به توپ ضربه بزنیم ، ذهن ما باید یک سیگنال به پای ما بفرستد و به ما بگوید چه کار کنیم. کودکان همچنین می توانند موارد زیر را درک کنند:

اگر فکر کنیم (یا امیدوار باشیم) که می توانیم کاری را انجام دهیم ، احتمالاً قادر به انجام آن خواهیم بود.
اگر نگران ، ناراحت یا ناراضی باشیم ، بدن ما ممکن است احساس بدی ، خستگی یا ناراحتی کند.
اگر بدن ما بیمار ، آسیب دیده یا بسیار خسته باشد ، ممکن است احساس ناراحتی یا سرخوردگی کنیم.
با انجام این تمرینات ، کودک ارتباط بین افکار ذهنی و وضعیت جسمانی ما را درک می کند و می تواند ارتباط بین تنفس عمیق و بهبود وضعیت جسمی و روحی را بهتر درک کند.

تکنیک های تنفس عمیق

تنفس یک رفلکس خودکار است. شما حتی مجبور نیستید در مورد آن فکر کنید – و روند به طور خودکار اتفاق می افتد!
اما درک تنفس می تواند به شما در آرامش بیشتر کمک کند. در اینجا برخی از تکنیک های تنفس عمیق وجود دارد که می توانید تقریباً در هر کجا و هر زمان که احساس راحتی می کنید انجام دهید.

تمرین تنفس عمیق

تنفس عمیق آگاهانه

یک راه آسان برای تمرکز بیشتر بر تنفس این است که به رایحه مورد علاقه خود فکر کنید. بو در واقع نوعی تنفس عمدی است. بنابراین بهتر است این تکنیک تنفس آگاهانه را امتحان کنید:

با بستن چشمان خود شروع کنید و تصور کنید که بوی مورد علاقه خود را استشمام می کنید.
با شمارش دو عدد نفس عمیق بکشید.
با شمارش چهار نفس خود را بیرون دهید.
یک دقیقه تکرار کنید.

نفس عمیقی بکشید و شمع را خاموش کنید

این تکنیک تنفس واقعاً یک بازدم کامل و آرام ایجاد می کند تا ذهن و بدن شما را آرام کند. در اینجا نحوه تنفس با بادکنک و شمع وجود دارد:

اگر روی صندلی نشسته اید ، پشت خود را صاف و پاها را روی زمین نگه دارید
یک نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید و ریه های خود را مانند بادکنک پر کنید.
تصور کنید کیک تولد خود را با تمام شمع های در حال سوختن ببینید و آنها را با بوی قوی دهان خاموش کنید.
یک دقیقه تکرار کنید.

یک نفس عمیق بکشید و بازدم کنید

این تکنیک یک راه عالی برای تمرکز بر کند کردن تنفس است زیرا شما باید به آرامی به یک حباب خیالی بپیوندید ، در غیر این صورت حباب می ترکد. این نفس حباب دار را به صورت زیر دنبال کنید :

یک نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید و ریه های خود را با هوا پر کنید.
نفس خود را برای یک یا دو ثانیه نگه دارید.
تصور کنید یک چوب حبابی را جلوی دهان خود قرار دهید و هوا را به آرامی از دهان خود بیرون دهید.
این کار را سه یا پنج بار تکرار کنید.

مزایای تنفس عمیق

همه ما ، از جمله کودکان ، می توانیم از تکنیک های تنفس عمیق و تأثیرات آرامش بخش آنها بر بدن خود استفاده کنیم.
به کودکان یادآوری کنید که اگر احساس می کنند نیاز به آرامش دارند ، تنفس متمرکز یا آگاهانه کاری است که می توانند در هر کجا و در هر زمان انجام دهند ، و هیچ کس دیگر متوجه انجام آن نمی شود.

اولین مرکز مراقبت های بهداشتی وی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری ، آماده ارائه خدمات شبانه روزی به شهروندان عزیز با کادر مجرب و متخصص خود می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز مانند پرستاران ارشد ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال ، همواره خدمات خود را بر اساس آخرین استانداردهای خدمات مراقبت و پرستاری ارائه کرده اند و راحتی و ایمنی شما عزیزان در اولویت اول بوده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است ، بنابراین باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *