بهترین رژیم کاهش وزن برای نوجوانان روش لاغری نوجوانان _من و رژیم

دسته‌بندی نشده


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و جذاب است ، بنابراین افراد در هر مرحله از زندگی خود نیاز به مراقبت های ویژه ای دارند تا بتوانند زندگی سالم و شادی داشته باشند. نوجوانی احتمالاً یکی از حساس ترین دوره های زندگی است ، زیرا در این مرحله نوجوان دچار تغییرات فیزیکی زیادی می شود ، این تغییرات ، زیرا ریشه های درخت سلامت در آینده آن را تقویت می کند ، لزوماً نیاز به مراقبت و رژیم غذایی خاصی دارد. سالم و متعادل.

بنابراین دریغ نکنید و اگر فرزند جدیدی در خانه دارید ، حتماً رژیم غذایی متنوع و متعادل را برای او در نظر بگیرید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی گرفته تا رفتارها و عادات غذایی برای اینکه بدانید چگونه می توانید به بدن یک نوجوان اجازه دهید به درستی رشد کند تا شاهد رشد او در سنین جوانی باشید ، حتما این مقاله را بخوانید.

امروزه ، به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن نوجوانان هستند ، به ویژه در این دوره ، به دلیل رشد و بلوغ ، حساسیت خاصی دارد و به نظر می رسد تنها کلید سلامت و جوانی جوانان می تواند یک رژیم غذایی سالم و مغذی باشد. اگر می خواهید چاق شوید و برای کودکان مناسب باشید ، اخبار را دنبال کنید.

بهترین برنامه کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که غذای سالم به این معنا نیست که از غذاهای خوشمزه و مخصوصا مورد علاقه نوجوانان صرف نظر کنید. فقط به نوجوان خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشیدنی های گازدار شیرین ، کیک و شکلات را کنار بگذارد. به یاد داشته باشید که نوجوانان نباید این غذاها را حذف کنند ، آنها باید کمتر مصرف شوند و به جای آنها مواد مغذی و ویتامین جایگزین شوند. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوانان آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما وجود دارد تا آنها را در نوجوان خود قرار دهید.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، رژیم سالم و متعادل کاهش نوجوان تنها راهی است که باید دنبال کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به نوجوانان سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ آورده شده است:

رژیم لاغری نوجوانان

صبحانه را از دست ندهید

نیازی به حذف صبحانه یا گرسنگی در رژیم غذایی نیست. از دست دادن یک وعده غذایی به کاهش وزن شما کمک نمی کند ، همچنین رشد شما را در دوران نوجوانی و بلوغ مختل می کند ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست داده و در طول روز به دلیل گرسنگی گرسنه می شوید. صبحانه همچنین به دریافت برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی شما کمک می کند.

روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات بخورید

میوه ها و سبزیجات منبع بسیار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما در نوجوانی هستند. خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز باعث کاهش اشتها می شود. بنابراین بهترین غذاها برای رژیم های غذایی در سنین نوجوانی است.

میان وعده های سالم تری بخورید

غذاها و نوشیدنی های سرشار از چربی ، قند و نمک مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، کلوچه و نوشیدنی های شیرین و پرکالری گازدار را کاهش دهید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را مرطوب کنید

به یاد داشته باشید که در نوجوانی ، بدن شما باید روزانه 6 تا 8 لیوان مایع بنوشد. آب و شیر کم چرب نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در نوجوانی ، هنگام نوشیدن آب میوه ها مراقب باشید زیرا حتی اگر طبیعی باشند ، حاوی مواد شیرین هستند. مقدار کل نوشیدنی های مخلوط آب میوه ، آب سبزیجات و کوکتل نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند که تقریباً به اندازه یک فنجان کوچک است.

رژیم چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود ، راه حل های مناسبی نیز برای درمان کاهش وزن نوجوانان در نوجوانی و ضعف جسمانی یافت می شود. آنچه در زیر ذکر شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از دلایل اصلی کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان ، به ویژه در دوران بلوغ ، کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن است. اگر نوجوان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شود ، ممکن است کمبود آهن داشته باشد. دختران نوجوان در معرض خطر کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین آنها باید تلاش کنند تا آهن مناسب را از منابع غذایی غنی از آهن دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان صبحانه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی بسیار مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند که در شیر و محصولات لبنی مختلف وجود دارد. همچنین ، منابع فراوان ویتامین D را از دست ندهید. علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن نوجوانان در دوران نوجوانی است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در بین دختران نوجوان
  • مقدار کافی ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های لاغری مرسوم خودداری کنید!

رژیم های لاغری که نوید کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد رایج شده اند. با این حال ، مراقب باشید زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معنی است که شما می توانید ویتامین ها و مواد معدنی مهم را در نتیجه این رژیم ها از دست دهید. رژیم های مد روز نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت متمرکز هستند ، بنابراین در نهایت وزن شما باز می گردد. برای دریافت رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از سایت من و متخصصان رژیم کمک بگیرید ، آنها رژیم غذایی معمولی و سالمی را بر اساس قد ، وزن ، جنسیت و سن شما به شما ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *