قابلیت پردازش آفلاین هوش مصنوعی به تراشه A18 پرو اپل اضافه می‌شود


در صورتی که اپل قابلیت پردازش آفلاین هوش مصنوعی را به تراشه A18 پرو اضافه کند احتمالاً این ویژگی در آیفون ۱۶ پرو و پرومکس در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش‌های جدید منتشر شده در مورد اپل نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد تغییراتی را در پردازنده A18 پرو ایجاد کند. یکی از این تغییرات اضافه کردن پردازش هوش مصنوعی آفلاین روی این پردازنده‌ها بوده که می‌تواند این قابلیت را روی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرومکس ارائه کند.

جف‌ پو تحلیلگر تحقیقاتی مربوط به فناوری در شرکت‌های بین‌المللی از قبیل‌ های تونگ در این مورد می‌گوید: تراشه A18 پرو نسبت به تراشه A17 پرو قالب بزرگتری خواهد داشت. بدین ترتیب این تراشه می‌تواند برای انجام محاسبات هوش مصنوعی مورد استفاده قرار بگیرد. به دلیل وجود قالب بزرگتر امکان قرارگیری ترانزیستورهای بیشتر نیز روی این تراشه وجود دارد. همچنین فضای بیشتر می‌تواند قابلیت‌های آفلاین هوش مصنوعی در آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرومکس را نیز ارائه کند.

افزایش قالب تراشه در A18 پرو علاوه بر مزایا بهره‌وری انرژی میزان گرما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته باید دید در نهایت اپل چگونه می‌تواند مزایا و معایب این تغییرات را در آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرومکس به حالت تعادل برساند. توجه به احتمال پشتیبانی از هوش مصنوعی مولد در گوشی‌ها به رم بیشتری نیز در این دستگاه‌ها نیاز خواهد بود.

طبق گفته‌های جف پو هوش مصنوعی لبه AI on the edge یا همان پردازش آفلاین هوش مصنوعی به دستگاه‌ها اضافه خواهد شد. در محاسبات هوش مصنوعی لبه می‌توان داده‌های مورد نیاز را در گوشی ذخیره کرده با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی داده‌ها را به صورت مستقیم و بدون اتصال به اینترنت پردازش کرد. با استفاده از این ویژگی در گوشی‌های آیفون امکان پردازش داده‌ها در چند میلی ثانیه وجود دارد و هوش مصنوعی نیز می‌تواند پاسخ‌های خود را در کمترین زمان ممکن به کاربر ارائه کند.