سیستم کنفرانس از ملزومات اصلی تمام اداره‌ها و سازمان‌ها


وجود یک اتاق کنفرانس که به تجهیزات مختلف مجهز باشد یکی از ملزومات اصلی تمام اداره‌ها و سازمان‌ها است. از آنجا که برگزار کردن جلسات در سالن کنفرانس اهمیت بسیاری دارد، انتخاب تجهیزات لازم برای سالن‌های جلسات نیز بسیار مهم است. در این مطلب قصد داریم به بررسی اجزای مختلف سیستم کنفرانس و تجهیزات سیستم کنفرانس بپردازیم پس در ادامه همراه ما باشید.

سیستم کنفرانس چیست؟

به تجهیزاتی که برای مولتی مدیا، پخش صدا و بازپخش تصویر، در جلسات و همایش‌ها برای بهتر دیده شدن و شنیده شدن در نظر گرفته می‌شود تجهیزات کنفرانس می‌گویند. تجهیز سالن کنفرانس شرایطی را فراهم می‌کند که افراد بتوانند افکار و نظرات خود را با بهترین کیفیت و بهترین حالت با یکدیگر به اشتراک بگذارند و تجربه خوبی از این موضوع کسب کنند.

طراحی سالن کنفرانس بر اساس نحوه برقراری ارتباط بین افراد، نیازهای سخنران، نوع کنفرانس و… صورت می‌گیرد و به طور کلی هدف آن برقراری ارتباط راحت بین اعضای یک جلسه است. این سیستم به دلیل قابلیت‌های فراوانی که دارد، نقش مهمی را در گسترش کسب و کار و بیزینس شما ایفا می‌کند.

تجهیزات سالن کنفرانس

سالن کنفرانس به یک سری سیستم‌ها مجهز است که به واسطه آن‌ها شرایط لازم برای یک گفتگوی ویژه و به اشتراک‌گذاری افکار و عقاید را فراهم می‌کند. به طور کلی یک سیستم کنفرانس صوتی شامل یونیت مدیر جلسه و یونیت شرکت کننده‌ها است که با توجه به برند سیستم کنفرانس و نوع آن قابلیت‌های مختلفی دارد. به طور مثال برخی از یونیت‌ها می‌توانند امکانات مختلفی مانند احراز هویت، رای گیری و… را در اختیار کاربران قرار دهند. اما به طور کلی اصلی‌ترین رکن یک یونیت سیستم کنفرانس داشتن میکروفن است. در کنار آن اغلب سیستم‌های کنفرانس دارای یک اسپیکر نیز هستند.

علاوه بر تجهیزات کنفرانس برای تجهیز یک سالن جلسه به چیزهای دیگری هم نیاز دارید. به طور مثال مهم‌ترین چیزی که باید در این سالن‌ها وجود داشته باشد، اسپیکر سالن کنفرانس است. علاوه بر آن هر سیستم کنفرانس مجهز به یک میکروفن کنفرانس است و اصلاً نیاز نیست که میکروفن را به صورت جداگانه تهیه کنید. اما در صورتی که میکروفن آسیب ببیند و دچار مشکل شود، باید به طور مجزا آن را تهیه کنید. علاوه بر موارد گفته شده در تجهیز سالانه همایش بسته به نوع کاربری این سالن ممکن است نیاز به دوربین یا مانیتور نیز داشته باشید.

مزایای استفاده از سیستم کنفرانس

استفاده از سیستم کنفرانس مزایای متعددی دارد. به طور مثال این سیستم کمک می‌کند زمانی که تصمیم دارید با تعداد نفرات زیادی گفتگو کنید، این گفتگو به راحتی صورت بگیرد و ضبط برنامه‌ها و نحوه برگزاری آن‌ها بدون هیچ نقصی و به بهترین حالت ممکن اتفاق بیفتد.

زمانی که در گردهمایی‌ها و جلسات با تعداد زیاد افراد تصمیم دارند نظرات و ایده‌های خود را بیان کنند، قطعاً باید با صدای بلند صحبت کنند تا افراد این صدا را به خوبی بشنوند. اما این موضوع گاهی سخت و آزاردهنده است. خوشبختانه با ورود تجهیز سالن کنفرانس و ابزارهای متعددی که در این زمینه ارائه می‌شوند از جمله میکروفن کنفرانس، تجهیزات صوتی کنفرانس مانند اسپیکرها و… این موضوع بسیار راحت‌تر شده است.

سیستم کنفرانس برای چه فضاهایی مناسب است؟

از سیستم کنفرانس در مراکز مطبوعاتی، شرکت‌های خصوصی، سازمان‌های دولتی، سالن کنفرانس، کلاس درس، دفاتر تجاری، بانک‌ها، هتل‌ها، موسسات پزشکی و آموزشی و به طور کلی هرجا که لازم باشد شرکت کنندگان در جلسه ارتباط راحتی داشته باشند استفاده می‌شود.

اجزای تشکیل دهنده سیستم کنفرانس چیست؟

سیستم کنفرانس اجزای متعددی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • میکروفن رئیس و کنسول شرکت کننده‌ها
  • منبع تغذیه دیجیتال
  • سیستم صوت حرفه‌ای، امپلی فایر، پروسسور و منبع تغذیه دیجیتال
  • سیستم پخش صوت و دوربین دیجیتال سالن کنفرانس
  • امکان نمایش نتایج رای گیری به شکل نمودار در صفحه نمایش سالن کنفرانس
  • امکان نمایش سندها به شرکت کنندگان در جلسه
  • امکان ترجمه همزمان در کنفرانس‌های بین‌المللی
  • دکوراسیون زیبا

انواع سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس از واحد رئیس، واحد کنترل مرکزی، کنسول شرکت کننده، ماژول‌های رابط و سایر نرم‌افزارها تشکیل شده است. این سیستم با توجه به نحوه ارتباط بین دستگاه‌های شخصی و واحد کنترل مرکزی به دو دسته باسیم و بی‌سیم تقسیم می‌شود.

  • سیستم‌های کنفرانس باسیم برای انتقال صدا از سیگنال‌های آنالوگ دیجیتال استفاده می‌کنند. در این سیستم‌ها اتصال بین امپلی فایر، بلندگو، پروسسور دوربین فیلمبرداری و میکروفن‌ها از طریق کابل کشی برقرار می‌شود. قیمت سیستم کنفرانس با سیم با توجه به استفاده از کابل، هزینه و زمان بیشتری را می‌طلبد.
  • سیستم کنفرانس بیسیم که در آن برای ارسال سیگنال از وای فای یا سیگنال مادون قرمز استفاده می‌شود. از این سیستم بیشتر در محیط‌هایی که احتیاج به جابجایی باشد و همچنین شرکت‌های اجاره‌ای استفاده می‌کنند. این سیستم با کمک آی پی به سایر سیستم‌های صوتی مانند پروسسور، امپلی فایر باند، دوربین فیلمبرداری، میکروفن، اینترنت و… متصل می‌شود. با توجه به‌عدم نیاز به کابل کشی هزینه خرید سیستم کنفرانس بیسیم کم و زمان اجرای آن بسیار کوتاه است.

خرید تجهیزات کنفرانس از سیستم کنفرانس

با توجه به اهمیت وجود تجهیزات کنفرانس در اداره‌ها و شرکت‌ها در حال حاضر شرکت‌های متعددی در حوزه طراحی و اجرای سالن جلسات و تجهیز سالن کنفرانس فعالیت می‌کنند. اما در این میان تنها برخی از شرکت‌ها می‌توانند صفر تا صد سیستم کنفرانس را با کیفیت بین المللی در اختیار شما قرار دهند. شرکت سیستم کنفرانس به عنوان مرجع تخصصی سیستم‌های کنفرانس با سابقه اجرای صدها پروژه سیستم کنفرانس ایرانی و همکاری با برترین برندهای دنیا خدمات ارزنده‌ای را در حوزه تجهیز سالن کنفرانس در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما می‌توانید برای خرید سیستم کنفرانس، انواع میکروفن و سیستم کنفرانس به این مجموعه اعتماد کنید و با مشاورین این مجموعه راجع به آنچه می‌خواهید و انتظاراتی که از تجهیزات کنفرانس دارید، صحبت کنید تا از خدمات ارزنده این مجموعه برای تجهیز سالن کنفرانس بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

سیستم کنفرانس شامل تجهیزاتی برای بهتر دیده شدن و بهتر شنیده شدن در جلسات است. به واسطه تجهیزات کنفرانس افراد شرکت کننده در یک جلسه می‌توانند افکار و نظرات خود را در بهترین حالت و با کیفیت بسیار عالی به اشتراک بگذارند. این سیستم از مولتی مدیا، بازپخش تصاویر، میکروفن، اسپیکر و… در برگزاری جلسات، همایش‌ها و کنفرانس‌ها استفاده می‌کند که امکان برقراری ارتباط را بین اعضا راحت‌تر می‌سازند. اگر تصمیم دارید سیستم کنفرانس تهیه کنید پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به شرکت سیستم کنفرانس، تجهیزات کنفرانس را با قیمت مناسب و کیفیت عالی خریداری کنید.

salb-techna