جزئیات فناوری گوریلا آرمور در گلکسی اس ۲۴ اولترا توسط سامسونگ فاش شد


از مهمترین و بهترین ویژگی‌های مربوط به گوشی‌های پرچمدار جدید سامسونگ استفاده از محافظ گوریلا آرمور جدید بوده است. این محافظ می‌تواند علاوه بر افزایش قابل توجه مقاومت صفحه نمایش باعث عملکرد بهتر آن در زیر نور خورشید شود. اخیرا سامسونگ طلاعاتی را مربوط به این تکنولوژی منتشر کرده که نشان می‌دهد HDK ویژگی نسبت به نسل‌های قبلی از عملکرد فوق العاده برخوردار است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این سامسونگ یا شرکت کورنینگ اطلاعات و جزئیات زیادی در مورد گوریلا آرمور جدید منتشر نکرده بودند. اکنون سامسونگ با انتشار نحوه عملکرد این تکنولوژی طی یک ویدیو مقاومت فوق العاده آن را در برابر خط و خش و همچنین کاهش انعکاس نور خورشید نشان داده است. در این ویدیو سامسونگ اعلام می‌کند چگونه گوریلا آرمور با استفاده از فرایند لایه‌بندی پیچیده می‌تواند به مقاومت بیشتر دست پیدا کند. این فرایند از پوشش‌های ضخیم نانومتری با مقاومت بالا در برابر خراش و وضوح نوری بیشتر استفاده شده. تکنولوژی به کار رفته در این گلس می‌تواند علاوه بر افزایش طول عمر تا ۷۵ درصد از انعکاس نور خورشید برای خوانایی بهتر در محیط‌های متفاوت جلوگیری کند.

تکنولوژی کورنینگ گوریلا آرمور دارای لایه‌بندی‌های مختلفی در طول تولید است. از این رو صفحه نمایش گلکسی اس ۲۴ اولترا در برابر خراش دارای انعطاف پذیری فوق العاده ای خواهد بود. از طرفی سیستم‌های رسوب گذاری خلا باعث افزایش مقاومت نمایشگر در برابر خراش به اندازه بیش از ۴ برابر محافظ‌های صفحه نمایش عادی خواهند شد.

طبق تست‌های سامسونگ این محافظ صفحه نمایش برابر بهتر از محافظ‌های قبلی در هنگام سقوط عمل می‌کند. همچنین باعث کاهش بازتاب نور میشود. بنابراین کاربران می‌توانند حتی زیر نور مستقیم خورشید یا دیگر شرایط نوری نامطلوب نیز نمایشگر را به راحتی مشاهده کنند. استفاده از این محافظ در گوشی های گلکسی نشان دهنده نوآوری مداوم این شرکت کره ای در ساخت گوشی های پرچمدار است.