این صفحه نمایش انرژی مورد نیاز خود را از خورشید می‌گیرد


صفحه نمایش جدید دارای نور پس زمینه و پیش زمینه است با کمک این دو نور از ایجاد خستگی در چشم و یا افزایش روشنایی در محیط‌های روشن جلوگیری می‌کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حالت عادی صفحه نمایش‌های دارای نور پس زمینه باعث خستگی چشم شده و می‌تواند برای کاربران آزاردهنده باشد. اولین مانیتور مجهز به نور طبیعی در جهان در اکتبر سال گذشته رونمایی شد که هیچگونه فشاری به چشم وارد نخواهد کرد. اکنون نسخه ارتقا یافته مانیتور با نام Eazeye Radiant ساخته شده و آماده ورود به بازار است. این دستگاه به عنوان اولین نمایشگاه قابل حمل شامل ال سی‌دی یا تی‌ال‌سی‌دی است. این بدین معنی است که مانیتور مورد نظر برای تولید تصویر از نور پیش زمینه یا پس زمینه کمک می‌گیرد مانیتورهای tl cd از نور طبیعی به عنوان منبع نور استفاده کرده و در محیط‌های تاریک نیز نور پس زمینه ال ای دی می‌تواند آن را مانند یک مانیتور عادی روشن کند.

بدین ترتیب استفاده از مانیتور در خارج از منزل و در حالت قرار گرفته رو به نور خورشید امکان‌پذیر است. همچنین در این حالت تصویر روشن‌تر و قابل مشاهده‌تر نسبت به دیگر نمایشگرها با روشنایی استاندارد ارائه خواهد کرد. سازنده این مانیتور اعلام کرد میزان مصرف انرژی در ماده مانیتور جدید نسبت به دستگاه‌های دارای اندازه مشابه حدود ۷۰ درصد کمتر است و همچنین روشنایی حداکثری را برای مشاهده تصویر فراهم می‌کند.

این مانیتور اکتبر سال گذشته به عنوان اولین مانیتور با نور طبیعی در جهان رونمایی شد در آن زمان طراح آن به نام لوئیس وانگ یک دانش آموز دبیرستانی بوده است که تلاش کرد تا بتواند برای ساخت مانیتور ابداعی خود و عرضه آن به بازار یک تامین کننده مالی پیدا کند. دستگاه جدید ساخته شده می‌تواند به عنوان اولین مانیتور با نور طبیعی و قابل حمل در جهان به بازار عرضه شود.