آموزش ربات‌ها با کمک هدست ویژن پرو اپل


هدست ویژن پرو اپل می‌توانند به عنوان یک دستگاه واقعیت مجازی و افزوده برای کنترل عملیات از راه دور مربوط به ربات‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه می‌تواند در ردیابی دقیق حرکات دست انسان‌ها نیز مورد استفاده باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه جدید واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اپل که به تازگی معرفی شده واند قابلیت‌های ردیابی پیشرفته‌ای را ارائه کند. از این قابلیت‌ها ردیابیه حرکات کاربر به ویژه حرکات مچ و انگشتان دست است‌. این فناوری باعث توجه بیشتر جامعه رباتیک شده و ویژگی اصلی این هدست در ردیابی حرکات مختلف انسان با دقت شگفت انگیز جامعه رباتیک را به خود جذب کرده است.

با استفاده از این گاه و قابلیت ردیابی آن می‌توان رفتارهای انسان را در محیط‌های واقعی ثبت و نظارت با کمک آن می‌توان درک بهتری در مورد وظایف ناوبری ربات‌ها برنامه نویسی و تصمیم‌گیری آنها داشت. ویژن پرو از طریق حرکات بصری انسان کنترل از راه دور ربات‌ها را نیز ممکن می‌کند. با استفاده از حرکات طبیعی و ضبط آن توسط دستگاه امکان کنترل ربات‌ها از راه دور فراهم خواهد شد.

البته این دستگاه محدودیت‌هایی را در محیط‌هایی با محدودیت حرکت از قبیل آسانسور یا وسایل نقلیه در حال حرکت خواهد داشت. همچنین ویژن پرو در شناسایی و ردیابی دقیق موقعیت دست در زمانی که دست‌ها کاملاً پایین قرار دارد یا کاربر با دستان حالت رها راه می‌رود مشکل دارد. با وجود محدودیت‌های عینک اپل این دستگاه در آینده می‌تواند پتانسیل‌های بسیاری را در عرصه رباتی ایجاد کند.

مطالعات انجام شده کاربران در زمان استفاده از این ابزار و با هدف اطمینان از ردیابی دقیق باید موقعیت دست خود را در نظر داشته باشند ردیابی دست‌ها از طریق این دستگاه زمانی که دست در نزدیک یا لگن کاربر قرار داشته باشد بسیار محدود خواهد شد بنابراین مراقبت از موقعیت دست برای اطمینان از ردیابی دقیق بسیار مهم است.