همکاری استارتاپ های آمریکایی برای توسعه نوع جدیدی از وسیله نقلیه پروازی


استارتاپ آمریکایی قصد دارند با کمک یکدیگر و طراحی نوعی جدیدی از وسیله حمل و نقل هوایی این صنعت را دگرگون کنند.

به گزارش سرویس اخبار و فناوری و تکنولوژی تکنا، دو استارتاپ با نامهای jetX و Node Air قصد دارند نوع جدیدی از وسیله نقلیه پروازی را توسعه دهند که در آن از جدیدترین فناوری ها استفاده شده باشد. طی این همکاری قرار است از سیستم پیشرانش جدید jetX به همراه سیستم حمل و نقل ماژولار Node Air استفاده شود.

این در حالی است که استفاده از سیستم ماژولار در صنعت هواپیمایی هنوز به طور کامل توضیح داده نشده و نسبتاً جدید است. بدین صورت که می توان پیکربندی یک هواپیما را با توجه به نیازهای مختلف تغییر داد. این تغییرات می تواند حتی شامل ظرفیت بار و یا شکل بدنه باشد. شرکت Node Air در این زمینه تخصص دارد و پیش از این نیز از وسایل نقلیه زمینی و قایق ها به صورت ماژولار رونمایی کرده است. به همین دلیل اکنون قصد دارد این فناوری را در هواپیما ها استفاده کند و بدین ترتیب این صنعت را انعطاف پذیر کرده و کارایی بیشتری از آن به دست آورد.

شرکت jetX نیز قرار است فناوری پیش‌رانش خود به نام vector thrust propulsion را با موتورهای جت و موشک ترکیب کرده و سرعت و قدرت مانور بی نظیری را ارائه کند. بدین ترتیب سطح جدیدی از عملکرد به صنعت هوانوردی اضافه می شود. این فناوری باعث افزایش سرعت و رانش هواپیما و قابلیت برخاستن و فرود عمودی آن میشود. به طوری که می توان آن را روی تاکسی های پرنده و حمل و نقل هوایی شهری نیز پیاده کرد.

همکاری این دو شرکت می تواند پدیده های جدید و انقلابی در صنعت هوانوردی ایجاد کند. زیرا در صورت ترکیب فناوری های آنها امکان سازگاری با نیازهای در حال تغییر فراهم خواهد شد و مرزهای عملکرد نیز جابجا میشود.