نرم افزاری که می تواند صدای سیاره های دیگر را شبیه سازی کند


دانشمندان با استفاده از یک نرم افزار پیشرفته جدید می توانند صدای سیارات دیگر را شبیه سازی کرده و از این طریق به جستجوی حیات فرازمینی باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نرم افزار تولید صدای سیارات دیگر توسط یک پژوهشگر بریتانیایی ایجاد شده است. این برنامه قادر است صدای محیط های ماورایی را تولید کرده و تغییرات مربوط به صدای انسان در آن سیارات را نیز پیش بینی می کند.

تیموتی لیتون، اسناد اولتراسونیک و آکوستیک زیر آب در دانشگاه ساوت همپتون است. وب در مورد این نرم افزار می گوید: برای بیش از دهه ها دوربین هایی به سیارات دیگر منظومه شمسی ارسال شد که داده های بسیاری را به ارمغان آوردند. اکنون تا پیشتر ماموریت مریخ هرگز صدای سیاره های دیگر را نشنیده بودیم.

به گفته این پژوهشگر صدای دیگر سیارات می تواند به دانشمندان در درک ویژگی هایی کمک کند که تعیین آنها تجهیزات گسترده ای نیاز دارد. به عنوان مثال با استفاده از صداها می توان به ترکیب شیمیایی سنگ ها، تغییرات دمای اتمسفر، ناهمواری های سطح آن را تشخیص داد. همچنین امکان جستجو برای حیات فرازمینی توسط این صداها وجود دارد.

وی ادامه می دهد: ارسال یک کاوشگر در طول ۷ سال و حفاری بستر یک قمر چالش های بسیاری را از لحاظ مالی و فناوری به دنبال دارد. به عنوان مثال عمق اقیانوس قمر اروپا ۱۰۰ برابر بیشتر از اقیانوس منجمد شمالی است. در نهایت به جای ارسال یک کاوشگر می توان از امواج صوتی برای ارسال به بستر دریا و برگشت آن استفاده کرد.