فناوری نمایش هدست ویژن پرو پیش از این توسط سونی معرفی شد


سونی حدود یکسال پیش طی ویدیویی فناوری به کار رفته در هدست اپل را معرفی کرده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از مهمترین مزیت های هدست ویژن پرو وضوح نمایشگر آن است. به طوری که می توان آن را یک امتیاز در مقابل رقبا دانسته و تفاوت بسیاری بین آن و دیگر هدست ها وجود دارد. ظاهراً سونی یکسال پیش این فناوری را به نمایش گذاشته بود. اول در ابن هدست از اصطلاح Micro OLED استفاده کرده که گیج کننده بوده و همه آن را با با Micro LED اشتباه می‌گیرند.

طبق گزارش 9to5Mac، سونی تولید کننده نمایشگرهای هدست اپل است و این شرکت بزرگ فناوری آن را با نام OLED Microdisplay به نمایش گذاشته بود.

سونی سال گذشته ویژگی های این نمایشگر را طی ویدیویی معرفی کرده بود. این شرکت در این ویدیو گفته بود: نمایشگرهای ساخت شرکت ما مخصوص قرارگیری روی سر هستند و می توانند برای هر چشم وضوح 4K را ارائه کنند. همچنین این وضوح برای هر دو چشم 8K خواهد شد. بنابراین امکان مشاهده تصاویر با کیفیت بالا وجود دارد.

همچنین در صورت وجود نقاط پیکسلی روی هر نمایشگر ویژگی پیکسل سازی باعث میشود تا کاربر تنها صفحه عادی را مشاهده کند. همچنین برای تجزیه تصاویر واقع گرایانه باید پنل ها کوچک و نقاط در زمان بزرگ شدن نامرئی شوند. ما نمایشگر Micro OLED با وض.خ بالا ساخته ایم. در این نمایشگر تعداد پیشکل ها نسبت به نمایشگر موبایل دوبرابر شده و از نظر ابعاد نیز ۲۰ برابر کوچکتر هستند. شرکت مادر این نمایشگر از فناوری بسته بندی استفاده کرده که در آن امکان ارائه پیکسل های زیاد در نمایشگر دارای ابعاد کوچک ممکن میشود.