خارجی و ایرانی، لوکسترین مدلها

آموزش صفر تا صد تعمیر لامپ ال ای دی (LED)قسمت دوم البته فراموش نکنید که هر چقدر توان مصرفی بالا تر باشد، مصرف برق نیز افزایش می یابد. دقت داشته باشید که هر چقدر بهره ی نوری یک لامپ بیشتر باشد، مصرف انرژی آن کمتر می شود. مزیت لامپ کم مصرف نسبت به دیگر لامپها چیست؟ ها معمولاً 60 الی 80٪ انرژی کمتری نسبت به لامپهای رشتهای مصرف میکنند، لامپهای هالوژنی 20 تا 30٪ کمتر و ها 90٪ کمتر انرژی الکتریکی مصرف میکنند. یکی از چالشهایی که خریداران لامپ با آن رو به رو هستند، خرید لامپی با نوردهی بالا و مصرف انرژی کم است. اما نسبت به آن ها مصرف انرژی کمتری دارند و طول عمرشان بالاتر از آن ها است. طول عمر: اولین و مهمترین پارامتر، طول عمر لامپهای (ال ای دی) می باشد لامپهای (ال ای دی) طول عمری بین 000/50 تا 000/60 ساعت دارند. لامپهای فلورسنت فشرده (لامپهای ) برای اولین بار در بازار روشنایی به عنوان جایگزینی با انرژی کارآمدتر برای لامپهای رشتهای معمولی ظاهر شدند. در سال 1980، فیلیپس اولین سازندهای بود که لامپ فلورسنت فشرده با پایه پیچی را به صورت انبوه تولید کرد. الکترودهای فلزی در هر انتها با اکسید قلیایی پوشانده شدهاند که به راحتی الکترونها را منتشر میکند.

لامپ پارس شعاع توس

لوله تا شده حاوی آرگون و بخار جیوه است و داخل لوله با رنگ فلورسنت پوشانده شده است. در لامپهای فلورسنت فشرده جدیدتر ()، که در آن لوله فلورسنت به شکلی شبیه به یک لامپ رشتهای پیچیده میشود، بالاست درون یک محافظ در پایه مجموعه لامپ قرار میگیرد و از قطعات الکترونیکی ساخته شده است که باعث کاهش یا حذف نویز آن میشود. در دنیای امروز و پیشرفت تکنولوژی، برای استفاده بهتر از انرژی، راهکارهایی وجود دارد که با به کار بردن آن ها می توان از محیط زیست بیشتر محافظت نمود. در ویترین فروشگاهها جهت جلب توجه به اجناس و کالاهای داخلی فروشگاه استفاده میشود. انتقال جریان نشتی به سمت زمین باعث حفاظت از تجهیزات الکتریکی در برابر آسیب دیدگی و جان انسان در برابر برق گرفتگی میشود. با استفاده از انواع لامپ علاوه بر اینکه می توانید در مصرف برق صرفه جویی نمایید. لامپهای کم مصرف زیر مجموعه و هم خانواده لامپهای فلورسنت هستند. برای طراحی روشنایی اتاق های خواب بهتر است به نکات زیر توجه شود: ۱- چراغ اتاق خواب باید به گونه ای باشد که باعث خیرگی نشود. 3. برای صرفه جویی در هزینه سیم کشی ساختمان، تمامی کلید و پریزهای برقی که در یک اتاق خواب نصب شده اند، باید به یک جعبه فیوز متصل شوند. ​​​​!

لامپ فلورسنت چیست بازده نوری(/): از دیگر مزیتهای لامپهای (ال ای دی) می توان به بازده نوری بالای این لامپها اشاره نمود. پرتو فرابنفش تولید شده توسط لامپ با عبور از ماده فلورسنت به نور مرئی تبدیل می گردد. در واقع طول عمر تنها به مدت زمان روشن مانده بستگی دارد. در آزمایش انجام شده مشاهده گردید که در ابتدای روشن شدن لامپ 400 وات متال هالید، جریان مصرفی 5 آمپر بود که این جریان رفته رفته کاهش یافته و پس از 5 دقیقه به 7/2 آمپر رسید. این روش به این معنی است که انرژی کمتری برای گرما از دست میرود و لامپ انرژی کمتری را مصرف میکند. این نوع از کلید و پریز به ویژه در راهروی ساختمانها، بسیار کاربرد دارند. جریان راهاندازی: همانطور که در بالا ذکر شد لامپهای متال هالید 5 دقیقه زمان نیاز دارند تا به حداکثر نوردهی خود برسند. اگر رنگبندی سیمهای برق درست نباشد، به این معناست که سایز مناسبی برای انتقال جریان در بخشهای مختلف ساختمان استفاده نشده و ولتاژ موردنظر در سیستم اجرا نخواهد شد. هنگامی که جریان از گاز بین الکترودها عبور میکند، گاز یونیزه میشود و تابش فرابنفش ساطع میکند. طبق بررسی های انجام شده، لامپهای کمفشار در طیف محصولات موجود بازار در داخل کشور قرار ندارند و در اکثر طراحیها از لامپهای پرفشار استفاده میشود. ​​.

پرونده:Folded dipole.jpg - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد حتی لامپهای فلورسنت را در اکثر خانههای مردم نیز خواهید یافت. اگر کمی در بازار قدم بزنید، بیش از 100 نوع سیم و کابل با نام این برند خواهید یافت که همگی آنها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. از این رو، می توانید از این محصول که معمولاً دارای سیم کشی روکار کلید زنگ روکار پارت الکتریک بوده استفاده نمایید. در صورت عدم دسترسی به این ابزارها میتوانید با استفاده از یک متر، محیط سیم و کابل را اندازهگیری کرده و سپس قطر آن را دست آورید. لامپ متال هالید از دو حباب بیرونی و داخلی تشکیل شده است، وظیفه حباب بیرونی محافظت از حباب داخلی (در برابر رطوبت و تماس) و نیز جلوگیری از انتشار اشعه ماوراء بنفش است چنانچه حباب بیرونی بشکند، لامپ کماکان روشن میشود ولی استفاده از آن بسیار خطرناک است و میتواند آسیب جدی به چشم و پوست انسان وارد کند. در طول 30 سال گذشته، این فناوری به پیشرفت خود ادامه داده است. آنها طول عمر طولانی حدود 10000 ساعت (تقریبا حدود 10 سال استفاده) دارند. معمولا هادی ها از نظر شکل سطح مقطع به دو شکل گرد و مثلثی وجود دارند که از حرف اختصاری برای نشان دادن هادی با سطح مقطع گرد و از حرف برای نشان دادن هادی با سطح مقطع مثلثی استفاده می شود.