توسعه دستگاهی که می تواند از هوا آب آشامیدنی تولید کند


یک شرکت آمریکایی قصد دارد برای تولید آب آشامیدنی از جو استفاده کند. این شرکت در های ناصر یک مولد آب ساخته که قادر به تولید ۲.۵ گالن آب آشامیدنی است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اسپات ونچرز به زودی دستگاه مولد خود را عرضه می کند. در حال حاضر کمبود آب آشامیدنی در برخی از ایالات متحده به یک معضل تبدیل شده است. به همین دلیل بنیانگذاران این شرکت قصد دارند با استفاده از راه حل خود بخشی از این مشکل را حل کنند.

این شرکت طراح و مجری ساخت مولد های آب جو است. این دستگاه ها در واقع ماشین هایی هستند که می توانند با استفاده از رطوبت هوای اطراف و متراکم کردن آنها آب تولید کنند. محصول این شرکت در اصل یک ژنراتور کوچک است که روی میز قرار گرفته و تنها به یک دو شاخه دیواری نیاز دارد. طبق اعلام شرکت سازنده دستگاه آنها می تواند روزانه تا ۲.۵ گالن آب آشامیدنی تولید کند. بدین ترتیب ۸۰ درصد خانه های موجود در آب و هوای با رطوبت کافی می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

روبن وولمر، بنیانگذار اسپات ونچرز، برای نخستین بار زمانی به فکر استفاده از این روش افتاد که در اثر خشکسالی در ایالت کالیفرنیا مزرعه زیتون والدین او در معرض خطر قرار گرفت.

پس از آن وی با مشاهده شبنم قرار گرفته روی برگ ها به این فکر رسید که شاید بتواند از این پدیده روزمره برای حل مشکل والدین خود استفاده کند.

در سیستم طراحی شده توسط اسپات ونچرز ابتدا هوای فیلتر شده توسط خاک رس جذب میشود. سپس یک سیستم گرمایشی آن را گرم کرده و بخار آب تولید شده را متراکم کرده و فیلتر می کند. مواد معدنی به آب قلیایی اضافه شده و به پارچ دستگاه وارد میشود. از نور ماورا بنفش نیز برای حذف باکتری ها استفاده خواهد شد.